SANT ESTEVE SESROVIRES
Campanya per detectar possibles fuites d’aigua
A més, el ple dona llum verda al Pla d’Emergència en situació de sequera
![[Img #52782]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/6248_2024_02_29_campanya_fuites_agbar2.jpg)
L’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires i l’empresa concessionària del servei d’aigües, Agbar, estan duent a terme una campanya per detectar possibles fuites a la xarxa d’abastament d’aigua del municipi. En una setmana s’han revisat 35 quilòmetres, d’un total de 103,5 quilòmetres que conformen la xarxa.
En aquesta primera fase, de la trentena de quilòmetres revisats, 15 corresponen a la urbanització Masia Bach, 13 al barri de Ca n’Amat i cinc al polígon industrial de Ca n’Estella. La intervenció ha permès detectar 12 punts de possibles fuites, quatre de les quals ja s’han confirmat i reparat.
Per detectar possibles fuites es fa servir un sistema que funciona amb sons electroacústics. Els treballs no comporten en cap cas talls en el subministrament del servei.
La gestió de pèrdues ha de contribuir a millorar el rendiment de la xarxa que actualment és del 74,2%, un valor que es considera òptim i en línia de la mitjana del país.
S'aprova el Pla d’Emergència en situació de sequera
D'altra banda, el ple de l’Ajuntament de Sant Esteve ha aprovat per unanimitat el Pla d’Emergència en situació de sequera, un document que recull procediments i mesures tècniques a adoptar davant dels diferents episodis de sequera.
Els plans de sequera són obligatoris per a municipis amb una població superior als 20.000 habitants. En aquest sentit, l’alcalde Enric Carbonell assenyala que “tot i que no tenir aquesta obligació, el govern de Sant Esteve va creure convenient i necessari disposar d’aquesta eina per gestionar les diferents fases que aquesta crisi provoca".
"Per això vam reunir-nos amb Agbar, ja abans de la fase d’excepcionalitat, perquè a Sant Esteve necessitàvem una eina amb la què poder fer un seguiment d’acord amb l’evolució de les diferents fases”, explica.
El pla s’acompanya de la creació d’un comitè tècnic per gestionar i fer seguiment. Està presidit per l’alcalde i compta amb representants de tots els grups municipals, a més de personal tècnic de l’Ajuntament i d’un responsable de l’empresa concessionària Agbar. El comité es reunirà de forma periòdica per avaluar la situació, segons l’estat o escenari de sequera en el què ens trobem.
El document aprovat es pot consultar al Portal de Transparència de l’Ajuntament.
![[Img #52782]](https://elfar.cat/upload/images/02_2024/6248_2024_02_29_campanya_fuites_agbar2.jpg)
L’Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires i l’empresa concessionària del servei d’aigües, Agbar, estan duent a terme una campanya per detectar possibles fuites a la xarxa d’abastament d’aigua del municipi. En una setmana s’han revisat 35 quilòmetres, d’un total de 103,5 quilòmetres que conformen la xarxa.
En aquesta primera fase, de la trentena de quilòmetres revisats, 15 corresponen a la urbanització Masia Bach, 13 al barri de Ca n’Amat i cinc al polígon industrial de Ca n’Estella. La intervenció ha permès detectar 12 punts de possibles fuites, quatre de les quals ja s’han confirmat i reparat.
Per detectar possibles fuites es fa servir un sistema que funciona amb sons electroacústics. Els treballs no comporten en cap cas talls en el subministrament del servei.
La gestió de pèrdues ha de contribuir a millorar el rendiment de la xarxa que actualment és del 74,2%, un valor que es considera òptim i en línia de la mitjana del país.
S'aprova el Pla d’Emergència en situació de sequera
D'altra banda, el ple de l’Ajuntament de Sant Esteve ha aprovat per unanimitat el Pla d’Emergència en situació de sequera, un document que recull procediments i mesures tècniques a adoptar davant dels diferents episodis de sequera.
Els plans de sequera són obligatoris per a municipis amb una població superior als 20.000 habitants. En aquest sentit, l’alcalde Enric Carbonell assenyala que “tot i que no tenir aquesta obligació, el govern de Sant Esteve va creure convenient i necessari disposar d’aquesta eina per gestionar les diferents fases que aquesta crisi provoca".
"Per això vam reunir-nos amb Agbar, ja abans de la fase d’excepcionalitat, perquè a Sant Esteve necessitàvem una eina amb la què poder fer un seguiment d’acord amb l’evolució de les diferents fases”, explica.
El pla s’acompanya de la creació d’un comitè tècnic per gestionar i fer seguiment. Està presidit per l’alcalde i compta amb representants de tots els grups municipals, a més de personal tècnic de l’Ajuntament i d’un responsable de l’empresa concessionària Agbar. El comité es reunirà de forma periòdica per avaluar la situació, segons l’estat o escenari de sequera en el què ens trobem.
El document aprovat es pot consultar al Portal de Transparència de l’Ajuntament.
























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.132