ESPARREGUERA
El servei municipal de mediació atén mig centenar de sol·licituds en un any
Principalment, es centren en problemes de convivència entre veïns
![[Img #51922]](https://elfar.cat/upload/images/01_2024/7720_hannah-busing-zyx1bk9mqma-unsplash-web.jpg)
El servei de mediació de l’Ajuntament d’Esparreguera va atendre l’any passat 43 sol·licituds i un total de 79 persones. Els casos de mediació atesos durant l’any passat pel servei municipal estaven majoritàriament vinculats a l’àmbit veïnal, seguits dels processos relacionats amb temes familiars i d’activitats econòmiques.
Aquest servei es presta a través de l’Associació per la Recerca i l’Acció Social Vincle i és una prestació gratuïta que el consistori posa a l’abast de la ciutadania per a facilitar un procés de trobada, diàleg i gestió responsable i compartida de la convivència en l’àmbit privat, ja sigui interpersonal o comunitari.
La responsable del servei, Elena Fita, ha destacat el “pes cada cop més quantiós dels serveis i projectes de convivència en la prevenció dels conflictes, especialment formacions i tallers per a dotar a la població d’eines de gestió de les emocions i eines de comunicació per a saber entomar els conflictes de forma pacífica i positiva”.
De les 43 sol·licituds i processos de mediació atesos durant l’any passat pel servei de mediació d’Esparreguera, els més nombrosos han estat relacionats amb l’activitat veïnal per temes vinculats a problemes de sorolls, olors, gossos, tanques i arbrats entre parcel·les. Els segueixen els casos relacionats amb temes familiars, per gestió d’herències o disputes entre exparelles, germans i intergeneracionals; i, finalment, hi ha els processos relatius a activitats econòmiques, que engloben problemes contractuals, de llicències o vinculats a sorolls i olors d'activitats econòmiques.
El servei de mediació de l’Ajuntament d’Esparreguera va atendre l’any passat 43 sol·licituds i un total de 79 persones. Els casos de mediació atesos durant l’any passat pel servei municipal estaven majoritàriament vinculats a l’àmbit veïnal, seguits dels processos relacionats amb temes familiars i d’activitats econòmiques.
Aquest servei es presta a través de l’Associació per la Recerca i l’Acció Social Vincle i és una prestació gratuïta que el consistori posa a l’abast de la ciutadania per a facilitar un procés de trobada, diàleg i gestió responsable i compartida de la convivència en l’àmbit privat, ja sigui interpersonal o comunitari.
La responsable del servei, Elena Fita, ha destacat el “pes cada cop més quantiós dels serveis i projectes de convivència en la prevenció dels conflictes, especialment formacions i tallers per a dotar a la població d’eines de gestió de les emocions i eines de comunicació per a saber entomar els conflictes de forma pacífica i positiva”.
De les 43 sol·licituds i processos de mediació atesos durant l’any passat pel servei de mediació d’Esparreguera, els més nombrosos han estat relacionats amb l’activitat veïnal per temes vinculats a problemes de sorolls, olors, gossos, tanques i arbrats entre parcel·les. Els segueixen els casos relacionats amb temes familiars, per gestió d’herències o disputes entre exparelles, germans i intergeneracionals; i, finalment, hi ha els processos relatius a activitats econòmiques, que engloben problemes contractuals, de llicències o vinculats a sorolls i olors d'activitats econòmiques.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.185