MARTORELL
Ferrocarrils restaura un vehicle icònic del 'carrilet' que va funcionar durant la meitat del segle passat
És l’únic vehicle ferroviari d’aquestes característiques que es conserva actualment a Catalunya
![[Img #52262]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/928_fgc_240206_automotor_5105_dsc09029.jpg)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha restaurat un dels trens icònics que van circular durant la segona meitat del segle XX per la línia Llobregat-Anoia. El tren va cobrir el trajecte entre Barcelona i Manresa entre els anys 1960 i 1999.
La unitat restaurada és l’única peça de la sèrie 5000 que es conserva actualment a Catalunya i els treballs de restauració, tant de l’interior com de l’exterior del vehicle, han permès retornar-lo al seu aspecte original.
Un cop restaurat, Ferrocarrils l’ha incorporat a l’Espai de la Via Mètrica, situat al costat de l’estació de Martorell Central d’FGC. La peça completa la col·lecció de trens històrics que hi ha preservats en aquest espai. Al museu s’hi exposen la majoria dels vehicles històrics de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils, una vintena en total.
El president d’FGC, Toni Segarra, ha recordat que aquesta actuació forma part de l’Estratègia de patrimoni històric aprovada l’any 2021 per Ferrocarrils “amb l’objectiu de fer pedagogia i garantir la preservació de tot el material històric de Ferrocarrils”. “És tan important preservar la història com també fer-la accessible a la ciutadania i, especialment, als joves i infants. Amb iniciatives com el Tren de l’Ensenyament i les visites a l’Espai de la Via Mètrica, fem que s’apropin i apreciïn encara més aquest mitjà de transport i que, per tant, n’esdevinguin usuaris”, ha dit Segarra.
![[Img #52262]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/928_fgc_240206_automotor_5105_dsc09029.jpg)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha restaurat un dels trens icònics que van circular durant la segona meitat del segle XX per la línia Llobregat-Anoia. El tren va cobrir el trajecte entre Barcelona i Manresa entre els anys 1960 i 1999.
La unitat restaurada és l’única peça de la sèrie 5000 que es conserva actualment a Catalunya i els treballs de restauració, tant de l’interior com de l’exterior del vehicle, han permès retornar-lo al seu aspecte original.
Un cop restaurat, Ferrocarrils l’ha incorporat a l’Espai de la Via Mètrica, situat al costat de l’estació de Martorell Central d’FGC. La peça completa la col·lecció de trens històrics que hi ha preservats en aquest espai. Al museu s’hi exposen la majoria dels vehicles històrics de la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils, una vintena en total.
El president d’FGC, Toni Segarra, ha recordat que aquesta actuació forma part de l’Estratègia de patrimoni històric aprovada l’any 2021 per Ferrocarrils “amb l’objectiu de fer pedagogia i garantir la preservació de tot el material històric de Ferrocarrils”. “És tan important preservar la història com també fer-la accessible a la ciutadania i, especialment, als joves i infants. Amb iniciatives com el Tren de l’Ensenyament i les visites a l’Espai de la Via Mètrica, fem que s’apropin i apreciïn encara més aquest mitjà de transport i que, per tant, n’esdevinguin usuaris”, ha dit Segarra.

























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.220