CORNELLÀ
Citilab apropa la fabricació digital i altres tecnologies emergents a una vintena de joves
En el marc d’un programa de diversificació curricular
![[Img #52397]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/562_pdc4.png)
El Citilab de Cornellà ha posat en marxa un programa de fabricació digital i d’altres tecnologies emergents adreçat a joves. En total hi participen 22 persones en el marc d’una iniciativa de diversificació curricular amb l’objectiu de recuperar l’interès i la motivació de l’alumnat de tres instituts de la ciutat.
Â
Al programa també hi participen el Club Sanfeliu Sant Ildefons i la Fundació La Carena i ofereix formació especÃfica i personalitzada perquè alumnat de quart d’ESO pugui assolir els objectius i les competències clau de l’etapa educativa mitjançant una organització de continguts i matèries del currÃculum diferent a la que s’estableix de carà cter general.Â
Â
Hi participen alumnes dels instituts Esteve Terradas i Illa, Maria Aurèlia Capmany i Neus Català , i es programen classes prà ctiques sobre tecnologia digital dividits en dos grups diferents: un que va iniciar aquest itinerari formatiu el desembre de 2023 i un segon grup que tot just l’acaba de començar aquest mes de febrer.
Programació visual per blocs, electrònica bà sica, interacció amb sensors, moviments i mecanismes, brodat digital, disseny 3D i introducció al tall là ser i a la tècnica del vinil són els continguts que s’imparteixen en aquest itinerari de tecnologia i fabricació digital que imparteix el Citilab.Â
Â
A través de la interacció prà ctica amb la tecnologia, l’aprenentatge a través de la construcció de projectes tecnològics, el descobriment de noves eines i tècniques i el treball col·laboratiu es vol aconseguir que les participants descobreixin noves vocacions i possibilitats del món laboral, segons expliquen des del laboratori ciutadà de Cornellà .
Â
Fins ara, el primer grup de noies i nois ha reinventat objectes quotidians a través de la metodologia Design Thinking i incorporant la placa ED1 del Citilab, creant un braçalet amb sensor de distà ncia que vibra i encén llums LED per avisar del so del timbre a persones sordes, construint també un sensor de temperatura que canvia de color en funció si el recipient que se li col·loca a sobre està fred o calent i un detector que s'ubica en el comandament a distà ncia i que emet so i llum davant de la situació domèstica tan habitual d’haver-lo perdut de vista per casa.
Â
D’altra banda, els i les estudiants també s’han introduït en el brodat digital, programant i dissenyant samarretes personalitzades, i actualment estan demostrant el domini de la tecnologia 3D imprimint objectes que han dissenyat ells mateixos, com ara clauers, caixetes o joiers.
En el tram final de la formació, l’alumnat haurà de desenvolupar un projecte final que integri els diversos aprenentatges i que combini les diferents tècniques apreses.
El Citilab de Cornellà ha posat en marxa un programa de fabricació digital i d’altres tecnologies emergents adreçat a joves. En total hi participen 22 persones en el marc d’una iniciativa de diversificació curricular amb l’objectiu de recuperar l’interès i la motivació de l’alumnat de tres instituts de la ciutat.
Â
Al programa també hi participen el Club Sanfeliu Sant Ildefons i la Fundació La Carena i ofereix formació especÃfica i personalitzada perquè alumnat de quart d’ESO pugui assolir els objectius i les competències clau de l’etapa educativa mitjançant una organització de continguts i matèries del currÃculum diferent a la que s’estableix de carà cter general.Â
Â
Hi participen alumnes dels instituts Esteve Terradas i Illa, Maria Aurèlia Capmany i Neus Català , i es programen classes prà ctiques sobre tecnologia digital dividits en dos grups diferents: un que va iniciar aquest itinerari formatiu el desembre de 2023 i un segon grup que tot just l’acaba de començar aquest mes de febrer.
Programació visual per blocs, electrònica bà sica, interacció amb sensors, moviments i mecanismes, brodat digital, disseny 3D i introducció al tall là ser i a la tècnica del vinil són els continguts que s’imparteixen en aquest itinerari de tecnologia i fabricació digital que imparteix el Citilab.Â
Â
A través de la interacció prà ctica amb la tecnologia, l’aprenentatge a través de la construcció de projectes tecnològics, el descobriment de noves eines i tècniques i el treball col·laboratiu es vol aconseguir que les participants descobreixin noves vocacions i possibilitats del món laboral, segons expliquen des del laboratori ciutadà de Cornellà .
Â
Fins ara, el primer grup de noies i nois ha reinventat objectes quotidians a través de la metodologia Design Thinking i incorporant la placa ED1 del Citilab, creant un braçalet amb sensor de distà ncia que vibra i encén llums LED per avisar del so del timbre a persones sordes, construint també un sensor de temperatura que canvia de color en funció si el recipient que se li col·loca a sobre està fred o calent i un detector que s'ubica en el comandament a distà ncia i que emet so i llum davant de la situació domèstica tan habitual d’haver-lo perdut de vista per casa.
Â
D’altra banda, els i les estudiants també s’han introduït en el brodat digital, programant i dissenyant samarretes personalitzades, i actualment estan demostrant el domini de la tecnologia 3D imprimint objectes que han dissenyat ells mateixos, com ara clauers, caixetes o joiers.
En el tram final de la formació, l’alumnat haurà de desenvolupar un projecte final que integri els diversos aprenentatges i que combini les diferents tècniques apreses.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23