BEGUES
El tancament de l’empresa Rosanbus obliga a canviar d’operador de la línia d’autobús 902
El traspàs es farà durant els pròxims dies i la Generalitat garanteix el manteniment del servei
![[Img #53551]](https://elfar.cat/upload/images/04_2024/3358_busbegues.jpg)
El tancament empresarial de l’empresa Rosanbus, concessionària de la línia de transport urbà 902, obliga a canviar d’operador durant els pròxims dies. Aquesta línia de bus comunica Begues amb Gavà, Barcelona i Olesa de Bonesvalls.
Rosanbus ha de fer la transmissió de les seves concessions de servei públic a una altra empresa de transports, una operació que ha de comptar amb el vistiplau de la Generalitat, que és el darrer responsable del servei.
La línia 902 havia estat operada en els darrers 30 anys per la l’empresa Mohn, que estava integrada en el grup empresarial Baixbus, format també per Rosanbus i Oliveras. El desembre de 2021, Mohn va perdre la concessió pública de totes les línies que gestionava per a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en favor de l’empresa Avanza. Els autobusos i el personal de Mohn van ser subrogats per Avanza i l’empresa es va quedar només amb la línia de Begues. Mig any després, Mohn va procedir al seu tancament empresarial i la línia, els autobusos i el personal van ser subrogats per Rosanbus, qui gestionava la línia des de maig de 2022.
Posteriorment, a finals de 2023, l’empresa Moventis va guanyar el concurs per operar les 14 línies de bus interurbà de l’Hospitalet i el Prat, que era el gruix de l’activitat que venia desenvolupant Rosanbus. L’actual operadora es va quedar només a càrrec de la línia 902 i amb uns recursos tècnics i humans minvats, sobretot després que el conjunt de treballadors i de vehicles quedés subrogat per Moventis des la passada setmana.
Arribats a aquest punt, Rosanbus ha anunciat també el seu cessament empresarial i actualment està tancant les negociacions per a la transmissió de la línia 902 a un nou operador definitiu. S’espera que l’operació es pugui finalitzar en els propers dies, però mentre no es completi, "Rosanbus es troba en una situació de manca de disponibilitat de personal i recursos que limita la seva capacitat per prestar el servei complet", asseguren des de l'Ajuntament de Begues.
Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament de Begues ha manifestat a la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat la necessitat de garantir en tot moment la prestació del servei a la ciutadania i completar el procés de transmissió amb la màxima celeritat, per tal d’evitar una sensació de provisionalitat que acabi generant una falta de qualitat en el servei.
En aquest sentit, la Generalitat s’ha compromès a garantir el servei dins dels horaris i condicions pactats amb els menors perjudicis a les persones usuàries.
Davant d’aquest fet, les persones usuàries de la línia poden trobar-se en els propers dies que, en funció de la franja horària, el servei estigui cobert per Rosanbus o, de forma alterna, per altres operadors.
També es pot donar el cas que, en funció del vehicle que cobreix la línia, aquest no disposi de sistemes de validació de bitllets. En aquest cas, les persones usuàries podran fer ús del servei sense haver de validar la targeta de viatges, sense que això suposi cap pèrdua de les garanties i assegurances que implica estar en possessió d’un bitllet de transport.
![[Img #53551]](https://elfar.cat/upload/images/04_2024/3358_busbegues.jpg)
El tancament empresarial de l’empresa Rosanbus, concessionària de la línia de transport urbà 902, obliga a canviar d’operador durant els pròxims dies. Aquesta línia de bus comunica Begues amb Gavà, Barcelona i Olesa de Bonesvalls.
Rosanbus ha de fer la transmissió de les seves concessions de servei públic a una altra empresa de transports, una operació que ha de comptar amb el vistiplau de la Generalitat, que és el darrer responsable del servei.
La línia 902 havia estat operada en els darrers 30 anys per la l’empresa Mohn, que estava integrada en el grup empresarial Baixbus, format també per Rosanbus i Oliveras. El desembre de 2021, Mohn va perdre la concessió pública de totes les línies que gestionava per a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en favor de l’empresa Avanza. Els autobusos i el personal de Mohn van ser subrogats per Avanza i l’empresa es va quedar només amb la línia de Begues. Mig any després, Mohn va procedir al seu tancament empresarial i la línia, els autobusos i el personal van ser subrogats per Rosanbus, qui gestionava la línia des de maig de 2022.
Posteriorment, a finals de 2023, l’empresa Moventis va guanyar el concurs per operar les 14 línies de bus interurbà de l’Hospitalet i el Prat, que era el gruix de l’activitat que venia desenvolupant Rosanbus. L’actual operadora es va quedar només a càrrec de la línia 902 i amb uns recursos tècnics i humans minvats, sobretot després que el conjunt de treballadors i de vehicles quedés subrogat per Moventis des la passada setmana.
Arribats a aquest punt, Rosanbus ha anunciat també el seu cessament empresarial i actualment està tancant les negociacions per a la transmissió de la línia 902 a un nou operador definitiu. S’espera que l’operació es pugui finalitzar en els propers dies, però mentre no es completi, "Rosanbus es troba en una situació de manca de disponibilitat de personal i recursos que limita la seva capacitat per prestar el servei complet", asseguren des de l'Ajuntament de Begues.
Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament de Begues ha manifestat a la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat la necessitat de garantir en tot moment la prestació del servei a la ciutadania i completar el procés de transmissió amb la màxima celeritat, per tal d’evitar una sensació de provisionalitat que acabi generant una falta de qualitat en el servei.
En aquest sentit, la Generalitat s’ha compromès a garantir el servei dins dels horaris i condicions pactats amb els menors perjudicis a les persones usuàries.
Davant d’aquest fet, les persones usuàries de la línia poden trobar-se en els propers dies que, en funció de la franja horària, el servei estigui cobert per Rosanbus o, de forma alterna, per altres operadors.
També es pot donar el cas que, en funció del vehicle que cobreix la línia, aquest no disposi de sistemes de validació de bitllets. En aquest cas, les persones usuàries podran fer ús del servei sense haver de validar la targeta de viatges, sense que això suposi cap pèrdua de les garanties i assegurances que implica estar en possessió d’un bitllet de transport.






















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15