L'HOSPITALET
El Programa d’adaptació curricular comença un nou curs
Al llarg dels cursos, el grau d’aprofitament i no abandonament de l’alumnat que hi participa se situa entorn del 90%
![[Img #50216]](https://elfar.cat/upload/images/10_2023/679_obrefitxerashx.png)
Un total de 80 alumnes de 3r i 4t d’ESO de 8 instituts de la ciutat (Institut Eduard Fontserè, Institut Torras i Bages, Institut Margarida Xirgu, Institut Rubió i Ors, Institut Eugeni d’Ors, Institut Europa, Institut Bellvitge i Institut Escola Gornal) s’incorporen al Programa d’adaptació curricular (PAC) i iniciaran l’activitat al llarg d’aquesta setmana.
El PAC forma part del Pla educatiu d’entorn de l’Ajuntament de L’Hospitalet i està enfocat a "evitar l’abandonament escolar i a obrir expectatives de formació i qualificació posterior de joves de 14 a 16 anys amb dificultats per adaptar-se al ritme de l’institut, gràcies a un acompanyament personalitzat a cada alumne que permet treballar aspectes més formals, per mitjà de la coordinació entre els Instituts i El Llindar", asseguren fonts municipals.
Els joves distribueixen la jornada lectiva entre l’institut i El Llindar, on assisteixen de dos a tres dies per setmana. En aquestes jornades participen en tallers professionalitzadors d’art, cuina, fotografia, fusteria, tecnologies, electricitat, automoció i formació i orientació laboral.
Dels 80 joves que el curs passat van participar en el programa d’adaptació curricular, 34 continuen a El Llindar durant aquest curs 2023-24; 25, en l’educació postobligatòria, i 9, al PAC. El curs passat van finalitzar el programa PAC 66 joves, dels quals 42 van obtenir el títol de l’ESO. D’aquests joves, 29 continuaran amb estudis de CFGM, i 12, amb el Certificat de Professionalitat (CP). D’altra banda, els alumnes que no han obtingut el títol de l’ESO poden continuar en el sistema a través dels programes de formació i inserció (PFI).
"El programa dona suport educatiu i personal a adolescents que tenen dificultats per adaptar-se al ritme de l’institut i construir un projecte educatiu i personal de futur. L’objectiu és evitar l’abandonament escolar, a través d’un acompanyament molt personalitzat, i generar expectatives formatives i personals. Les jornades s’adapten a les possibilitats reals de cadascú, i ofereixen un ventall de tallers professionals que els ajuden a adquirir hàbits de treball i a millorar les habilitats socials i personals", expliquen des del consistori.
Un total de 80 alumnes de 3r i 4t d’ESO de 8 instituts de la ciutat (Institut Eduard Fontserè, Institut Torras i Bages, Institut Margarida Xirgu, Institut Rubió i Ors, Institut Eugeni d’Ors, Institut Europa, Institut Bellvitge i Institut Escola Gornal) s’incorporen al Programa d’adaptació curricular (PAC) i iniciaran l’activitat al llarg d’aquesta setmana.
El PAC forma part del Pla educatiu d’entorn de l’Ajuntament de L’Hospitalet i està enfocat a "evitar l’abandonament escolar i a obrir expectatives de formació i qualificació posterior de joves de 14 a 16 anys amb dificultats per adaptar-se al ritme de l’institut, gràcies a un acompanyament personalitzat a cada alumne que permet treballar aspectes més formals, per mitjà de la coordinació entre els Instituts i El Llindar", asseguren fonts municipals.
Els joves distribueixen la jornada lectiva entre l’institut i El Llindar, on assisteixen de dos a tres dies per setmana. En aquestes jornades participen en tallers professionalitzadors d’art, cuina, fotografia, fusteria, tecnologies, electricitat, automoció i formació i orientació laboral.
Dels 80 joves que el curs passat van participar en el programa d’adaptació curricular, 34 continuen a El Llindar durant aquest curs 2023-24; 25, en l’educació postobligatòria, i 9, al PAC. El curs passat van finalitzar el programa PAC 66 joves, dels quals 42 van obtenir el títol de l’ESO. D’aquests joves, 29 continuaran amb estudis de CFGM, i 12, amb el Certificat de Professionalitat (CP). D’altra banda, els alumnes que no han obtingut el títol de l’ESO poden continuar en el sistema a través dels programes de formació i inserció (PFI).
"El programa dona suport educatiu i personal a adolescents que tenen dificultats per adaptar-se al ritme de l’institut i construir un projecte educatiu i personal de futur. L’objectiu és evitar l’abandonament escolar, a través d’un acompanyament molt personalitzat, i generar expectatives formatives i personals. Les jornades s’adapten a les possibilitats reals de cadascú, i ofereixen un ventall de tallers professionals que els ajuden a adquirir hàbits de treball i a millorar les habilitats socials i personals", expliquen des del consistori.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175