OPINIÓ
Un model aeroportuari català integral i integrat, sostenible i de governança compartida
JOAN SOLER. President de PIMEC Baix Llobregat-L'Hospitalet
![[Img #47819]](https://elfar.cat/upload/images/04_2023/4521_joan-soler-copia-copia.jpg)
Les infraestructures són fonamentals per afavorir l’atracció de talent, el creixement econòmic i l’ocupació de qualsevol territori. A Catalunya comptem amb l’Aeroport Josep Tarradellas– Barcelona– El Prat, que és ja el 12è aeroport europeu per volum de trànsit, però que entenem que cal consolidar en un futur per afavorir que esdevingui un aeroport de talla internacional que permeti el desplegament d’un ampli ventall de connexions amb la resta del món.
Per tal d’aconseguir els majors i millors consensos que ens permetin avançar cap a una proposta de progrés, ens hem reunit amb experts i empresaris d’arreu de Catalunya i hem plantejat diverses propostes, que des de PIMEC Baix Llobregat–L’Hospitalet ja hem donat a conèixer a alguns consistoris del territori.
Defensem que cal apostar per un Aeroport Josep Tarradellas–Barcelona– El Prat més eficient en les seves operacions, sense oblidar la situació d’emergència climàtica en la qual ens trobem immersos. En aquest sentit, entenem que és imprescindible que l’aeroport faci més sostenibles les seves instal·lacions i operacions i que es converteixi en pioner en el desplegament de biocombustibles.
Les nostres propostes també tenen en compte l’impacte que ens toca de més a prop. Des de PIMEC considerem que cal tenir en especial consideració les possibles afectacions sobre la Reserva Natural de La Ricarda-Ca l’Arana i recalquem la importància que té que hi hagi un equilibri entre els costos ambientals i el retorn que impliquen.
Una de les claus de la proposta de PIMEC és que apostem per un sistema integral i integrat. “Integral” pel que fa a la gestió única de l’espai aeri català i “Integrat” en quant a la relació directa entre l’aeroport del Prat i la resta d’aeroports de Catalunya. D’altra banda, defensem que la governança del sistema aeroportuari hauria de ser público-privada, incorporant agents del territori, administracions i agents econòmics i socials.
Des de PIMEC tenim clar que el debat sobre el model aeroportuari és complex i, per aquest motiu, considerem que s’ha de desenvolupar en el marc d’una comissió de consens, liderada pel departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, pels ajuntaments del Prat, Barcelona i la Zona Delta, i amb la participació de les organitzacions empresarials més representatives.
![[Img #47819]](https://elfar.cat/upload/images/04_2023/4521_joan-soler-copia-copia.jpg)
Les infraestructures són fonamentals per afavorir l’atracció de talent, el creixement econòmic i l’ocupació de qualsevol territori. A Catalunya comptem amb l’Aeroport Josep Tarradellas– Barcelona– El Prat, que és ja el 12è aeroport europeu per volum de trànsit, però que entenem que cal consolidar en un futur per afavorir que esdevingui un aeroport de talla internacional que permeti el desplegament d’un ampli ventall de connexions amb la resta del món.
Per tal d’aconseguir els majors i millors consensos que ens permetin avançar cap a una proposta de progrés, ens hem reunit amb experts i empresaris d’arreu de Catalunya i hem plantejat diverses propostes, que des de PIMEC Baix Llobregat–L’Hospitalet ja hem donat a conèixer a alguns consistoris del territori.
Defensem que cal apostar per un Aeroport Josep Tarradellas–Barcelona– El Prat més eficient en les seves operacions, sense oblidar la situació d’emergència climàtica en la qual ens trobem immersos. En aquest sentit, entenem que és imprescindible que l’aeroport faci més sostenibles les seves instal·lacions i operacions i que es converteixi en pioner en el desplegament de biocombustibles.
Les nostres propostes també tenen en compte l’impacte que ens toca de més a prop. Des de PIMEC considerem que cal tenir en especial consideració les possibles afectacions sobre la Reserva Natural de La Ricarda-Ca l’Arana i recalquem la importància que té que hi hagi un equilibri entre els costos ambientals i el retorn que impliquen.
Una de les claus de la proposta de PIMEC és que apostem per un sistema integral i integrat. “Integral” pel que fa a la gestió única de l’espai aeri català i “Integrat” en quant a la relació directa entre l’aeroport del Prat i la resta d’aeroports de Catalunya. D’altra banda, defensem que la governança del sistema aeroportuari hauria de ser público-privada, incorporant agents del territori, administracions i agents econòmics i socials.
Des de PIMEC tenim clar que el debat sobre el model aeroportuari és complex i, per aquest motiu, considerem que s’ha de desenvolupar en el marc d’una comissió de consens, liderada pel departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, pels ajuntaments del Prat, Barcelona i la Zona Delta, i amb la participació de les organitzacions empresarials més representatives.










Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.81