COMARCA
El tram de la B-40 entre Olesa i Viladecavalls entrarà en funcionament aquesta setmana
Així ho ha anunciat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente
![[Img #52340]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/8712_gf4ttouwsaanam4.jpg)
El tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, a la comarca del Vallès Occidental, entrarà en funcionament el proper divendres 16 de febrer. Així ho ha anunciat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, a les xarxes socials.
Puente recorda que aquesta és una "obra clau per a la mobilitat" de les comarques del Baix Llobregat i del Vallès Occidental i que unirà "els principals motors industrials de Catalunya".
Es tracta d'un ramal d'uns sis quilòmetres, dels quals 1,3 són en un túnel. La posada en marxa d'aquesta part de la B-40 acaba amb pràcticament 15 anys d'execució, ja que els treballs han patit períodes d'aturada en aquest temps.
L'estrena d'aquest tram de la B-40 suposa culminar la unió entre Abrera i Terrassa, ja que havien acabat, per una banda, les intervencions entre Olesa de Montserrat i Abrera i, per l'altra, entre Viladecavalls i Terrassa. En total són 13,2 quilòmetres d'autovia.
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha invertit un total de 250,1 milions d'euros per acabar aquest projecte entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. El maig de 2022 es van reprendre els treballs que han permès finalitzar-ho, després que el 2019 es detectessin lliscaments en l'obra ja construïda i que van suposar un nou endarreriment.
Es tracta d'una infraestructura en marxa des de 2009 i que ha patit diversos ajornaments. El 2010 es van aturar les obres i es van reprendre entre 2015 i 2016, amb diferents graus d'execució en aquests vuit anys.
![[Img #52340]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/8712_gf4ttouwsaanam4.jpg)
El tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, a la comarca del Vallès Occidental, entrarà en funcionament el proper divendres 16 de febrer. Així ho ha anunciat el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, a les xarxes socials.
Puente recorda que aquesta és una "obra clau per a la mobilitat" de les comarques del Baix Llobregat i del Vallès Occidental i que unirà "els principals motors industrials de Catalunya".
Es tracta d'un ramal d'uns sis quilòmetres, dels quals 1,3 són en un túnel. La posada en marxa d'aquesta part de la B-40 acaba amb pràcticament 15 anys d'execució, ja que els treballs han patit períodes d'aturada en aquest temps.
L'estrena d'aquest tram de la B-40 suposa culminar la unió entre Abrera i Terrassa, ja que havien acabat, per una banda, les intervencions entre Olesa de Montserrat i Abrera i, per l'altra, entre Viladecavalls i Terrassa. En total són 13,2 quilòmetres d'autovia.
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha invertit un total de 250,1 milions d'euros per acabar aquest projecte entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. El maig de 2022 es van reprendre els treballs que han permès finalitzar-ho, després que el 2019 es detectessin lliscaments en l'obra ja construïda i que van suposar un nou endarreriment.
Es tracta d'una infraestructura en marxa des de 2009 i que ha patit diversos ajornaments. El 2010 es van aturar les obres i es van reprendre entre 2015 i 2016, amb diferents graus d'execució en aquests vuit anys.
































Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.110