SANT FELIU
Un home ocupa l'estació de tren per evitar-ne l'enderrocament
L'Ajuntament demana seguir el pla d'obres previst per continuar amb el soterrament de les vies
L'enderrocament de l'estació de Renfe a Sant Feliu, dins les obres de soterrament de les vies del tren, està aturat, de moment, perquè des de divendres hi ha un jove, Andrea Messeguer, que ocupa l'edifici, de mitjans del segle XIX, en una acció per evitar que s'enderroqui, tot i que assegura que no pensa oposar cap resistència a l'autoritat sempre i quan arribi una ordre judicial.
"En el moment que un jutge em digui que he de marxar d'aquí, agafaré totes les coses i marxaré. Però fins que no arribi aquest moment tinc tota la intenció de quedar-me vivint aquí", ha declarat als mitjans de comunicació.
Els pròxims dies estava previst que l'estació anés a terra, tot i que algunes entitats veïnals donen suport a la reivindicació, com ara el grup Salvem l'Estació de Tren de Sant Feliu de Llobregat.
Adif, que és la propietària de l'edifici, ha presentat denúncia. Mentrestant, les obres continuen per altres parts del projecte, fins que es pugui desallotjar.
L'Ajuntament demana seguir el pla d'obres previst
![[Img #48916]](https://elfar.cat/upload/images/06_2023/483_estacio.jpg)
L'Ajuntament de Sant Feliu ha informat que ja s'han iniciat les accions necessàries perquè pugui continuar el desmuntatge controlat de l'antiga estació del ferrocarril. En paraules a Ràdio Sant Feliu la presidenta de l'Àrea de Territori, Transició Ecològica i Planejament de l'Ajuntament, Mònica Lafuente, assegura que s'ha contactat amb ADIF com a propietària de l'edifici, que ha confirmat la presentació d'una denúncia als Mossos d'Esquadra. Actualment l'entitat pública es troba a l'espera de la decisió de la jutgessa -que ha admès a tràmit la denúncia- sobre si es procedirà amb el desallotjament.
Lafuente ha destacat la importància de complir els terminis marcats en el calendari d'obres, atès que "avui començava el desmantellament per treure els elements patrimonials, tal com la ciutadania va decidir en una consulta". En aquest sentit, des de l'equip de Govern s'espera reprendre al més aviat possible la intervenció a l'estació, situació que la presidenta de l'Àrea de Territori assegura que "tant l'Ajuntament com la societat de Sant Feliu està esperant amb interès la materialització d'aquesta obra".
En relació a la persona present dins de l'obra, Lafuente ha destacat que "les reivindicacions són legítimes i mereix tot el respecte des del seu parer i els seus coneixements", però ha instat a tenir molta precaució, atesa la perillositat de romandre en un espai en obres. En aquest sentit, l'Ajuntament de Sant Feliu ha pres les mesures pertinents per garantir la seguretat i evitar possibles danys personals, ja que la zona es troba perimetrada i senyalitzada com a àrea d'obra.
Des de l'Ajuntament de Sant Feliu es té present la "importància patrimonial i sentimental" de l'estació. És per això que "es té cura expressa de la preservació documental, a través de la identificació d'elements arquitectònics de l'edifici original, la selecció d'elements recuperables, i l'enumeració i catalogació dels elements d'interès patrimonial i sentimental". "Aquests elements es custodiaran a l'espera d'habilitar un espai museístic en la futura estació soterrada", indiquen.
Consulta ciutadana prèvia
La decisió d'enderrocar l'edifici es va prendre després d'haver celebrat una consulta ciutadana, el novembre del 2021, amb la participació de 6.299 veïns, el 16,22% del cens.
D'entre les tres propostes de model urbanístic per aplicar a l'espai guanyat al tren, l'opció guanyadora, amb 2.790 vots, va ser la Rambla Major, que, com el seu nom indica, proposa crear un llarg passeig ple d'arbres i vegetació amb la nova estació al mig.
