Lunes, 22 de Septiembre de 2025

Actualizada

Lunes, 22 de Septiembre de 2025 a las 18:29:34 horas

| 142
Miércoles, 14 de Febrero de 2024
CORNELLÀ

Citilab apropa la fabricació digital i altres tecnologies emergents a una vintena de joves

En el marc d’un programa de diversificació curricular

[Img #52397]

El Citilab de Cornellà ha posat en marxa un programa de fabricació digital i d’altres tecnologies emergents adreçat a joves. En total hi participen 22 persones en el marc d’una iniciativa de diversificació curricular amb l’objectiu de recuperar l’interès i la motivació de l’alumnat de tres instituts de la ciutat.

 

Al programa també hi participen el Club Sanfeliu Sant Ildefons i la Fundació La Carena i ofereix formació específica i personalitzada perquè alumnat de quart d’ESO pugui assolir els objectius i les competències clau de l’etapa educativa mitjançant una organització de continguts i matèries del currículum diferent a la que s’estableix de caràcter general. 

 

Hi participen alumnes dels instituts Esteve Terradas i Illa, Maria Aurèlia Capmany i Neus Català, i es programen classes pràctiques sobre tecnologia digital dividits en dos grups diferents: un que va iniciar aquest itinerari formatiu el desembre de 2023 i un segon grup que tot just l’acaba de començar aquest mes de febrer.


Programació visual per blocs, electrònica bàsica, interacció amb sensors, moviments i mecanismes, brodat digital, disseny 3D i introducció al tall làser i a la tècnica del vinil són els continguts que s’imparteixen en aquest itinerari de tecnologia i fabricació digital que imparteix el Citilab. 

 

A través de la interacció pràctica amb la tecnologia, l’aprenentatge a través de la construcció de projectes tecnològics, el descobriment de noves eines i tècniques i el treball col·laboratiu es vol aconseguir que les participants descobreixin noves vocacions i possibilitats del món laboral, segons expliquen des del laboratori ciutadà de Cornellà.

 

Fins ara, el primer grup de noies i nois ha reinventat objectes quotidians a través de la metodologia Design Thinking i incorporant la placa ED1 del Citilab, creant un braçalet amb sensor de distància que vibra i encén llums LED per avisar del so del timbre a persones sordes, construint també un sensor de temperatura que canvia de color en funció si el recipient que se li col·loca a sobre està fred o calent i un detector que s'ubica en el comandament a distància i que emet so i llum davant de la situació domèstica tan habitual d’haver-lo perdut de vista per casa.

 

D’altra banda, els i les estudiants també s’han introduït en el brodat digital, programant i dissenyant samarretes personalitzades, i actualment estan demostrant el domini de la tecnologia 3D imprimint objectes que han dissenyat ells mateixos, com ara clauers, caixetes o joiers.


En el tram final de la formació, l’alumnat haurà de desenvolupar un projecte final que integri els diversos aprenentatges i que combini les diferents tècniques apreses.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.