SANT JUST
Aprovat el projecte d’urbanització del corredor verd de la riera de Sant Just
Es farà un nou carril bici que s’afegeix a les millores de la xarxa ciclable i de mobilitat sostenible que s’han fet en els últims anys
![[Img #48418]](https://elfar.cat/upload/images/05_2023/66_mobilitat-1-1030x438.jpg)
L’últim ple municipal del mandat 2019-2023 ha aprovat el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana de Barcelona per al finançament de les obres del projecte d’urbanització del corredor verd de la riera de Sant Just Desvern, consistent en la realització d’un carril bici a l’avinguda de la Riera, que connectarà amb els carrils bici de la carretera Reial i Laureà Miró (Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí) i amb el carril bici del carrer Ponce de León de Sant Just Desvern.
Aquest carril bici s’afegeix a les millores de la xarxa ciclable i de mobilitat sostenible que s’han fet en els últims anys.
Sant Just duplica els desplaçaments amb bicicleta i patinet en 5 anys
De fet, un estudi encarregat per l’Ajuntament de Sant Just Desvern conclou que l’ús de la bicicleta al municipi ha crescut un 43% en els últims cinc anys. El 39% de les persones que ara fan els desplaçaments en bicicleta i patinet abans els feien amb vehicle privat motoritzat (32% en cotxe i 7% en moto).
Per la carretera Reial circulen més de 1.000 bicicletes cada dia; per rambla de Sant Just, unes 500; per l’avinguda Indústria, unes 200, i al nou eix de Mas Lluí, entre 140 i 200 diàries.
"Es tracta d'una molt bona notícia per la reducció de la congestió i la contaminació del municipi, i l’ús del vehicle privat per habitant és el més baix de l’última dècada, passant de 0,81 l’any 2017 a 0,73 cotxes i motos per habitant en l’actualitat", asseguren fonts municipals.
Les obres d’urbanització del futur corredor verd de la riera han estat incloses en el Programa d’Actuacions de Millora del Paisatge Natural i Urbà 2020-2023, i seran finançades al 50% entre l’Ajuntament i l’AMB; es preveu que cadascuna de les parts aporti 203.218,76 €.
![[Img #48418]](https://elfar.cat/upload/images/05_2023/66_mobilitat-1-1030x438.jpg)
L’últim ple municipal del mandat 2019-2023 ha aprovat el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana de Barcelona per al finançament de les obres del projecte d’urbanització del corredor verd de la riera de Sant Just Desvern, consistent en la realització d’un carril bici a l’avinguda de la Riera, que connectarà amb els carrils bici de la carretera Reial i Laureà Miró (Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí) i amb el carril bici del carrer Ponce de León de Sant Just Desvern.
Aquest carril bici s’afegeix a les millores de la xarxa ciclable i de mobilitat sostenible que s’han fet en els últims anys.
Sant Just duplica els desplaçaments amb bicicleta i patinet en 5 anys
De fet, un estudi encarregat per l’Ajuntament de Sant Just Desvern conclou que l’ús de la bicicleta al municipi ha crescut un 43% en els últims cinc anys. El 39% de les persones que ara fan els desplaçaments en bicicleta i patinet abans els feien amb vehicle privat motoritzat (32% en cotxe i 7% en moto).
Per la carretera Reial circulen més de 1.000 bicicletes cada dia; per rambla de Sant Just, unes 500; per l’avinguda Indústria, unes 200, i al nou eix de Mas Lluí, entre 140 i 200 diàries.
"Es tracta d'una molt bona notícia per la reducció de la congestió i la contaminació del municipi, i l’ús del vehicle privat per habitant és el més baix de l’última dècada, passant de 0,81 l’any 2017 a 0,73 cotxes i motos per habitant en l’actualitat", asseguren fonts municipals.
Les obres d’urbanització del futur corredor verd de la riera han estat incloses en el Programa d’Actuacions de Millora del Paisatge Natural i Urbà 2020-2023, i seran finançades al 50% entre l’Ajuntament i l’AMB; es preveu que cadascuna de les parts aporti 203.218,76 €.
















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.96