Viernes, 12 de Septiembre de 2025

Actualizada

Viernes, 12 de Septiembre de 2025 a las 16:44:47 horas

| 153
Lunes, 11 de Diciembre de 2023
VILADECANS

El servei municipal Viladecans Soluciona gestiona prop de 12.000 avisos en el seu primer any

La majoria fan referència a la necessitat de neteja per incivisme, les voreres i els fanals

[Img #51192]

Gairebé un miler d'avisos al mes per incidències a l’espai públic s'han comunicat en el primer any de vida del servei Viladecans Soluciona, implantat per l'Ajuntament per a una gestió més eficient. El 78% d'alertes les ha registrat la pròpia plantilla municipal i el 22%, la ciutadania. "Per tant, la col·laboració dels veïns i veïnes permet detectar un de cada cinc desperfectes que, d’altra manera, es tardaria més a abordar, ja que la ciutat té 60 places i parcs i més de 120 quilòmetres de carrers que no es poden revisar al detall de forma permanent", expliquen des del consistori. "Viladecans Soluciona agilitza la seva resolució, que és de 10,7 dies de mitjana", afegeixen.



Dels 2.659 avisos facilitats per la ciutadania al llarg d’aquest any, la majoria fan referència a la necessitat de neteja per incivisme, les voreres i els fanals.

 

"Les incidències tenen un procés de resolució que sempre s’intenta que sigui en el menor temps possible", remarquen des de l'Ajuntament. Primer s’analitza i es valora si es pot resoldre i si es pot fer a curt o a llarg termini. Després se’n busca solució i quan es finalitza s’envia un missatge explicant si s’ha pogut resoldre o no perquè no són competència municipal o ja estan planificades en un servei periòdic. Així, només un 7% de totes les incidències que l'Ajuntament pot atendre (el 79% del total) estan pendents de resolució.

 

Per utilitzar Viladecans Soluciona cal instal·lar en el mòbil l’aplicació Viladecans&Tu, descarregant-la gratuïtament de la botiga virtual d'aplicacions. Una vegada fet, només cal donar-se l’alta, seleccionar un dels tipus d'avisos i obrir la incidència, adjuntant-ne la fotografia.

 

El servei va començar oferint una gran varietat de temes per comunicar però al llarg de l’any se’n van incorporar de nous, relacionats amb el medi ambient, per a qüestions fora de la zona urbana, i la salut pública, per a fauna i plagues urbanes. Properament també es preveu ampliar amb d'altres com l'avís de vehicles abandonats, incorporant així la Policia Local a la gestió del servei.

 

La valoració ciutadana de Viladecans Soluciona és positiva: un 61% de persones van puntuar amb un 4 o un 5 (sobre 5) la seva gestió.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.