Lunes, 10 de Noviembre de 2025

Actualizada

Lunes, 10 de Noviembre de 2025 a las 08:03:38 horas

| 211
Jueves, 16 de Marzo de 2023
L'HOSPITALET

Conferència sobre com comprar per internet de forma segura

Durant el 2022, l’OMIC va tramitar 132 reclamacions en matèria de comerç, un 56,8% de les quals per vendes fora d’establiment

[Img #47221]

 

La Regidoria del Districte I va acollir ahir la conferència Compreu segur i amb garanties, sobre compres per internet amb l’objectiu de "difondre entre la ciutadania els riscos de les compres per internet i alhora donar recomanacions sobre com comprar de forma segura", asseguren fonts municipals.


Es tractava d'una activitat organitzada per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, amb motiu del Dia Mundial dels Drets de la Persona Consumidora, que se celebrava ahir, 15 de març.
 
La ponent, Noemí Mascaraque, advocada i presidenta d’UNAE, la Federació Unió Cívica de Consumidors i Mestresses de Casa de Catalunya, va parlar de comerç electrònic, de compres i contractes a través d’internet, de recomanacions, precaucions i drets dels consumidors i també de com reclamar. 
 
"Durant el 2022, l’OMIC va tramitar 132 reclamacions de ciutadans en matèria de comerç, un 56,8% de les quals per vendes fora d’establiment", expliquen des del consistori.  


 
 
L’OMIC, un servei d’informació i assessorament a la ciutadania


 
El Servei Públic de Consum s’encarrega de la defensa del consumidor a l’Hospitalet, un servei integrat per l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i per la Junta Arbitral de Consum (JAC).


L’OMIC és un servei d’informació, orientació i assessorament a les persones consumidores  de l’Hospitalet sobre els seus drets i deures en matèria de consum. L’oficina informa la ciutadania sobre els drets com a consumidors o usuaris i sobre com actuar davant d’un problema de consum. 


L’OMIC fa el servei de recepció i tramitació de reclamacions, queixes i denúncies de les persones consumidores, gestiona les reclamacions de consum per mitjà de la mediació, investiga els fets que són motiu de denúncia i controls de compliment de la normativa de protecció de les persones consumidores i fomenta l’arbitratge com a mitjà de resolució dels conflictes de consum.


 
Durant el 2022, l’oficina va cursar 1.373 reclamacions. Els sectors amb més reclamacions van ser els subministraments amb 542 reclamacions (un 39,48% del total) i els serveis directes amb 538 reclamacions (un 39,18% del total), dintre de les quals destaquen les reclamacions a bancs.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.