COMARCA
Ferrocarrils comença la instal·lació de tanques a les vies per reforçar la seguretat dels trens
L’objectiu és preservar els combois d’actes vandàlics
![[Img #52982]](https://elfar.cat/upload/images/03_2024/7908_unnamed-19.jpg)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja ha començat les obres per instal·lar tancaments laterals en diversos trams de via de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, així com en alguns passos superiors. A la línia que presta servei a la comarca, la de Llobregat-Anoia, s’hi instal·laran 37. L’objectiu és prevenir accions vandàliques com el llançament de pedres, el pas d’animals o l’accés a les vies, i millorar així la seguretat del trànsit ferroviari. Els treballs, que tenen un pressupost de 728.000 euros, s’allargaran tot aquest any.
Actualment, FGC ja disposa de tanques laterals de seguretat a la majoria de trams de les línies metropolitanes, especialment en zones urbanes i a l’entorn de les estacions. Tot i així, ha identificat trams concrets on s’ha considerat necessari reforçar el sistema de protecció per evitar actes vandàlics com el llançament de pedres als trens o altres objectes.
Concretament, s’actuarà en aquells indrets on el tancament actual no té l’alçada adequada o que no disposen de tanques de separació, així com en aquells llocs on les tanques ja es troben malmeses precisament a causa d’accions vandàliques.
La consellera de Territori, Ester Capella, ha visitat els treballs que es fan a la zona de Pallejà i ha destacat “la rigidesa i resistència” del nou tancament que "reforçarà la seguretat dels trens, els maquinistes i, per tant, dels viatgers”.
“Les accions vandàliques suposen danys materials als trens i afecten el servei ferroviari. El darrer any es van detectar 32 incidents a conseqüència de pedrades”, ha recordat Capella.
Per la seva banda, el president d’FGC, Toni Segarra, ha manifestat que “a Ferrocarrils sempre treballem per anticipar-nos i protegir les nostres instal·lacions de qualsevol anomalia amb l’objectiu que no acabin repercutint en el servei a les persones usuàries”.
Els treballs que es duen a terme a Pallejà consisteixen en la instal·lació d’una tanca lateral de 192 metres de llargada i d’una alçada de dos metres, que substitueix una malla de torsió simple que havia quedat obsoleta, a causa precisament d’actes vandàlics. El nou tancament està format per una base de mur de blocs de formigó, sobre el qual s’instal·la un reixat de malla electrosoldada d’acer.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ja ha començat les obres per instal·lar tancaments laterals en diversos trams de via de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia, així com en alguns passos superiors. A la línia que presta servei a la comarca, la de Llobregat-Anoia, s’hi instal·laran 37. L’objectiu és prevenir accions vandàliques com el llançament de pedres, el pas d’animals o l’accés a les vies, i millorar així la seguretat del trànsit ferroviari. Els treballs, que tenen un pressupost de 728.000 euros, s’allargaran tot aquest any.
Actualment, FGC ja disposa de tanques laterals de seguretat a la majoria de trams de les línies metropolitanes, especialment en zones urbanes i a l’entorn de les estacions. Tot i així, ha identificat trams concrets on s’ha considerat necessari reforçar el sistema de protecció per evitar actes vandàlics com el llançament de pedres als trens o altres objectes.
Concretament, s’actuarà en aquells indrets on el tancament actual no té l’alçada adequada o que no disposen de tanques de separació, així com en aquells llocs on les tanques ja es troben malmeses precisament a causa d’accions vandàliques.
La consellera de Territori, Ester Capella, ha visitat els treballs que es fan a la zona de Pallejà i ha destacat “la rigidesa i resistència” del nou tancament que "reforçarà la seguretat dels trens, els maquinistes i, per tant, dels viatgers”.
“Les accions vandàliques suposen danys materials als trens i afecten el servei ferroviari. El darrer any es van detectar 32 incidents a conseqüència de pedrades”, ha recordat Capella.
Per la seva banda, el president d’FGC, Toni Segarra, ha manifestat que “a Ferrocarrils sempre treballem per anticipar-nos i protegir les nostres instal·lacions de qualsevol anomalia amb l’objectiu que no acabin repercutint en el servei a les persones usuàries”.
Els treballs que es duen a terme a Pallejà consisteixen en la instal·lació d’una tanca lateral de 192 metres de llargada i d’una alçada de dos metres, que substitueix una malla de torsió simple que havia quedat obsoleta, a causa precisament d’actes vandàlics. El nou tancament està format per una base de mur de blocs de formigó, sobre el qual s’instal·la un reixat de malla electrosoldada d’acer.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1