Lunes, 06 de Octubre de 2025

Actualizada

Domingo, 05 de Octubre de 2025 a las 14:50:52 horas

| 525
Viernes, 24 de Marzo de 2023
ÀREA METROPOLITANA

El Baix Llobregat estrena el nou servei de bici compartida

L’AMBici arribarà a 15 municipis metropolitans, amb 236 estacions 
i 2.600 bicicletes elèctriques • “El nou servei de bicicleta metropolitana és un dels pocs exemples a Espanya i Europa que va més enllà de les ciutats centrals”, recalca el director de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Joan Maria Bigas

[Img #47288]

Des del passat 30 de gener, alguns ciutadans de la metròpolis de Barcelona han tingut l’oportunitat d’estrenar l’AMBici, un servei de bicicleta exclusivament elèctric que connectarà 15 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona, que ha creat l'AMB. A banda d’incentivar l’ús de la mobilitat activa i sostenible i la connexió amb el transport públic, la fita principal del servei és “posar en igualtat de condicions el veïnat de les ciutats metropolitanes amb el de la ciutat de Barcelona perquè les seves problemàtiques de mobilitat són similars”, explica el director de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Joan Maria Bigas. A més, també remarca l’efectivitat del projecte. “És un èxit haver pogut implementar un servei com aquest, tan acceptat per part de la ciutadania”, assegura, tot afegint que que des de l’AMB estan segurs que la bicicleta pública serà una demanda que creixerà els propers anys.

 

Les primeres estacions en marxa

 

Ara mateix l’AMBici ja es pot fer servir a les primeres 55 estacions repartides en sis municipis del Baix Llobregat: Cornellà, Esplugues, el Prat, Sant Boi, Sant Joan Despí i Sant Just Desvern. I, els propers mesos, les estacions s’expandiran pels municipis restants, que van des de Castelldefels fins a Badalona, incloent-hi Santa Coloma de Gramenet, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Molins de Rei, Viladecans i Gavà.

 

L’AMBici ja es pot fer servir a 55 estacions de

sis municipis del Baix Llobregat

 

Segons el cap de servei de gestió de la Mobilitat Sostenible, Marc Iglesias, la selecció dels municipis s’ha fet fet en àrees de continu urbà on el transport públic és més intens. “La densitat i la ubicació de les estacions també s’ha fet de manera personalitzada després d’estudiar les necessitats de mobilitat de cada municipi”, explica Iglesias.

 

 

L'AMBici connecta amb la xarxa ciclable metropolitana

 

[Img #47290]

 

El nou servei de l’AMBici està integrat amb el sistema de transport públic col·lectiu de la metròpolis de Barcelona per facilitar la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic, com el bus metropolità, el metro, el tramvia o el ferrocarril. En aquest sentit, la bici metropolitana també està vinculada amb la xarxa de carrils bici metropolitans, l’anomenada Bicivia. “Tenim la voluntat de lligar el nou servei amb les connexions ciclables ja existents”, explica Joan Maria Bigas. Aquesta xarxa de carrils bici, dissenyada per l'AMB conjuntament amb els 36 municipis i administracions titulars de les carreteres, connecta els municipis d'una manera ràpida, directa i segura, i ja està executada al 60%.

 

Bicicletes elèctriques: accessibles a totes les usuàries

 

El nou servei de bici metropolitana, que recull l'experiència de l'e-Bicibox i pren el Bicing com a referent per fer un servei més fort, s'emmarca en l'estratègia metropolitana del Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) 2019-2024, el full de ruta de les polítiques de mobilitat de la metròpoli de Barcelona, i del Pla d'actuació metropolità (PAM) 2019-2023. “L’AMBici vol complementar el transport públic. Amb la mobilitat contemporània, guanya importància l’última milla: com accedir als llocs difícils d’arribar amb el transport públic i com connectar la ciutadania amb el transport públic”, explica Bigas. Les 2.600 bicicletes són 100% elèctriques, una modalitat de vehicle accessible a totes les usuàries. Les bicicletes elèctriques escollides són del model e-SMARTbike 2.0 i compten amb assistència al pedaleig per maniobrar de manera àgil i segura.

 

Les bicicletes metropolitanes són elèctriques per afavorir l’accessibilitat de tots els barris i les persones

 

El nou servei de bicicleta metropolitana, que està cofinançat amb els fons europeus Next Generation, és dels únics que existeixen a Europa i a Espanya que inclouen les venes territorials que envolten les ciutats centrals, un detall que remarca Joan Maria Bigas. El cap de servei de gestió de la Mobilitat Sostenible de l’AMB, Marc Iglesias, afegeix que “és un projecte molt complex però, malgrat la complexitat, els estàndards del servei que hem posat en marxa són de primer nivell mundial. Gràcies a l’esforç dels ajuntaments i a l’impuls de l’AMB d’aconseguir fons europeus hem pogut dur a terme el projecte amb les millors condicions tècniques”.

 

Un abonament metropolità que uneix l’AMBici i el Bicing

 

[Img #47289]

Les usuàries de l’AMBici que vulguin fer servir també el servei de Bicing, de l'Ajuntament de Barcelona, tenen a disposició un abonament metropolità, amb condicions preferents. Aquest abonament té dues opcions: AMBici + Bicing Tarifa Plana, que costarà 65 euros l'any, o AMBici + Bicing Tarifa Plana per Ús, amb un cost de 53 euros l'any.


També s'han previst 7 estacions de pont o de transferència entre els dos serveis de bicicleta, que comencen així un procés d’integració que culminarà més endavant.

 

[Img #47304]

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.