COMARCA
Gavà i Pallejà se sumen enguany al programa 'Cultura Emprenedora a l’Escola' de la Diputació
En aquesta ocasió, el projecte treballa el concepte de la curiositat com a pilar bà sic de l’aprenentatge i l’emprenedoria
![[Img #50475]](https://elfar.cat/upload/images/10_2023/5727_dd.jpg)
La setmana passada es va celebrar la jornada telemà tica La Curiositat dins del programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE) la Diputació de Barcelona. La trobada va servir per donar el tret de sortida a la edició número 13 d’un dels projectes pioners en l’à mbit d’educació de la corporació.
Â
En el curs actual 2023-2024, el CuEmE segueix creixent, amb més de 35 escoles que s’hi sumen, amb les quals s’arriba ja a ser més de 292 les que formen part d’aquest programa, i amb la participació de 60 ens locals; 113 municipis; la creació de més de 460 cooperatives; i una participació total de més de 11.000 alumnes de tota la provÃncia i 2.900 projectes d’emprenedoria realitzats en les diferents edicions.
Â
Enguany se sumen sis municipis nous: Gavà , Pallejà , Pineda, les Franqueses del Vallès, Canet de Mar i Sant Fruitós del Bages. D’altra banda, el programa consolida aquest any la iniciativa incorporada al CuEmE de l’edició passada de sumar-hi escoles que no poden fer-ho de la mà d’un ens local.
Â
El concepte de la curiositat serà la temà tica central per treballar aquesta edició 2023-2024 a les escoles i municipis participants al programa. Precisament, a la trobada es va explorar sobre quin paper juga la curiositat dins del CuEmE i com a motor de l’aprenentatge i adquisició de coneixement.
Â
Durant la jornada, el diputat d’Educació, Joan Josep Galiano, va destacar la temà tica d’enguany que treballarà el concepte de la curiositat com a "un pilar bà sic de l’aprenentatge i l’emprenedoria"; i va recordar que "el projecte està molt consolidat i ens dona una nova oportunitat d’acostar-nos a l’aprenentatge des del vessant que tenim els municipis i els diferents territoris".
Â
Per la seva banda, la diputada de Desenvolupament Econòmic i Turisme, Eva Menor, va subratllar també el concepte de la curiositat com un dels eixos que mou l’emprenedoria i que "van més enllà de la creació d’una empresa i de la creació d’un teixit empresarial fort perquè destaquen els valors que donen sentit als projectes que no deixen de ser una posició davant la vida".
Â
Menor també va recordar com aquest tipus de programes transversals són els que precisament diferencien la Diputació de Barcelona com a administració local i va afirmar que "els nens i nenes que participen a CuEme són els emprenedors dels futur, una ciutadania que ha de desenvolupar el seu projecte de vida amb la única limitació que la seva pròpia capacitat de decidir".
Â
Des del programa pioner Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE) de la Diputació de Barcelona, que enguany arriba a la 13a edició, es treballa de manera transversal les competències emprenedores entre l’alumnat de cicle superior de primà ria per millorar l’èxit educatiu i posar les bases dels seus projectes vitals i dels projectes professionals futurs.
Â
La base del programa és la creació i gestió d’una cooperativa escolar per part de l’alumnat al llarg del curs lectiu. Emprant la metodologia de treball per projectes i amb el suport i la col·laboració de la resta de la comunitat educativa, les administracions públiques i els agents socials de cada municipi, "es busca reforçar també valors com la solidaritat, la igualtat d’oportunitats i l’equitat, alhora que s’aposta per una veritable eina d’inclusió social: les cooperatives centren la seva activitat en les persones i no pas en el capital, es gestionen de manera democrà tica i participativa i destinen part dels seus beneficis a projectes socials", apunten des de la Diputació.
La setmana passada es va celebrar la jornada telemà tica La Curiositat dins del programa Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE) la Diputació de Barcelona. La trobada va servir per donar el tret de sortida a la edició número 13 d’un dels projectes pioners en l’à mbit d’educació de la corporació.
Â
En el curs actual 2023-2024, el CuEmE segueix creixent, amb més de 35 escoles que s’hi sumen, amb les quals s’arriba ja a ser més de 292 les que formen part d’aquest programa, i amb la participació de 60 ens locals; 113 municipis; la creació de més de 460 cooperatives; i una participació total de més de 11.000 alumnes de tota la provÃncia i 2.900 projectes d’emprenedoria realitzats en les diferents edicions.
Â
Enguany se sumen sis municipis nous: Gavà , Pallejà , Pineda, les Franqueses del Vallès, Canet de Mar i Sant Fruitós del Bages. D’altra banda, el programa consolida aquest any la iniciativa incorporada al CuEmE de l’edició passada de sumar-hi escoles que no poden fer-ho de la mà d’un ens local.
Â
El concepte de la curiositat serà la temà tica central per treballar aquesta edició 2023-2024 a les escoles i municipis participants al programa. Precisament, a la trobada es va explorar sobre quin paper juga la curiositat dins del CuEmE i com a motor de l’aprenentatge i adquisició de coneixement.
Â
Durant la jornada, el diputat d’Educació, Joan Josep Galiano, va destacar la temà tica d’enguany que treballarà el concepte de la curiositat com a "un pilar bà sic de l’aprenentatge i l’emprenedoria"; i va recordar que "el projecte està molt consolidat i ens dona una nova oportunitat d’acostar-nos a l’aprenentatge des del vessant que tenim els municipis i els diferents territoris".
Â
Per la seva banda, la diputada de Desenvolupament Econòmic i Turisme, Eva Menor, va subratllar també el concepte de la curiositat com un dels eixos que mou l’emprenedoria i que "van més enllà de la creació d’una empresa i de la creació d’un teixit empresarial fort perquè destaquen els valors que donen sentit als projectes que no deixen de ser una posició davant la vida".
Â
Menor també va recordar com aquest tipus de programes transversals són els que precisament diferencien la Diputació de Barcelona com a administració local i va afirmar que "els nens i nenes que participen a CuEme són els emprenedors dels futur, una ciutadania que ha de desenvolupar el seu projecte de vida amb la única limitació que la seva pròpia capacitat de decidir".
Â
Des del programa pioner Cultura Emprenedora a l’Escola (CuEmE) de la Diputació de Barcelona, que enguany arriba a la 13a edició, es treballa de manera transversal les competències emprenedores entre l’alumnat de cicle superior de primà ria per millorar l’èxit educatiu i posar les bases dels seus projectes vitals i dels projectes professionals futurs.
Â
La base del programa és la creació i gestió d’una cooperativa escolar per part de l’alumnat al llarg del curs lectiu. Emprant la metodologia de treball per projectes i amb el suport i la col·laboració de la resta de la comunitat educativa, les administracions públiques i els agents socials de cada municipi, "es busca reforçar també valors com la solidaritat, la igualtat d’oportunitats i l’equitat, alhora que s’aposta per una veritable eina d’inclusió social: les cooperatives centren la seva activitat en les persones i no pas en el capital, es gestionen de manera democrà tica i participativa i destinen part dels seus beneficis a projectes socials", apunten des de la Diputació.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.143