COMARCA
L’atenció a l’autisme és la necessitat més demandada als centres municipals d’educació especial
La següent és el suport a alumnes amb discapacitat intel·lectual
![[Img #52223]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/696_educacio_especial_alta.jpg)
L’atenció a persones amb autisme és la necessitat més demandada als centres municipals d’atenció especial, segons es desprèn de l’estudi realitzat per la Diputació de Barcelona a nou escoles municipals d’educació especial de la provÃncia. La segona més demandada és el suport a alumnes amb discapacitat intel·lectual.
Â
El qüestionari que fa la Diputació recull informació, entre d’altres, sobre el perfil dels 731 alumnes escolaritzats en aquests centres i dels 315 professionals docents i personal tècnic de suport a la docència que hi treballen.
Â
L’objectiu és copsar la realitat de les polÃtiques educatives locals i de recopilar, analitzar i posar a l'abast del territori informació sobre la realitat dels centres educatius municipals a la provÃncia .
Â
Els resultats de l’enquesta s’analitzen a fi de generar informació per a l’anà lisi del servei en general i per cada participant en particular.
Â
Actualment, vuit dels nou centres de la xarxa col·laboren amb centres ordinaris, fent escolarització compartida, formació al personal docent, xerrades a claustres, o assessoraments puntuals amb alumnat només escolaritzat a l’escola ordinà ria, entre altres.
Â
Segons el tipus d’ensenyament, la majoria d’escoles ofereixen educació especial des d’infantil a ESO, i una escola està especialitzada en programes de formació i inserció.
Â
La matrÃcula de les EMEE no ha disminuït i es detecta un augment de les llistes d’espera. De les nou escoles, només quatre consideren que alguns dels seus alumnes podrien estar escolaritzats en centres ordinaris.
Â
D'altra banda, es detecta una major proporció de nois que de noies, i també més percentatge d’alumnat immigrant que a l’ordinà ria.
Â
L’atenció a persones amb autisme és la necessitat més demandada als centres municipals d’atenció especial, segons es desprèn de l’estudi realitzat per la Diputació de Barcelona a nou escoles municipals d’educació especial de la provÃncia. La segona més demandada és el suport a alumnes amb discapacitat intel·lectual.
Â
El qüestionari que fa la Diputació recull informació, entre d’altres, sobre el perfil dels 731 alumnes escolaritzats en aquests centres i dels 315 professionals docents i personal tècnic de suport a la docència que hi treballen.
Â
L’objectiu és copsar la realitat de les polÃtiques educatives locals i de recopilar, analitzar i posar a l'abast del territori informació sobre la realitat dels centres educatius municipals a la provÃncia .
Â
Els resultats de l’enquesta s’analitzen a fi de generar informació per a l’anà lisi del servei en general i per cada participant en particular.
Â
Actualment, vuit dels nou centres de la xarxa col·laboren amb centres ordinaris, fent escolarització compartida, formació al personal docent, xerrades a claustres, o assessoraments puntuals amb alumnat només escolaritzat a l’escola ordinà ria, entre altres.
Â
Segons el tipus d’ensenyament, la majoria d’escoles ofereixen educació especial des d’infantil a ESO, i una escola està especialitzada en programes de formació i inserció.
Â
La matrÃcula de les EMEE no ha disminuït i es detecta un augment de les llistes d’espera. De les nou escoles, només quatre consideren que alguns dels seus alumnes podrien estar escolaritzats en centres ordinaris.
Â
D'altra banda, es detecta una major proporció de nois que de noies, i també més percentatge d’alumnat immigrant que a l’ordinà ria.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.179