COMARCA
El Servei Local de Teleassistència supera les 100.000 persones usuà ries
La presidenta de la Diputació, Núria MarÃn, ha visitat la titular número 100.000, que és veïna de l’Hospitalet
![[Img #47196]](https://elfar.cat/upload/images/03_2023/6062_5ca4380a-0961-4de1-810e-f51c633f083a.jpg)
Â
El Servei Local de Teleassistència que presta la Diputació de Barcelona en col·laboració amb els ajuntaments va assolir el febrer les 100.000 persones usuà ries. Un 73% són dones i un 27% són homes. De fet, la xifra de persones ateses ha anat evolucionant de manera exponencial des que es va crear el servei, el 2015, amb menys de 4.000. I el 2022 es va tancar amb un augment de 5.000 respecte a l’any anterior. A finals de febrer, ja n’hi havia 100.575.
L’alcaldessa de L’Hospitalet i presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria MarÃn, va visitar ahir dimarts la titular número 100.000 del servei, que és veïna de la ciutat i una de les 10.050 persones usuà ries del servei de teleassistència. A l’Hospitalet 2.906 persones disposen d’algun tipus de dispositiu de seguretat a la llar. Els de detecció de fum, gas i caigudes, són els més habituals.
Pel que fa a la provÃncia de Barcelona, a finals de febrer hi havia prop de 27.000 dispositius de seguretat a la llar, 84 terminals adaptats per a persones amb problemes de comunicació i 187 de teleassistència mòbil. A més, hi havia 303 penjolls adaptats per a persones amb problemes de mobilitat o manca de força a les extremitats superiors.
Â
Â
Un mÃnim del 35% de llars, digitalitzades el maig del 2024
Â
"El model de prestació ha anat evolucionant d’un model reactiu a un de preventiu i proactiu. S’adapta aixà a les necessitats individuals de les persones i avança cap a un servei que és capaç d’anticipar riscos. Aquesta millora és possible grà cies a la incorporació de noves tecnologies, com demostra el dispositiu Tot en un sensor, que permet una detecció precoç de situacions de risc", asseguren fonts de l'Ajuntament de L'Hospitalet.
Â
El procés de digitalització es va iniciar l’any passat, que es va tancar amb 3.000 terminals digitals instal·lats a les llars de la provÃncia. Es preveu que, com a mÃnim, el 35% de llars estaran digitalitzades a la provÃncia el maig de 2024.
Â
700.000 trucades ateses i 117.000 visites domicilià ries el 2022
Â
Al llarg de 2022, el Centre d’Atenció va atendre gairebé 700.000 trucades i se’n van emetre 1.472.000. En total, més de 2.000.000 de comunicacions amb les persones usuà ries. A més, es van fer 117.000 visites domicilià ries, 69.000 de les quals van ser intervencions de les unitats mòbils.
Â
D’altra banda, s’han fet 95.000 trucades amb consells preventius, aixà com gairebé 40 xerrades a municipis per tractar de temà tiques com activitats de la vida dià ria, la seguretat a internet o consells de seguretat en cas d’incendi, robatori o davant de fenòmens climatològics extrems, entre d’altres.
Â
Â
Programa d'arranjament d'habitatges
Â
La Diputació de Barcelona destina 2 milions d’euros anuals al programa d’arranjament d’habitatges per millorar la qualitat de vida de les persones grans o amb dependència, aixà com de les persones cuidadores. Des que es va posar en marxa el 2019, s’han fet arranjaments en prop de 2.000 llars. En aquest temps, aquestes actuacions han beneficiat més de 3.000 persones de 267 ens locals. Es preveu que s’hagin fet actuacions en 3.000 llars, des de 2019 i fins a finals de 2023.Â
Â
Durant l’any 2021, l’Ajuntament de L’Hospitalet ha entrat 102 expedients. D’aquests, es van produir 31 baixes i 71 són actius. A dia d’avui, hi ha 46 que s’han finalitzat i 25 més estan en curs.
Â
Pel que fa als perfils, un 69% de les persones beneficià ries són dones i el 31% homes. El 80% són persones majors de 65 anys i un 46% de total tenen més de 80 anys. En relació a les actuacions sol·licitades, el 89% són adaptacions de banyeres i dutxes.
El programa s’adreça a persones majors de 65 anys, amb discapacitat, en situació de dependència, amb insuficiència de recursos econòmics, amb necessitats especials pel que fa a la seva capacitat fÃsica o psÃquica per desenvolupar la vida dià ria a casa seva, que són proposades pels serveis socials locals.
Â
Permet fer adaptacions funcionals als habitatges, un 86% de les quals són en banys i consisteixen en tasques com canviar la banyera per un plat de dutxa, col·locar agafadors o altres ajudes tècniques. La resta d’actuacions són bà sicament a les cuines, entre les quals la principal consisteix a substituir la cuina de gas per una d’elèctrica, que és més segura. També, l’eixamplament de portes per facilitar la mobilitat.
