MOLINS DE REI
Més de 700 alumnes d'arreu de Catalunya mostren els seus treballs sobre la nano-tecnologia
Molins de Rei ha acollit l'acte de clausura del Nanoinventum. un projecte que té com a objectiu que els estudiants es familiaritzin amb el llenguatge científic
![[Img #48511]](https://elfar.cat/upload/images/06_2023/1447_3.jpg)
El Poliesportiu Municipal de Molins de Rei va acollir ahir dimecres l’acte de clausura del Nanoinventum, un projecte que té per objectiu incorporar la sostenibilitat i la nano-tecnologia a l’ensenyament primari i que l’alumnat es familiaritzi amb el llenguatge científic. A l’acte hi van assistir més de 700 alumnes de diferents escoles d’arreu de Cat-lunya.
Els alumnes de primària de 20 escoles de Catalunya han estat treballant sobre la nano-tecnologia i la creativitat a les aules durant uns mesos, tot creant maquetes de nanorobots amb la finalitat de buscar solucionar per millorar alguns del 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030.
A l’acte de cloenda, es van presentar prop de 300 propostes davant el jurat, que estava format per la delegada del Rector per a activitats de Divulgació de la Universitat de Barcelona, Gemma Marfany; el director dels Centres Científics i Tecnològics, Juan Fran Sangüesa; i la directora del Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE), Elisabet Aznar, entre d’altres.
Pel que fa als premis, diversos centres han estat reconeguts, destacant les escoles Sagrada Família i La Llacuna, totes dues de Barcelona, que han obtingut el Premi Universitat Barcelona. Respecte les dues escoles que han participat de Molins de Rei, Madorell i Estel, ambdues han estat reconegudes amb un doble accèssit en diverses categories.
A l’inici de la jornada cada escola va presentar el seu projecte i com a acte de cloenda es va recrear un cos humà gegant amb els més de 700 nens i un dron per simular com actua la nanorobòtica per combatre el càncer de bufeta.
El Nanoinventum és un projecte desenvolupat des de la Universitat de Barcelona (CCiTUB) amb la col·laboració de la Fundación Española de Ciencia y Tecnología (FECYT) i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (CESIRE i STE-AMcat). A partir de la formació del professorat, el treball experimental amb un maletí d’experiments (Nanoexplora) per part de l’alumnat, el mentoratge d’experts en nanotecnologia (Nanoexperta) i eines de creativitat, treballa a l’aula la nanotecnologia i els reptes de sostenibilitat de l’Agenda 2030.
Enguany, el projecte ha incorporat eines innovadores de comunicació científica, com ara l’aplicació Quantumbot, per treballar els ODS, o la presentació de les propostes en format còmic.
![[Img #48511]](https://elfar.cat/upload/images/06_2023/1447_3.jpg)
El Poliesportiu Municipal de Molins de Rei va acollir ahir dimecres l’acte de clausura del Nanoinventum, un projecte que té per objectiu incorporar la sostenibilitat i la nano-tecnologia a l’ensenyament primari i que l’alumnat es familiaritzi amb el llenguatge científic. A l’acte hi van assistir més de 700 alumnes de diferents escoles d’arreu de Cat-lunya.
Els alumnes de primària de 20 escoles de Catalunya han estat treballant sobre la nano-tecnologia i la creativitat a les aules durant uns mesos, tot creant maquetes de nanorobots amb la finalitat de buscar solucionar per millorar alguns del 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030.
A l’acte de cloenda, es van presentar prop de 300 propostes davant el jurat, que estava format per la delegada del Rector per a activitats de Divulgació de la Universitat de Barcelona, Gemma Marfany; el director dels Centres Científics i Tecnològics, Juan Fran Sangüesa; i la directora del Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE), Elisabet Aznar, entre d’altres.
Pel que fa als premis, diversos centres han estat reconeguts, destacant les escoles Sagrada Família i La Llacuna, totes dues de Barcelona, que han obtingut el Premi Universitat Barcelona. Respecte les dues escoles que han participat de Molins de Rei, Madorell i Estel, ambdues han estat reconegudes amb un doble accèssit en diverses categories.
A l’inici de la jornada cada escola va presentar el seu projecte i com a acte de cloenda es va recrear un cos humà gegant amb els més de 700 nens i un dron per simular com actua la nanorobòtica per combatre el càncer de bufeta.
El Nanoinventum és un projecte desenvolupat des de la Universitat de Barcelona (CCiTUB) amb la col·laboració de la Fundación Española de Ciencia y Tecnología (FECYT) i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (CESIRE i STE-AMcat). A partir de la formació del professorat, el treball experimental amb un maletí d’experiments (Nanoexplora) per part de l’alumnat, el mentoratge d’experts en nanotecnologia (Nanoexperta) i eines de creativitat, treballa a l’aula la nanotecnologia i els reptes de sostenibilitat de l’Agenda 2030.
Enguany, el projecte ha incorporat eines innovadores de comunicació científica, com ara l’aplicació Quantumbot, per treballar els ODS, o la presentació de les propostes en format còmic.





















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.167