ÀREA METROPOLITANA
Més de 250.000 persones han participat a les activitats d'educació ambiental als parcs i platges metropolitans
L'AMB du a terme el programa 'Aprenem a la Xarxa' en aquests espais naturals
![[Img #49438]](https://elfar.cat/upload/images/08_2023/9987_2023-05-18_amb_parc-torre-roja-0032.jpg)
El curs 2022-2023, unes 25.000 persones han participat al programa Aprenem a la Xarxa als parcs i platges metropolitans. Es tracta d’un programa d’aprenentatge que es vertebra en diferents projectes educatius i de dinamització, que es porta a terme en aquests espais naturals de l’àrea metropolitana amb un triple objectiu: conscienciar, divulgar i fer conèixer els valors ambientals d’uns espais amb alt valor ecològic ben pròxims a les zones urbanes.
“Aquesta participació ens permet avançar en el treball d’objectius com ara transmetre la importància de la conservació d’aquests espais de natura en contextos urbans densament poblats, habilitar nous espais d’aprenentatge, millorar-ne la percepció, reforçar els vincles amb la ciutadania o fer que esdevinguin espais de dinamització i trobada per a barris i municipis”, afirma la tècnica de promoció dels Serveis de Gestió de Parcs i Platges de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Núria Machuca.
Des de l'ens metropolità remarquen que el programa "es consolida com un referent en el canvi de paradigma de la gestió d’aquests espais públics, amb una implicació cada vegada més important de la ciutadania com a agents actius de la conservació i el manteniment dels espais naturals".
Aquest curs 2022-2023, prop de 15.000 persones han participat en les activitats educatives als parcs i platges metropolitans adreçades a escoles i entitats de lleure. Aquestes propostes formen part de diversos projectes educatius dedicats a fomentar el trinomi d’educació, divulgació i conscienciació ambiental envers aquests espais.
Concretament, gairebé 10.000 persones han participat en les activitats incloses dins el programa Compartim un Futur. Les més sol·licitades han estat “Flora i fauna a la desembocadura del Besòs”, Qui viu a l’estany? i Qui viu als parcs?, dedicades a la descoberta ambiental d’aquests espais.
També destaca la participació en l’activitat Coneix les platges metropolitanes (actualment anomenada Salvem les platges metropolitanes), dedicada a la reflexió sobre els usos de les platges i els impactes antròpics i del canvi climàtic sobre el litoral metropolità.
A banda, s’han desenvolupat un total de 65 projectes participatius als parcs i les platges, als quals han assistit més de 2.000 persones. Aquests projectes es basen en la metodologia d’aprenentatge servei (ApS), amb la qual l’alumnat adquireix coneixements sobre les necessitats reals de l’entorn, en aquest cas sobre el manteniment, la conservació o l’educació ambiental en un parc o platja del seu municipi amb l’objectiu de millorar-lo.
El projecte participatiu més sol·licitat ha estat Seguiment de caixes niu i menjadores per a ocells, dedicat a la descoberta dels ocells i al manteniment i la revisió de les caixes niu i les menjadores per a ocells insectívors instal·lades als parcs. També ha tingut bona acollida la proposta Recuperem les dunes metropolitanes, en què es treballa la funció de la duna dins l’entorn del litoral i el seu estat de conservació, i s’hi duen a terme actuacions de millora.
Més de 1.600 persones han participat al projecte Pedals als parcs i platges metropolitans, proposta amb la qual es treballen de manera combinada dos conceptes: la conservació dels parcs i platges i la mobilitat sostenible.
Finalment, prop d’un miler de participants han realitzat activitats incloses dins el programa Escoles a Prop, en què els centres educatius i les entitats que es localitzen a l’entorn immediat d’un parc o platja metropolità en descobreixen els valors i treballen algun tema relacionat amb els elements que conformen l’espai en qüestió.
La programació de primavera de les Jugatecambientals ha acollit més de 9.600 persones, amb presència en 40 parcs i 5 platges metropolitans. Es tracta d’una xifra provisional, ja que el funcionament d’aquest programa engloba un any natural i quedarà pendent la valoració final després de la tardor, quan s’hi incorporarà la platja del Somorrostro de Barcelona.
Aquest catàleg d’activitats ha permès gaudir de propostes autoguiades com espais artístics, de lectura, construcció, observació i coneixement de la natura, així com d’activitats de descoberta autònoma dels valors dels parcs i les platges. A banda, també ha comptat amb una programació diversa d’activitats dirigides per especialistes que fan descobrir al públic dmolts conceptes relacionats amb la natura més propera a casa i d’altres relacionats amb el medi ambient en general.
