COMARCA
El programa Reempresa de la Diputació contribueix al relleu generacional als mercats municipals
La major part de les cessions es fan quan els propietaris arriben a la jubilació
![[Img #52433]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/2059_reepresa-mercats-2.jpeg)
El programa Reempresa, que impulsa la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot, ha contribuït al relleu generacional als mercats, posant en contacte propietaris de parades que volien deixar-les, majoritàriament en arribar a l’edat de jubilació, i d’altres que volien encetar un negoci.
El projecte ha permès salvaguardar 103 parades de mercat i 191 llocs de treball des de la seva creació el 2017, i ha generat 1,7 milions d’euros d’inversió induïda. Les comarques del Vallès Occidental i del Baix Llobregat són les dues de Catalunya on més relleus s’han fet efectius.
De les 103 parades que s’han cedit amb èxit en cinc anys, 42 estaven buides i 61 en funcionament. Pel que fa al preu mig de les cessions, el 86% de les operacions s’ha situat per sota dels 50.000 euros, i el 14% d’operacions restant entre els 50.000 i 150.000 euros. El preu mig de cessió s’ha situat en 18.000 euros.
Entre els paradistes que busquen relleu, el 62% són dones. Pel que fa al motiu principal de cessió de les parades de mercat en funcionament, la meitat dels paradistes atesos (48,87%) busca relleu a causa de la jubilació. Un 14,29% necessita deixar la parada per motius de salut, un 12,78% per canvi de professió i, entre la resta de causes minoritàries, figuren motius personals (6,77%), impossibilitat de portar el negoci (4,51%), canvi de domicili (3,76%), falta de temps (3%), cansament (2,26%), jubilació anticipada (2,26%) i necessitats de conciliació familiar (1,5%).
Aquestes dades s’han fet públiques avui dijous a un acte a Sant Andreu de la Barca, on la diputada de Comerç i Consum de la Diputació, Olga Serra, ha explicat que programa Reempresa permet “donar una segona oportunitat a les parades, mantenir vius els mercats i generar nova ocupació” amb persones reemprenedores que, a més, “no comencen de zero sinó que poden comptar amb l’avantatge d’iniciar una nova aventura comercial des d’un negoci ja en marxa que tenen ja clients i distribuïdors consolidats, i amb el suport i l’acompanyament de les persones cedents”.
Serra ha recordat que “els mercats municipals són espais d’intercanvi i de convivència” que “garanteixen un consum de proximitat amb productes frescos i de qualitat i un tracte únic i personalitzat”, motiu pel qual són una línia estratègica d’aquest mandat per a la Diputació de Barcelona.
El programa Reempresa, que impulsa la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot, ha contribuït al relleu generacional als mercats, posant en contacte propietaris de parades que volien deixar-les, majoritàriament en arribar a l’edat de jubilació, i d’altres que volien encetar un negoci.
El projecte ha permès salvaguardar 103 parades de mercat i 191 llocs de treball des de la seva creació el 2017, i ha generat 1,7 milions d’euros d’inversió induïda. Les comarques del Vallès Occidental i del Baix Llobregat són les dues de Catalunya on més relleus s’han fet efectius.
De les 103 parades que s’han cedit amb èxit en cinc anys, 42 estaven buides i 61 en funcionament. Pel que fa al preu mig de les cessions, el 86% de les operacions s’ha situat per sota dels 50.000 euros, i el 14% d’operacions restant entre els 50.000 i 150.000 euros. El preu mig de cessió s’ha situat en 18.000 euros.
Entre els paradistes que busquen relleu, el 62% són dones. Pel que fa al motiu principal de cessió de les parades de mercat en funcionament, la meitat dels paradistes atesos (48,87%) busca relleu a causa de la jubilació. Un 14,29% necessita deixar la parada per motius de salut, un 12,78% per canvi de professió i, entre la resta de causes minoritàries, figuren motius personals (6,77%), impossibilitat de portar el negoci (4,51%), canvi de domicili (3,76%), falta de temps (3%), cansament (2,26%), jubilació anticipada (2,26%) i necessitats de conciliació familiar (1,5%).
Aquestes dades s’han fet públiques avui dijous a un acte a Sant Andreu de la Barca, on la diputada de Comerç i Consum de la Diputació, Olga Serra, ha explicat que programa Reempresa permet “donar una segona oportunitat a les parades, mantenir vius els mercats i generar nova ocupació” amb persones reemprenedores que, a més, “no comencen de zero sinó que poden comptar amb l’avantatge d’iniciar una nova aventura comercial des d’un negoci ja en marxa que tenen ja clients i distribuïdors consolidats, i amb el suport i l’acompanyament de les persones cedents”.
Serra ha recordat que “els mercats municipals són espais d’intercanvi i de convivència” que “garanteixen un consum de proximitat amb productes frescos i de qualitat i un tracte únic i personalitzat”, motiu pel qual són una línia estratègica d’aquest mandat per a la Diputació de Barcelona.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175