Â
Â
El Servei Local de Teleassistència que presta la Diputació de Barcelona en col·laboració amb els ajuntaments va assolir el febrer les 100.000 persones usuà ries. Un 73% són dones i un 27% són homes. De fet, la xifra de persones ateses ha anat evolucionant de manera exponencial des que es va crear el servei, el 2015, amb menys de 4.000. I el 2022 es va tancar amb un augment de 5.000 respecte a l’any anterior. A finals de febrer, ja n’hi havia 100.575.
L’alcaldessa de L’Hospitalet i presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria MarÃn, va visitar ahir dimarts la titular número 100.000 del servei, que és veïna de la ciutat i una de les 10.050 persones usuà ries del servei de teleassistència. A l’Hospitalet 2.906 persones disposen d’algun tipus de dispositiu de seguretat a la llar. Els de detecció de fum, gas i caigudes, són els més habituals.
Pel que fa a la provÃncia de Barcelona, a finals de febrer hi havia prop de 27.000 dispositius de seguretat a la llar, 84 terminals adaptats per a persones amb problemes de comunicació i 187 de teleassistència mòbil. A més, hi havia 303 penjolls adaptats per a persones amb problemes de mobilitat o manca de força a les extremitats superiors.
Â
Â
Un mÃnim del 35% de llars, digitalitzades el maig del 2024
Â
"El model de prestació ha anat evolucionant d’un model reactiu a un de preventiu i proactiu. S’adapta aixà a les necessitats individuals de les persones i avança cap a un servei que és capaç d’anticipar riscos. Aquesta millora és possible grà cies a la incorporació de noves tecnologies, com demostra el dispositiu Tot en un sensor, que permet una detecció precoç de situacions de risc", asseguren fonts de l'Ajuntament de L'Hospitalet.
Â
El procés de digitalització es va iniciar l’any passat, que es va tancar amb 3.000 terminals digitals instal·lats a les llars de la provÃncia. Es preveu que, com a mÃnim, el 35% de llars estaran digitalitzades a la provÃncia el maig de 2024.
Â
700.000 trucades ateses i 117.000 visites domicilià ries el 2022
Â
Al llarg de 2022, el Centre d’Atenció va atendre gairebé 700.000 trucades i se’n van emetre 1.472.000. En total, més de 2.000.000 de comunicacions amb les persones usuà ries. A més, es van fer 117.000 visites domicilià ries, 69.000 de les quals van ser intervencions de les unitats mòbils.
Â
D’altra banda, s’han fet 95.000 trucades amb consells preventius, aixà com gairebé 40 xerrades a municipis per tractar de temà tiques com activitats de la vida dià ria, la seguretat a internet o consells de seguretat en cas d’incendi, robatori o davant de fenòmens climatològics extrems, entre d’altres.
Â
Â
Programa d'arranjament d'habitatges
Â
La Diputació de Barcelona destina 2 milions d’euros anuals al programa d’arranjament d’habitatges per millorar la qualitat de vida de les persones grans o amb dependència, aixà com de les persones cuidadores. Des que es va posar en marxa el 2019, s’han fet arranjaments en prop de 2.000 llars. En aquest temps, aquestes actuacions han beneficiat més de 3.000 persones de 267 ens locals. Es preveu que s’hagin fet actuacions en 3.000 llars, des de 2019 i fins a finals de 2023.Â
Â
Durant l’any 2021, l’Ajuntament de L’Hospitalet ha entrat 102 expedients. D’aquests, es van produir 31 baixes i 71 són actius. A dia d’avui, hi ha 46 que s’han finalitzat i 25 més estan en curs.
Â
Pel que fa als perfils, un 69% de les persones beneficià ries són dones i el 31% homes. El 80% són persones majors de 65 anys i un 46% de total tenen més de 80 anys. En relació a les actuacions sol·licitades, el 89% són adaptacions de banyeres i dutxes.
El programa s’adreça a persones majors de 65 anys, amb discapacitat, en situació de dependència, amb insuficiència de recursos econòmics, amb necessitats especials pel que fa a la seva capacitat fÃsica o psÃquica per desenvolupar la vida dià ria a casa seva, que són proposades pels serveis socials locals.
Â
Permet fer adaptacions funcionals als habitatges, un 86% de les quals són en banys i consisteixen en tasques com canviar la banyera per un plat de dutxa, col·locar agafadors o altres ajudes tècniques. La resta d’actuacions són bà sicament a les cuines, entre les quals la principal consisteix a substituir la cuina de gas per una d’elèctrica, que és més segura. També, l’eixamplament de portes per facilitar la mobilitat.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1