La marca turÃstica Costa Barcelona celebra una dècada amb un creixement del 18% en les pernoctacions
El sector va commemorar l’efemèride aquest passat divendres amb un acte al Castell de Castelldefels
![[Img #49844]](https://elfar.cat/upload/images/09_2023/5669_ea15e38a-3aa4-4e61-9688-5f34cda71196.jpg)
Aquest passat divendres es van celebrar 10 anys de la creació de Costa Barcelona, que agrupa les comarques de Maresme, Garraf, Alt Penedès, Vallès Oriental, Vallès Occidental i Baix Llobregat. Segons asseguren des de la Diputació, la marca turÃstica arriba a aquest aniversari "en plena consolidació", ja que les seves 156.000 places d’allotjament van rebre el 2022 un total d’11,6 milions de pernoctacions. Aquesta dada suposa un creixement del 17,95% respecte a fa 10 anys, tres punts superior a l’increment de les pernoctacions del total de Catalunya en el mateix perÃode (14,67%).
Â
La marca Costa Barcelona disposa de 268 empreses, serveis i destinacions de les comarques que formen part de la plataforma de mà rqueting turÃstic de la Diputació de Barcelona, el Cercle de Turisme, mitjançant la qual ha participat en 55 fires internacionals i 200 viatges d’influencers, entre d’altres accions.
Â
Per celebrar aquest 10è aniversari, el Castell de Castelldefels va acollir un acte presidit per la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, juntament amb la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Eva MartÃnez, i el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Castelldefels, Guillermo Massana, i al qual van assistir més d’un centenar de professionals del sector.
Â
L’acte, presentat pel comunicador Marc de las Heras, va fer un repà s dels inicis de la marca, quan la Diputació de Barcelona, coincidint amb la publicació del nou pla de mà rqueting de la provÃncia, va proposar unir Costa Maresme i Costa Garraf en una sola marca turÃstica. Primer s’hi van unir quatre comarques i posteriorment dues més, fins arribar a les sis comarques que actualment conformen Costa Barcelona: Baix Llobregat, Maresme, Garraf, Alt Penedès, Vallès Oriental i Vallès Occidental.
Â
![[Img #49845]](https://elfar.cat/upload/images/09_2023/6329_367c92bf-58c3-4790-8e49-8eba3b838fe4.jpg)
Â
"Un dels reptes de la marca és continuar fent valer la seva diversitat, la seva oferta més enllà del turisme de sol i platja tradicional i ser una alternativa fonamental per descongestionar la ciutat de Barcelona", va manifestar Garrido. La diputada de Turisme va subratllar la importà ncia de promoure la sostenibilitat turÃstica i la responsabilitat econòmica i social. "Hem d’apostar per la qualitat i per la convivència entre els turistes i els residents, i evitar el monocultiu econòmic", va dir.
Â
Per la seva banda, la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat va afirmar que "Costa Barcelona és una marca que vol millorar el posicionament de totes les comarques, tot destacant el protagonisme de la costa i la proximitat de Barcelona".
Â
Per últim, Massana ha recordat que es tracta "d'una de les destinacions més ben valorades per les seves propostes familiars, gastronòmiques i esportives".
Aquest passat divendres es van celebrar 10 anys de la creació de Costa Barcelona, que agrupa les comarques de Maresme, Garraf, Alt Penedès, Vallès Oriental, Vallès Occidental i Baix Llobregat. Segons asseguren des de la Diputació, la marca turÃstica arriba a aquest aniversari "en plena consolidació", ja que les seves 156.000 places d’allotjament van rebre el 2022 un total d’11,6 milions de pernoctacions. Aquesta dada suposa un creixement del 17,95% respecte a fa 10 anys, tres punts superior a l’increment de les pernoctacions del total de Catalunya en el mateix perÃode (14,67%).
Â
La marca Costa Barcelona disposa de 268 empreses, serveis i destinacions de les comarques que formen part de la plataforma de mà rqueting turÃstic de la Diputació de Barcelona, el Cercle de Turisme, mitjançant la qual ha participat en 55 fires internacionals i 200 viatges d’influencers, entre d’altres accions.
Â
Per celebrar aquest 10è aniversari, el Castell de Castelldefels va acollir un acte presidit per la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, juntament amb la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Eva MartÃnez, i el regidor de Turisme de l'Ajuntament de Castelldefels, Guillermo Massana, i al qual van assistir més d’un centenar de professionals del sector.
Â
L’acte, presentat pel comunicador Marc de las Heras, va fer un repà s dels inicis de la marca, quan la Diputació de Barcelona, coincidint amb la publicació del nou pla de mà rqueting de la provÃncia, va proposar unir Costa Maresme i Costa Garraf en una sola marca turÃstica. Primer s’hi van unir quatre comarques i posteriorment dues més, fins arribar a les sis comarques que actualment conformen Costa Barcelona: Baix Llobregat, Maresme, Garraf, Alt Penedès, Vallès Oriental i Vallès Occidental.
Â
Â
"Un dels reptes de la marca és continuar fent valer la seva diversitat, la seva oferta més enllà del turisme de sol i platja tradicional i ser una alternativa fonamental per descongestionar la ciutat de Barcelona", va manifestar Garrido. La diputada de Turisme va subratllar la importà ncia de promoure la sostenibilitat turÃstica i la responsabilitat econòmica i social. "Hem d’apostar per la qualitat i per la convivència entre els turistes i els residents, i evitar el monocultiu econòmic", va dir.
Â
Per la seva banda, la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat va afirmar que "Costa Barcelona és una marca que vol millorar el posicionament de totes les comarques, tot destacant el protagonisme de la costa i la proximitat de Barcelona".
Â
Per últim, Massana ha recordat que es tracta "d'una de les destinacions més ben valorades per les seves propostes familiars, gastronòmiques i esportives".
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.34