ÀREA METROPOLITANA
La xarxa pedalable metropolitana afavoreix l’ús de la bicicleta i dona resultats econòmics
Un estudi demostra l’important i rà pid retorn econòmic de la Bicivia
![[Img #50851]](https://elfar.cat/upload/images/11_2023/4159_bicivia_barcelona_esplugues-15.jpeg)
La implantació del Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, està donant els seus primers fruits amb un increment del nombre d’usuaris de la bicicleta i la recuperació econòmica de la inversió feta. La seva posada en marxa afavoreix una mobilitat activa i sostenible, segons es desprèn de l’estudi elaborat per l’Institut Metròpoli, la Universitat de Sevilla i la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla, impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que pretén avaluar els beneficis de la xarxa ciclista de la metròpolis.
Â
La Bicivia és un conglomerat de carrils que permeten connectar els municipis de l’entorn de Barcelona, aixà com els polÃgons industrials. Els dos primers que funcionen són els que comuniquen Esplugues i Barcelona, que utilitzen 1.600 bicicletes al dia, i la capital amb el polÃgon de la Zona Franca, que en suma 600.
Â
L’estudi elaborat per encà rrec de l’AMB analitza l’estalvi de temps, els canvis en la contaminació ambiental, els impactes en la salut, els canvis de mortalitat o conseqüències dels possibles sinistres de trà nsit i els costos de construcció i manteniment. Totes aquestes dades ajuden a determinar-ne la idoneïtat i a quantificar si properes inversions semblants poden ser rendibles.
Â
Segons es desprèn de l’estudi, aquestes dues vies suposaran un retorn positiu de 25,1 milions d’euros per a l’à rea metropolitana en 30 anys i en cinc anys ja s’ha recuperat la inversió inicial. A llarg termini, segons l’estudi, el tram d’Esplugues tindrà en 30 anys un retorn positiu de 15,2 milions d’euros i el de la Zona Franca serà de 9,8 milions. En total, 25,1 milions de benefici social.
Â
Fonts de l’AMB destaquen que la millora en les connexions metropolitanes per a la bicicleta i altres mitjans de transport, com els vehicles de mobilitat personal, ha possibilitat l’augment del seu ús quotidià , segons han demostrat les darreres anà lisis. L’AMB recorda que, entre l’any 2019 i el 2021, es va detectar un augment global de l’ús de la xarxa Bicivia del 49% (un 34 % de bicicletes i un 123% de vehicles de mobilitat personal).
La implantació del Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, està donant els seus primers fruits amb un increment del nombre d’usuaris de la bicicleta i la recuperació econòmica de la inversió feta. La seva posada en marxa afavoreix una mobilitat activa i sostenible, segons es desprèn de l’estudi elaborat per l’Institut Metròpoli, la Universitat de Sevilla i la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla, impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que pretén avaluar els beneficis de la xarxa ciclista de la metròpolis.
Â
La Bicivia és un conglomerat de carrils que permeten connectar els municipis de l’entorn de Barcelona, aixà com els polÃgons industrials. Els dos primers que funcionen són els que comuniquen Esplugues i Barcelona, que utilitzen 1.600 bicicletes al dia, i la capital amb el polÃgon de la Zona Franca, que en suma 600.
Â
L’estudi elaborat per encà rrec de l’AMB analitza l’estalvi de temps, els canvis en la contaminació ambiental, els impactes en la salut, els canvis de mortalitat o conseqüències dels possibles sinistres de trà nsit i els costos de construcció i manteniment. Totes aquestes dades ajuden a determinar-ne la idoneïtat i a quantificar si properes inversions semblants poden ser rendibles.
Â
Segons es desprèn de l’estudi, aquestes dues vies suposaran un retorn positiu de 25,1 milions d’euros per a l’à rea metropolitana en 30 anys i en cinc anys ja s’ha recuperat la inversió inicial. A llarg termini, segons l’estudi, el tram d’Esplugues tindrà en 30 anys un retorn positiu de 15,2 milions d’euros i el de la Zona Franca serà de 9,8 milions. En total, 25,1 milions de benefici social.
Â
Fonts de l’AMB destaquen que la millora en les connexions metropolitanes per a la bicicleta i altres mitjans de transport, com els vehicles de mobilitat personal, ha possibilitat l’augment del seu ús quotidià , segons han demostrat les darreres anà lisis. L’AMB recorda que, entre l’any 2019 i el 2021, es va detectar un augment global de l’ús de la xarxa Bicivia del 49% (un 34 % de bicicletes i un 123% de vehicles de mobilitat personal).
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98