ÀREA METROPOLITANA
El 90% de la flota de bus de TMB ja permet l’accés per les dues portes davanteres
L’objectiu és fer més à gil l’accés dels passatgers
![[Img #53155]](https://elfar.cat/upload/images/03_2024/940_bus_acces_portes_davanteres_canyelles_marc2024.jpg)
Des d’aquesta setmana la major part dels autobusos de Transports Metropolità de Barcelona (TMB) permeten l’accés dels passatgers per les dues portes de davant als cotxes de gran capacitat. Aquests són els autobusos articulats de 18 metres (de tres i quatre portes) i els està ndards de 12 metres (de tres portes), que representen aproximadament el 90% de la flota, formada per més d’un miler de vehicles.Â
Â
Fins ara, l’accés es podia fer per les dues portes davanteres només en els models d’autobusos articulats de quatre portes i quedaven exclosos els cotxes de tres portes, que ara se sumen a la mesura.
Â
En canvi, queden exclosos de la mesura els autobusos que només tenen dues portes, on es manté l’accés únicament per la porta davantera, ja que la segona porta és per a la sortida.
Â
Com a conseqüència d’aquest canvi, s’han reubicat les validadores de T-mobilitat i s’han instal·lat a prop de totes dues portes. També s’ha adaptat la senyalització a les portes dels vehicles, que indiquen que els segons accessos són també d’entrada.
Â
La normativa de l’accés generalitzada als autobusos pretén agilitzar l’embarcament del passatge, facilitar la circulació dins del bus i també evitar confusions a les parades. De fet, és una mesura que ja es va començar a implantar als cotxes amb més capacitat a l’any 2019 i que ara s’incorpora a gairebé tota la flota.
Â
Des d’aquesta setmana la major part dels autobusos de Transports Metropolità de Barcelona (TMB) permeten l’accés dels passatgers per les dues portes de davant als cotxes de gran capacitat. Aquests són els autobusos articulats de 18 metres (de tres i quatre portes) i els està ndards de 12 metres (de tres portes), que representen aproximadament el 90% de la flota, formada per més d’un miler de vehicles.Â
Â
Fins ara, l’accés es podia fer per les dues portes davanteres només en els models d’autobusos articulats de quatre portes i quedaven exclosos els cotxes de tres portes, que ara se sumen a la mesura.
Â
En canvi, queden exclosos de la mesura els autobusos que només tenen dues portes, on es manté l’accés únicament per la porta davantera, ja que la segona porta és per a la sortida.
Â
Com a conseqüència d’aquest canvi, s’han reubicat les validadores de T-mobilitat i s’han instal·lat a prop de totes dues portes. També s’ha adaptat la senyalització a les portes dels vehicles, que indiquen que els segons accessos són també d’entrada.
Â
La normativa de l’accés generalitzada als autobusos pretén agilitzar l’embarcament del passatge, facilitar la circulació dins del bus i també evitar confusions a les parades. De fet, és una mesura que ja es va començar a implantar als cotxes amb més capacitat a l’any 2019 i que ara s’incorpora a gairebé tota la flota.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1