OPINIÓ
Per una ciutat més segura, contundència amb els patinets incívics
NÚRIA MARÍN. Alcaldessa de L'Hospitalet
![[Img #52078]](https://elfar.cat/upload/images/01_2024/2598_nuria-marin.jpg)
El passat 19 de gener vam celebrar la Junta Local de Seguretat de L’Hospitalet. Durant la reunió, que va comptar amb la presència dels diferents cossos policials i de representants de diferents entitats de la ciutat, vaig expressar la meva preocupació per l’increment l’any 2023 d’un 23% dels robatoris amb violència i intimidació respecte a l’any anterior.
És una xifra que m’inquieta, perquè aquest tipus de delictes són els que es cometen al carrer, amb estrebades, que afecten, sobretot, les persones grans i generen molta alarma social. I són, moltes vegades, el tipus de delicte que es comet utilitzant un patinet elèctric com a vehicle de fugida.
Davant d’aquesta situació i després d’escoltar els meus veïns i veïnes i les diferents entitats de la ciutat, vaig demanar, tant al conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, com al delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, el compromís de totes les institucions per continuar incrementant els recursos i efectius destinats a garantir la seguretat a L’Hospitalet.
Nosaltres, com a Ajuntament, hem pres nota de la percepció d’inseguretat que transmet la ciutadania i hem dissenyat una nova organització de la Guàrdia Urbana que posa èmfasi en la proximitat. Es veurà, per tant, més policia als carrers de la nostra ciutat. I s’incrementarà la lluita contra aquells incívics que utilitzen els patinets elèctrics per atemorir la nostra ciutadania. Una lluita que ens ha portat a posar ja més de 5.500 multes en els darrers anys.
Ara bé, per aconseguir-ho, per plantar cara amb èxit al mal ús dels patinets, els ajuntaments necessitem més eines legals. En aquest sentit, he enviat una carta a Pere Navarro, director general de Trànsit (DGT), mitjançant la qual no només li he traslladat la meva preocupació, sinó que també li he demanat endurir la legislació. Cal obligar els patinets a portar matrícula per tenir identificats els seus conductors i poder sancionar-los quan cometin infraccions, cal circular amb una assegurança de responsabilitat civil, cal obligar els usuaris a portar casc i cal, ara que ha entrat el vigor la normativa que obliga tots els patinets a estar certificats des del passat 22 de gener, que els ajuntaments puguem requisar aquells vehicles de mobilitat personal (VMP) que circulin trucats pels nostres carrers superant els 25 quilòmetres per hora permesos o que s’utilitzin per cometre delictes.
Els patinets han arribat per quedar-se a les nostres ciutats, perquè són una alternativa perfecta per desplaçar-se ràpid, evitar retencions i problemes d’estacionament. També contribueixen a preservar el medi ambient. Però cal endurir les lleis que regulen el seu funcionament i cal augmentar les sancions contra els incívics, si volem acabar amb la impunitat d’aquells que circulen per les voreres espantant tothom, se salten els semàfors en vermell, no respecten els senyals de trànsit o utilitzen aquests vehicles per realitzar robatoris i fugir a la carrera.
Si no fem aquest pas endavant, si la DGT no endureix la legislació i dota les administracions locals de les eines necessàries per posar ordre, haurem perdut aquesta partida.
El passat 19 de gener vam celebrar la Junta Local de Seguretat de L’Hospitalet. Durant la reunió, que va comptar amb la presència dels diferents cossos policials i de representants de diferents entitats de la ciutat, vaig expressar la meva preocupació per l’increment l’any 2023 d’un 23% dels robatoris amb violència i intimidació respecte a l’any anterior.
És una xifra que m’inquieta, perquè aquest tipus de delictes són els que es cometen al carrer, amb estrebades, que afecten, sobretot, les persones grans i generen molta alarma social. I són, moltes vegades, el tipus de delicte que es comet utilitzant un patinet elèctric com a vehicle de fugida.
Davant d’aquesta situació i després d’escoltar els meus veïns i veïnes i les diferents entitats de la ciutat, vaig demanar, tant al conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, com al delegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, el compromís de totes les institucions per continuar incrementant els recursos i efectius destinats a garantir la seguretat a L’Hospitalet.
Nosaltres, com a Ajuntament, hem pres nota de la percepció d’inseguretat que transmet la ciutadania i hem dissenyat una nova organització de la Guàrdia Urbana que posa èmfasi en la proximitat. Es veurà, per tant, més policia als carrers de la nostra ciutat. I s’incrementarà la lluita contra aquells incívics que utilitzen els patinets elèctrics per atemorir la nostra ciutadania. Una lluita que ens ha portat a posar ja més de 5.500 multes en els darrers anys.
Ara bé, per aconseguir-ho, per plantar cara amb èxit al mal ús dels patinets, els ajuntaments necessitem més eines legals. En aquest sentit, he enviat una carta a Pere Navarro, director general de Trànsit (DGT), mitjançant la qual no només li he traslladat la meva preocupació, sinó que també li he demanat endurir la legislació. Cal obligar els patinets a portar matrícula per tenir identificats els seus conductors i poder sancionar-los quan cometin infraccions, cal circular amb una assegurança de responsabilitat civil, cal obligar els usuaris a portar casc i cal, ara que ha entrat el vigor la normativa que obliga tots els patinets a estar certificats des del passat 22 de gener, que els ajuntaments puguem requisar aquells vehicles de mobilitat personal (VMP) que circulin trucats pels nostres carrers superant els 25 quilòmetres per hora permesos o que s’utilitzin per cometre delictes.
Els patinets han arribat per quedar-se a les nostres ciutats, perquè són una alternativa perfecta per desplaçar-se ràpid, evitar retencions i problemes d’estacionament. També contribueixen a preservar el medi ambient. Però cal endurir les lleis que regulen el seu funcionament i cal augmentar les sancions contra els incívics, si volem acabar amb la impunitat d’aquells que circulen per les voreres espantant tothom, se salten els semàfors en vermell, no respecten els senyals de trànsit o utilitzen aquests vehicles per realitzar robatoris i fugir a la carrera.
Si no fem aquest pas endavant, si la DGT no endureix la legislació i dota les administracions locals de les eines necessàries per posar ordre, haurem perdut aquesta partida.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23