El curs 2022-2023, unes 25.000 persones han participat al programa Aprenem a la Xarxa als parcs i platges metropolitans. Es tracta d’un programa d’aprenentatge que es vertebra en diferents projectes educatius i de dinamització, que es porta a terme en aquests espais naturals de l’àrea metropolitana amb un triple objectiu: conscienciar, divulgar i fer conèixer els valors ambientals d’uns espais amb alt valor ecològic ben pròxims a les zones urbanes.
“Aquesta participació ens permet avançar en el treball d’objectius com ara transmetre la importància de la conservació d’aquests espais de natura en contextos urbans densament poblats, habilitar nous espais d’aprenentatge, millorar-ne la percepció, reforçar els vincles amb la ciutadania o fer que esdevinguin espais de dinamització i trobada per a barris i municipis”, afirma la tècnica de promoció dels Serveis de Gestió de Parcs i Platges de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Núria Machuca.
Des de l'ens metropolità remarquen que el programa "es consolida com un referent en el canvi de paradigma de la gestió d’aquests espais públics, amb una implicació cada vegada més important de la ciutadania com a agents actius de la conservació i el manteniment dels espais naturals".
Aquest curs 2022-2023, prop de 15.000 persones han participat en les activitats educatives als parcs i platges metropolitans adreçades a escoles i entitats de lleure. Aquestes propostes formen part de diversos projectes educatius dedicats a fomentar el trinomi d’educació, divulgació i conscienciació ambiental envers aquests espais.
Concretament, gairebé 10.000 persones han participat en les activitats incloses dins el programa Compartim un Futur. Les més sol·licitades han estat “Flora i fauna a la desembocadura del Besòs”, Qui viu a l’estany? i Qui viu als parcs?, dedicades a la descoberta ambiental d’aquests espais.
També destaca la participació en l’activitat Coneix les platges metropolitanes (actualment anomenada Salvem les platges metropolitanes), dedicada a la reflexió sobre els usos de les platges i els impactes antròpics i del canvi climàtic sobre el litoral metropolità.
A banda, s’han desenvolupat un total de 65 projectes participatius als parcs i les platges, als quals han assistit més de 2.000 persones. Aquests projectes es basen en la metodologia d’aprenentatge servei (ApS), amb la qual l’alumnat adquireix coneixements sobre les necessitats reals de l’entorn, en aquest cas sobre el manteniment, la conservació o l’educació ambiental en un parc o platja del seu municipi amb l’objectiu de millorar-lo.
El projecte participatiu més sol·licitat ha estat Seguiment de caixes niu i menjadores per a ocells, dedicat a la descoberta dels ocells i al manteniment i la revisió de les caixes niu i les menjadores per a ocells insectívors instal·lades als parcs. També ha tingut bona acollida la proposta Recuperem les dunes metropolitanes, en què es treballa la funció de la duna dins l’entorn del litoral i el seu estat de conservació, i s’hi duen a terme actuacions de millora.
Més de 1.600 persones han participat al projecte Pedals als parcs i platges metropolitans, proposta amb la qual es treballen de manera combinada dos conceptes: la conservació dels parcs i platges i la mobilitat sostenible.
Finalment, prop d’un miler de participants han realitzat activitats incloses dins el programa Escoles a Prop, en què els centres educatius i les entitats que es localitzen a l’entorn immediat d’un parc o platja metropolità en descobreixen els valors i treballen algun tema relacionat amb els elements que conformen l’espai en qüestió.
La programació de primavera de les Jugatecambientals ha acollit més de 9.600 persones, amb presència en 40 parcs i 5 platges metropolitans. Es tracta d’una xifra provisional, ja que el funcionament d’aquest programa engloba un any natural i quedarà pendent la valoració final després de la tardor, quan s’hi incorporarà la platja del Somorrostro de Barcelona.
Aquest catàleg d’activitats ha permès gaudir de propostes autoguiades com espais artístics, de lectura, construcció, observació i coneixement de la natura, així com d’activitats de descoberta autònoma dels valors dels parcs i les platges. A banda, també ha comptat amb una programació diversa d’activitats dirigides per especialistes que fan descobrir al públic dmolts conceptes relacionats amb la natura més propera a casa i d’altres relacionats amb el medi ambient en general.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175