Els participants en la consulta van optar per l'opció d'integrar un espai de memòria de l'edifici original a la nova estació i van descartar l'opció de replicar-la en un nou emplaçament.
L'enderrocament de l'estació de Renfe a Sant Feliu, dins les obres de soterrament de les vies del tren, està aturat, de moment, perquè des de divendres hi ha un jove, Andrea Messeguer, que ocupa l'edifici, de mitjans del segle XIX, en una acció per evitar que s'enderroqui, tot i que assegura que no pensa oposar cap resistència a l'autoritat sempre i quan arribi una ordre judicial.
"En el moment que un jutge em digui que he de marxar d'aquí, agafaré totes les coses i marxaré. Però fins que no arribi aquest moment tinc tota la intenció de quedar-me vivint aquí", ha declarat als mitjans de comunicació.
Els pròxims dies estava previst que l'estació anés a terra, tot i que algunes entitats veïnals donen suport a la reivindicació, com ara el grup Salvem l'Estació de Tren de Sant Feliu de Llobregat.
Adif, que és la propietària de l'edifici, ha presentat denúncia. Mentrestant, les obres continuen per altres parts del projecte, fins que es pugui desallotjar.
L'Ajuntament demana seguir el pla d'obres previst
L'Ajuntament de Sant Feliu ha informat que ja s'han iniciat les accions necessàries perquè pugui continuar el desmuntatge controlat de l'antiga estació del ferrocarril. En paraules a Ràdio Sant Feliu la presidenta de l'Àrea de Territori, Transició Ecològica i Planejament de l'Ajuntament, Mònica Lafuente, assegura que s'ha contactat amb ADIF com a propietària de l'edifici, que ha confirmat la presentació d'una denúncia als Mossos d'Esquadra. Actualment l'entitat pública es troba a l'espera de la decisió de la jutgessa -que ha admès a tràmit la denúncia- sobre si es procedirà amb el desallotjament.
Lafuente ha destacat la importància de complir els terminis marcats en el calendari d'obres, atès que "avui començava el desmantellament per treure els elements patrimonials, tal com la ciutadania va decidir en una consulta". En aquest sentit, des de l'equip de Govern s'espera reprendre al més aviat possible la intervenció a l'estació, situació que la presidenta de l'Àrea de Territori assegura que "tant l'Ajuntament com la societat de Sant Feliu està esperant amb interès la materialització d'aquesta obra".
En relació a la persona present dins de l'obra, Lafuente ha destacat que "les reivindicacions són legítimes i mereix tot el respecte des del seu parer i els seus coneixements", però ha instat a tenir molta precaució, atesa la perillositat de romandre en un espai en obres. En aquest sentit, l'Ajuntament de Sant Feliu ha pres les mesures pertinents per garantir la seguretat i evitar possibles danys personals, ja que la zona es troba perimetrada i senyalitzada com a àrea d'obra.
Des de l'Ajuntament de Sant Feliu es té present la "importància patrimonial i sentimental" de l'estació. És per això que "es té cura expressa de la preservació documental, a través de la identificació d'elements arquitectònics de l'edifici original, la selecció d'elements recuperables, i l'enumeració i catalogació dels elements d'interès patrimonial i sentimental". "Aquests elements es custodiaran a l'espera d'habilitar un espai museístic en la futura estació soterrada", indiquen.
Consulta ciutadana prèvia
La decisió d'enderrocar l'edifici es va prendre després d'haver celebrat una consulta ciutadana, el novembre del 2021, amb la participació de 6.299 veïns, el 16,22% del cens.
D'entre les tres propostes de model urbanístic per aplicar a l'espai guanyat al tren, l'opció guanyadora, amb 2.790 vots, va ser la Rambla Major, que, com el seu nom indica, proposa crear un llarg passeig ple d'arbres i vegetació amb la nova estació al mig.
Els participants en la consulta van optar per l'opció d'integrar un espai de memòria de l'edifici original a la nova estació i van descartar l'opció de replicar-la en un nou emplaçament.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1