COMARCA
L'accidentalitat a la xarxa de carreteres locals continua estable en els darrers cinc anys
Tot i així, des de la Diputació de Barcelona asseguren que es mostra una tendència cap a la disminució
![[Img #51427]](https://elfar.cat/upload/images/12_2023/6380_20231218_eurorap_castells.jpg)
L’accidentalitat amb morts i ferits greus en els 1.584 km de carreteres de la xarxa de carreteres locals de la Diputació de Barcelona s’ha estabilitat en un 60-70 accidents anuals, en els últims cinc anys, tot i que "aquest any, amb les dades que tenim ara, la tendència és que està disminuint i, per tant, aquesta és una bona notícia”, segons va destacar ahir el vicepresident quart i diputat d’Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic, Marc Castells, durant la presentació de l’estudi EuroRAP 2023 sobre accidentabilitat al conjunt de la xarxa viària catalana, organitzada pel RACC.
En aquest sentit, Castells va assegurar que la Diputació està "fent actuacions reactives quan es produeix l’accident, d’una forma molt eficient i molt ràpida” però que també es duen a terme "actuacions pal·liatives i preventives, que són més estudiades”.
Castells va reconèixer que "els vehicles de dues rodes en preocupen” i va posar en relleu que en gairebé la meitat dels accidents registrats a les carreteres que són titularitat de la Diputació, hi ha implicada una moto o una bici, mentre que si només es tenen en compte els accidents mortals i greus, més de dues terceres parts (68%) d’aquests compten amb bicis o motos implicades.
Per fer front a aquesta situació, la Diputació de Barcelona inverteix, de forma anual, aproximadament un milió d’euros en barreres de seguretat i sistemes de protecció de motoristes, motiu pel qual va afirmar, Castells, que la corporació està "treballant en aquests sistemes de protecció de motoristes” i que "estem al 80% de l’objectiu” de tenir la xarxa protegida. A més, també va detallar que en els propers tres o quatre anys s’hauran protegit tots els revolts perillosos per motoristes.
No obstant, el vicepresident quart va fer una crida "a la responsabilitat dels usuaris, dels conductors, dels motociclistes i dels ciclistes” ja que cal "ser conscients que sortir a la carretera s’ha d’exercir amb molta responsabilitat”.
L’estudi EuroRAP es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 km de carreteres interurbanes de titularitat estatal, autonòmica i de les diputacions, on es concentra el 92% de la mobilitat del territori i on tenen lloc el 74% dels accidents amb ferits greus i víctimes mortals.
Les dades de sinistralitat de 2023 presenten una reducció de les xifres en relació tant al 2022 com al 2019. Fins al 30 de novembre, han mort 139 persones en 126 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya, el que suposa una reducció del 7% en el nombre de morts i del 7,5% en els sinistres mortals respecte el mateix període de 2022. Si es compara amb el 2019, la reducció és del 17% pel que fa a les víctimes mortals i del 18% pel que fa als accidents.
Tot i així, les víctimes que pertanyen a col·lectius vulnerables –motoristes, vianants i ciclistes– augmenten i representen el 48% del total fins el 30 de novembre de 2023 (44% l’any passat). Tot i que han mort cinc vianants menys (12) i un ciclista menys (5) respecte el mateix període de l’any passat, les víctimes mortals motoristes s’han incrementat fins a 51 morts (44 en el mateix període de l’any passat), el que representa un 37% de les víctimes mortals d’aquest 2023.
L’accidentalitat amb morts i ferits greus en els 1.584 km de carreteres de la xarxa de carreteres locals de la Diputació de Barcelona s’ha estabilitat en un 60-70 accidents anuals, en els últims cinc anys, tot i que "aquest any, amb les dades que tenim ara, la tendència és que està disminuint i, per tant, aquesta és una bona notícia”, segons va destacar ahir el vicepresident quart i diputat d’Infraestructures, Equipament i Patrimoni Arquitectònic, Marc Castells, durant la presentació de l’estudi EuroRAP 2023 sobre accidentabilitat al conjunt de la xarxa viària catalana, organitzada pel RACC.
En aquest sentit, Castells va assegurar que la Diputació està "fent actuacions reactives quan es produeix l’accident, d’una forma molt eficient i molt ràpida” però que també es duen a terme "actuacions pal·liatives i preventives, que són més estudiades”.
Castells va reconèixer que "els vehicles de dues rodes en preocupen” i va posar en relleu que en gairebé la meitat dels accidents registrats a les carreteres que són titularitat de la Diputació, hi ha implicada una moto o una bici, mentre que si només es tenen en compte els accidents mortals i greus, més de dues terceres parts (68%) d’aquests compten amb bicis o motos implicades.
Per fer front a aquesta situació, la Diputació de Barcelona inverteix, de forma anual, aproximadament un milió d’euros en barreres de seguretat i sistemes de protecció de motoristes, motiu pel qual va afirmar, Castells, que la corporació està "treballant en aquests sistemes de protecció de motoristes” i que "estem al 80% de l’objectiu” de tenir la xarxa protegida. A més, també va detallar que en els propers tres o quatre anys s’hauran protegit tots els revolts perillosos per motoristes.
No obstant, el vicepresident quart va fer una crida "a la responsabilitat dels usuaris, dels conductors, dels motociclistes i dels ciclistes” ja que cal "ser conscients que sortir a la carretera s’ha d’exercir amb molta responsabilitat”.
L’estudi EuroRAP es publica cada any a Catalunya des del 2002 i analitza més de 6.300 km de carreteres interurbanes de titularitat estatal, autonòmica i de les diputacions, on es concentra el 92% de la mobilitat del territori i on tenen lloc el 74% dels accidents amb ferits greus i víctimes mortals.
Les dades de sinistralitat de 2023 presenten una reducció de les xifres en relació tant al 2022 com al 2019. Fins al 30 de novembre, han mort 139 persones en 126 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya, el que suposa una reducció del 7% en el nombre de morts i del 7,5% en els sinistres mortals respecte el mateix període de 2022. Si es compara amb el 2019, la reducció és del 17% pel que fa a les víctimes mortals i del 18% pel que fa als accidents.
Tot i així, les víctimes que pertanyen a col·lectius vulnerables –motoristes, vianants i ciclistes– augmenten i representen el 48% del total fins el 30 de novembre de 2023 (44% l’any passat). Tot i que han mort cinc vianants menys (12) i un ciclista menys (5) respecte el mateix període de l’any passat, les víctimes mortals motoristes s’han incrementat fins a 51 morts (44 en el mateix període de l’any passat), el que representa un 37% de les víctimes mortals d’aquest 2023.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175