Lunes, 06 de Octubre de 2025

Actualizada

Lunes, 06 de Octubre de 2025 a las 21:46:34 horas

| 248
Jueves, 15 de Febrero de 2024
COMARCA

El programa Reempresa de la Diputació contribueix al relleu generacional als mercats municipals

La major part de les cessions es fan quan els propietaris arriben a la jubilació

[Img #52433]

El programa Reempresa, que impulsa la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot, ha contribuït al relleu generacional als mercats, posant en contacte propietaris de parades que volien deixar-les, majoritàriament en arribar a l’edat de jubilació, i d’altres que volien encetar un negoci. 

 

El projecte ha permès salvaguardar 103 parades de mercat i 191 llocs de treball des de la seva creació el 2017, i ha generat 1,7 milions d’euros d’inversió induïda. Les comarques del Vallès Occidental i del Baix Llobregat són les dues de Catalunya on més relleus s’han fet efectius. 

 

De les 103 parades que s’han cedit amb èxit en cinc anys, 42 estaven buides i 61 en funcionament. Pel que fa al preu mig de les cessions, el 86% de les operacions s’ha situat per sota dels 50.000 euros, i el 14% d’operacions restant entre els 50.000 i 150.000 euros. El preu mig de cessió s’ha situat en 18.000 euros.

 

Entre els paradistes que busquen relleu, el 62% són dones. Pel que fa al motiu principal de cessió de les parades de mercat en funcionament, la meitat dels paradistes atesos (48,87%) busca relleu a causa de la jubilació. Un 14,29% necessita deixar la parada per motius de salut, un 12,78% per canvi de professió i, entre la resta de causes minoritàries, figuren motius personals (6,77%), impossibilitat de portar el negoci (4,51%), canvi de domicili (3,76%), falta de temps (3%), cansament (2,26%), jubilació anticipada (2,26%) i necessitats de conciliació familiar (1,5%).

 

Aquestes dades s’han fet públiques avui dijous a un acte a Sant Andreu de la Barca, on la diputada de Comerç i Consum de la Diputació, Olga Serra, ha explicat que programa Reempresa permet “donar una segona oportunitat a les parades, mantenir vius els mercats i generar nova ocupació” amb persones reemprenedores que, a més, “no comencen de zero sinó que poden comptar amb l’avantatge d’iniciar una nova aventura comercial des d’un negoci ja en marxa que tenen ja clients i distribuïdors consolidats, i amb el suport i l’acompanyament de les persones cedents”.

 

Serra ha recordat que “els mercats municipals són espais d’intercanvi i de convivència” que “garanteixen un consum de proximitat amb productes frescos i de qualitat i un tracte únic i personalitzat”, motiu pel qual són una línia estratègica d’aquest mandat per a la Diputació de Barcelona.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.