L'HOSPITALET
Els 80 alumnes del Programa d’adaptació curricular acaben el curs
Es tracta d’estudiants de 3r i 4t d’ESO amb especials dificultats d’aprenentatge que distribueixen la seva jornada lectiva entre el seu institut i la Fundació El Llindar amb l’objectiu d’evitar l’abandonament escolar
![[Img #48598]](https://elfar.cat/upload/images/06_2023/5034_73233ed1-a417-4871-9440-2d60b710c28e.jpg)
Un total de 80 alumnes de 3r i 4t d’ESO del Programa d’adaptació curricular (PAC) ha obtingut les orles que acrediten que han superat els estudis d’aquest curs.
El PAC forma part del Pla educatiu d’entorn de l’Ajuntament de L’Hospitalet i està enfocat a evitar l’abandonament escolar i a obrir expectatives de formació i qualificació posterior de joves amb especials dificultats d’aprenentatge. "El grau d’aprofitament i no abandonament de l’alumnat que participa en el projecte se situa, al llarg dels cursos, a l’entorn del 90 %", asseguren fonts municipals.
Aquests joves, alumnes de 8 instituts de la ciutat, distribueixen la seva jornada lectiva entre el seu institut i El Llindar, on assisteixen de dos a tres dies per setmana. En aquestes jornades participen en tallers professionalitzadors d’art, cuina, fotografia, fusteria, tecnologies, electricitat, automoció i formació i orientació laboral.
El programa dona suport educatiu i personal a adolescents que tenen dificultats per adaptar-se al ritme de l’institut i construir un projecte educatiu i personal de futur. L’objectiu és evitar l’abandonament escolar, a través d’un acompanyament molt personalitzat, i generar expectatives formatives i personals. Les jornades s’adapten a les possibilitats reals de cadascú, i ofereixen un ventall de tallers professionals que els ajuden a adquirir hàbits de treball i a millorar les seves habilitats socials i personals.
El projecte treballa amb 8 instituts de la ciutat: Institut Eduard Fontserè, Institut Torras i Bages, Institut Margarida Xirgu, Institut Rubió i Ors, Institut Eugeni d’Ors, Institut Europa, Institut Bellvitge, Institut Escola Gornal.
Un total de 80 alumnes de 3r i 4t d’ESO del Programa d’adaptació curricular (PAC) ha obtingut les orles que acrediten que han superat els estudis d’aquest curs.
El PAC forma part del Pla educatiu d’entorn de l’Ajuntament de L’Hospitalet i està enfocat a evitar l’abandonament escolar i a obrir expectatives de formació i qualificació posterior de joves amb especials dificultats d’aprenentatge. "El grau d’aprofitament i no abandonament de l’alumnat que participa en el projecte se situa, al llarg dels cursos, a l’entorn del 90 %", asseguren fonts municipals.
Aquests joves, alumnes de 8 instituts de la ciutat, distribueixen la seva jornada lectiva entre el seu institut i El Llindar, on assisteixen de dos a tres dies per setmana. En aquestes jornades participen en tallers professionalitzadors d’art, cuina, fotografia, fusteria, tecnologies, electricitat, automoció i formació i orientació laboral.
El programa dona suport educatiu i personal a adolescents que tenen dificultats per adaptar-se al ritme de l’institut i construir un projecte educatiu i personal de futur. L’objectiu és evitar l’abandonament escolar, a través d’un acompanyament molt personalitzat, i generar expectatives formatives i personals. Les jornades s’adapten a les possibilitats reals de cadascú, i ofereixen un ventall de tallers professionals que els ajuden a adquirir hàbits de treball i a millorar les seves habilitats socials i personals.
El projecte treballa amb 8 instituts de la ciutat: Institut Eduard Fontserè, Institut Torras i Bages, Institut Margarida Xirgu, Institut Rubió i Ors, Institut Eugeni d’Ors, Institut Europa, Institut Bellvitge, Institut Escola Gornal.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1