ÀREA METROPOLITANA
La xarxa pedalable metropolitana afavoreix l’ús de la bicicleta i dona resultats econòmics
Un estudi demostra l’important i ràpid retorn econòmic de la Bicivia
![[Img #50851]](https://elfar.cat/upload/images/11_2023/4159_bicivia_barcelona_esplugues-15.jpeg)
La implantació del Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, està donant els seus primers fruits amb un increment del nombre d’usuaris de la bicicleta i la recuperació econòmica de la inversió feta. La seva posada en marxa afavoreix una mobilitat activa i sostenible, segons es desprèn de l’estudi elaborat per l’Institut Metròpoli, la Universitat de Sevilla i la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla, impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que pretén avaluar els beneficis de la xarxa ciclista de la metròpolis.
La Bicivia és un conglomerat de carrils que permeten connectar els municipis de l’entorn de Barcelona, així com els polígons industrials. Els dos primers que funcionen són els que comuniquen Esplugues i Barcelona, que utilitzen 1.600 bicicletes al dia, i la capital amb el polígon de la Zona Franca, que en suma 600.
L’estudi elaborat per encàrrec de l’AMB analitza l’estalvi de temps, els canvis en la contaminació ambiental, els impactes en la salut, els canvis de mortalitat o conseqüències dels possibles sinistres de trànsit i els costos de construcció i manteniment. Totes aquestes dades ajuden a determinar-ne la idoneïtat i a quantificar si properes inversions semblants poden ser rendibles.
Segons es desprèn de l’estudi, aquestes dues vies suposaran un retorn positiu de 25,1 milions d’euros per a l’àrea metropolitana en 30 anys i en cinc anys ja s’ha recuperat la inversió inicial. A llarg termini, segons l’estudi, el tram d’Esplugues tindrà en 30 anys un retorn positiu de 15,2 milions d’euros i el de la Zona Franca serà de 9,8 milions. En total, 25,1 milions de benefici social.
Fonts de l’AMB destaquen que la millora en les connexions metropolitanes per a la bicicleta i altres mitjans de transport, com els vehicles de mobilitat personal, ha possibilitat l’augment del seu ús quotidià, segons han demostrat les darreres anàlisis. L’AMB recorda que, entre l’any 2019 i el 2021, es va detectar un augment global de l’ús de la xarxa Bicivia del 49% (un 34 % de bicicletes i un 123% de vehicles de mobilitat personal).
![[Img #50851]](https://elfar.cat/upload/images/11_2023/4159_bicivia_barcelona_esplugues-15.jpeg)
La implantació del Bicivia, la xarxa pedalable metropolitana, està donant els seus primers fruits amb un increment del nombre d’usuaris de la bicicleta i la recuperació econòmica de la inversió feta. La seva posada en marxa afavoreix una mobilitat activa i sostenible, segons es desprèn de l’estudi elaborat per l’Institut Metròpoli, la Universitat de Sevilla i la Universitat Pablo de Olavide de Sevilla, impulsat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que pretén avaluar els beneficis de la xarxa ciclista de la metròpolis.
La Bicivia és un conglomerat de carrils que permeten connectar els municipis de l’entorn de Barcelona, així com els polígons industrials. Els dos primers que funcionen són els que comuniquen Esplugues i Barcelona, que utilitzen 1.600 bicicletes al dia, i la capital amb el polígon de la Zona Franca, que en suma 600.
L’estudi elaborat per encàrrec de l’AMB analitza l’estalvi de temps, els canvis en la contaminació ambiental, els impactes en la salut, els canvis de mortalitat o conseqüències dels possibles sinistres de trànsit i els costos de construcció i manteniment. Totes aquestes dades ajuden a determinar-ne la idoneïtat i a quantificar si properes inversions semblants poden ser rendibles.
Segons es desprèn de l’estudi, aquestes dues vies suposaran un retorn positiu de 25,1 milions d’euros per a l’àrea metropolitana en 30 anys i en cinc anys ja s’ha recuperat la inversió inicial. A llarg termini, segons l’estudi, el tram d’Esplugues tindrà en 30 anys un retorn positiu de 15,2 milions d’euros i el de la Zona Franca serà de 9,8 milions. En total, 25,1 milions de benefici social.
Fonts de l’AMB destaquen que la millora en les connexions metropolitanes per a la bicicleta i altres mitjans de transport, com els vehicles de mobilitat personal, ha possibilitat l’augment del seu ús quotidià, segons han demostrat les darreres anàlisis. L’AMB recorda que, entre l’any 2019 i el 2021, es va detectar un augment global de l’ús de la xarxa Bicivia del 49% (un 34 % de bicicletes i un 123% de vehicles de mobilitat personal).
























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.80