COMARCA
Una campanya de la Diputació permet estalviar més de 27.000 bosses de plà stic als mercats en un mes
La prova s’ha fet, entre d’altres municipis, al Prat i Sant Joan DespÃ
![[Img #51538]](https://elfar.cat/upload/images/12_2023/8223_mercat-dipu.jpg)
La campanya Mercats Sostenibles de la Diputació de Barcelona ha permès estalviar més de 27.000 bosses de plà stic als mercats municipals en només un mes. La iniciativa pretén conscienciar els clients d’aquests equipaments sobre la importà ncia de reduir residus d’un sol ús. La prova s’ha fet en quatre mercats de la provÃncia, entre ells el del Prat i els mercats de les Planes i del Centre de Sant Joan DespÃ.
Â
Entre el 30 d’octubre i el 2 de desembre, les persones que compraven en aquests equipaments podien demanar als paradistes adherits a la campanya un Passaport sostenible. En aquest passaport, els clients obtenien un segell per cada compra feta sense generar residus, per exemple quan portaven els seus propis envasos o bosses reutilitzables. Quan l’usuari aconseguia 10 segells al seu passaport, rebia com a obsequi una bossa de reixeta reutilitzable i de cotó i podia participar en el sorteig de tres lots de productes residu zero a cada mercat.Â
Â
En total, en aquesta edició s’han completat 2.772 passaports, el que suposa més de 27.000 compres fetes sense generar residus. El municipi més actiu ha estat el Prat, amb 1.307 passaports completats, el que suposa 13.000 compres sense bossa. A Sant Joan Despà s’han repartit 697 passaports, dels quals 150 al Mercat del Centre i 547 al Mercat de les Planes.
Â
La campanya Mercats Sostenibles involucra també l’alumnat d’ESO dels instituts mitjançant un projecte educatiu d’Aprenentatge i Servei (ApS), una innovadora metodologia educativa que combina l’adquisició de competències per part de l’alumnat amb un servei a la comunitat. Enguany, han participat alumnes de quart d’ESO de l’INS Ferrer i Guà rdia i primer d’ESO de l’IES Gran Capità , a Sant Joan DespÃ; i de primer d’ESO de l’INS Salvador DalÃ, al Prat.
Â
Durant el projecte, els alumnes han treballat a l’aula quin és l’impacte dels plà stics d’un sol i han fet diferents activitats i elaborat materials comunicatius de suport a la campanya. També han ajudat a difondre la iniciativa i han participat en la recollida i en l’anà lisi posterior de les dades, incloent-hi visites als mercats per conèixer la problemà tica in situ i ajudar a conscienciar els clients com a informadors.
La campanya Mercats Sostenibles de la Diputació de Barcelona ha permès estalviar més de 27.000 bosses de plà stic als mercats municipals en només un mes. La iniciativa pretén conscienciar els clients d’aquests equipaments sobre la importà ncia de reduir residus d’un sol ús. La prova s’ha fet en quatre mercats de la provÃncia, entre ells el del Prat i els mercats de les Planes i del Centre de Sant Joan DespÃ.
Â
Entre el 30 d’octubre i el 2 de desembre, les persones que compraven en aquests equipaments podien demanar als paradistes adherits a la campanya un Passaport sostenible. En aquest passaport, els clients obtenien un segell per cada compra feta sense generar residus, per exemple quan portaven els seus propis envasos o bosses reutilitzables. Quan l’usuari aconseguia 10 segells al seu passaport, rebia com a obsequi una bossa de reixeta reutilitzable i de cotó i podia participar en el sorteig de tres lots de productes residu zero a cada mercat.Â
Â
En total, en aquesta edició s’han completat 2.772 passaports, el que suposa més de 27.000 compres fetes sense generar residus. El municipi més actiu ha estat el Prat, amb 1.307 passaports completats, el que suposa 13.000 compres sense bossa. A Sant Joan Despà s’han repartit 697 passaports, dels quals 150 al Mercat del Centre i 547 al Mercat de les Planes.
Â
La campanya Mercats Sostenibles involucra també l’alumnat d’ESO dels instituts mitjançant un projecte educatiu d’Aprenentatge i Servei (ApS), una innovadora metodologia educativa que combina l’adquisició de competències per part de l’alumnat amb un servei a la comunitat. Enguany, han participat alumnes de quart d’ESO de l’INS Ferrer i Guà rdia i primer d’ESO de l’IES Gran Capità , a Sant Joan DespÃ; i de primer d’ESO de l’INS Salvador DalÃ, al Prat.
Â
Durant el projecte, els alumnes han treballat a l’aula quin és l’impacte dels plà stics d’un sol i han fet diferents activitats i elaborat materials comunicatius de suport a la campanya. També han ajudat a difondre la iniciativa i han participat en la recollida i en l’anà lisi posterior de les dades, incloent-hi visites als mercats per conèixer la problemà tica in situ i ajudar a conscienciar els clients com a informadors.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.26