Sábado, 22 de Noviembre de 2025

Actualizada

Viernes, 21 de Noviembre de 2025 a las 18:04:24 horas

| 442
Jueves, 01 de Junio de 2023
OPINIÓ

La nova cultura empresarial post-covid

M. ROSA FIOL. Vicepresidenta i Directora General AEBALL-UPMBALL

[Img #48452]

Des del canvi de segle, les empreses ens trobem immerses en uns canvis culturals, profunds i innovadors, que els casi tres anys de COVID han accelerat.


Ja no tenim solament objectius, tenim propòsit. Volem una relació més propera amb la resta d'empreses que ens envolten, siguin clients, proveïdors, col·laboradors o veïns.


La reducció del consum energètic, la descarbonització, l’economia circular i els entorns smart són camins que iniciem i que anem incorporant millores a mida que avancem.


El talent es converteix en un problema per a la sostenibilitat de l’entitat. No trobem el talent amb els coneixements que necessitem. Quan tenim talent ens costa retenir-lo, passant a ser temes abans menors a prioritaris com condicions horàries, teletreball, serveis dins l’empresa, carrera professional, mobilitat, formació, complements,  etc. Els temes de salut i benestar de les persones treballadores ara són prioritaris i també tots els temes referits a les conciliacions. Important és també la inclusió de la diversitat, així com la igualtat de gènere.


Els costos de primeres matèries i energètics ens obliguen a improvisar contínuament donades les oscil·lacions fora de la lògica dels mercats.


Ara les empreses que no saben adaptar-se ràpidament als canvis i que no són resilients, no tenen futur. La flexibilitat s’ha convertit en imprescindible.


La transformació digital en totes les àrees de negoci de les empreses ha fet que es puguin dur a terme treballs en remot, col·laboracions en línia i s’automatitzen processos.


La intel·ligència artificial computacional està aterrant a totes les àrees de l’empresa i el seu desenvolupament és imparable, canviant els processos i facilitant la innovació.


La governança s’ha convertit en transversal, les verticalitats en una organització es veuen fora de lloc i els lideratges són positius i integradors de la diversitat, propers i aportant l’estratègia a l’organització.


El treball en xarxa, les col·laboracions i aliances estratègiques s’han posicionat com un bé molt preuat, ja que els competidors d’abans són els millors aliats de futur.


La geopolítica ha entrat en les previsions i posicionaments empresarials de tots els tamanys. Temes macroeconòmics, com inflació o creixement, es perceben com cíclics i preocupen més els moviments en l’esfera internacional.


Aquestes són algunes de les principals pinzellades que conformen la nova cultura empresarial. Nous temps, noves empreses, nous enfocs, noves sensibilitats.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.58

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.