COMARCA
La Fundació Pere Tarrés posa en marxa un projecte per reflexionar sobre la violència envers la infància
Conté un total de 14 recursos pedagògics a disposició de centres educatius i de lleure
![[Img #52441]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/3182_unnamed-16.jpg)
La Fundació Pere Tarrés ha creat un projecte pedagògic amb la finalitat de reflexionar sobre la violència envers la infància, que conté 14 recursos pedagògics que posa a disposició de centres educatius i entitats que treballen en el lleure.
Aquesta maleta pedagògica consisteix en tot un seguit de reflexions al voltant de la Llei Orgànica de Protecció de la Infància i de l’Adolescència contra la Violència (LOPIVI) i la seva aplicació en l’àmbit del lleure educatiu.
La directora de la Càtedra de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural de la Facultat Pere Tarrés, Txus Morata, ha destacat que “és tan rellevant el producte final com el procés que hem dissenyat”.
La maleta inclou 14 activitats pedagògiques sobre el maltractament infantil que poden emprar-se en diversos contextos de lleure educatiu. Les dinàmiques proposades versen entorn la comunicació, la construcció de comunitats, com fer front a la violència i com promoure la diversitat i el respecte a l’esport, entre altres temàtiques. Mitjançant preguntes retòriques, s’anima als educadors a cercar la millor dinàmica per a cada entorn pedagògic.
Segons dades facilitades per la Fundació Pere Tarrés, només al mes de novembre de l’any passat es van registrar a Catalunya 44 notificacions de maltractament infantil i el darrer any van haver 609 avisos en què es feia palesa la violència infantil, amb un clar predomini del 78,9% a nenes. Segons remarquen les mateixes fonts, "els jocs de rol o les competicions esportives serveixen per treballar l’empatia, el treball en equip o la inclusió".
En el procés d’investigació per a l’elaboració de la maleta de recursos pedagògics han participat adolescents, joves i educadors de diversos centres d’esplai i associacions juvenils.
La Fundació Pere Tarrés ha creat un projecte pedagògic amb la finalitat de reflexionar sobre la violència envers la infància, que conté 14 recursos pedagògics que posa a disposició de centres educatius i entitats que treballen en el lleure.
Aquesta maleta pedagògica consisteix en tot un seguit de reflexions al voltant de la Llei Orgànica de Protecció de la Infància i de l’Adolescència contra la Violència (LOPIVI) i la seva aplicació en l’àmbit del lleure educatiu.
La directora de la Càtedra de Lleure Educatiu i Acció Sociocultural de la Facultat Pere Tarrés, Txus Morata, ha destacat que “és tan rellevant el producte final com el procés que hem dissenyat”.
La maleta inclou 14 activitats pedagògiques sobre el maltractament infantil que poden emprar-se en diversos contextos de lleure educatiu. Les dinàmiques proposades versen entorn la comunicació, la construcció de comunitats, com fer front a la violència i com promoure la diversitat i el respecte a l’esport, entre altres temàtiques. Mitjançant preguntes retòriques, s’anima als educadors a cercar la millor dinàmica per a cada entorn pedagògic.
Segons dades facilitades per la Fundació Pere Tarrés, només al mes de novembre de l’any passat es van registrar a Catalunya 44 notificacions de maltractament infantil i el darrer any van haver 609 avisos en què es feia palesa la violència infantil, amb un clar predomini del 78,9% a nenes. Segons remarquen les mateixes fonts, "els jocs de rol o les competicions esportives serveixen per treballar l’empatia, el treball en equip o la inclusió".
En el procés d’investigació per a l’elaboració de la maleta de recursos pedagògics han participat adolescents, joves i educadors de diversos centres d’esplai i associacions juvenils.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175