OPINIÓ
El tramvia, la millor aposta de futur
LLUÍS ALEGRE. Director del Àrea de Mobilitat de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM)
![[Img #53714]](https://elfar.cat/upload/images/04_2024/9706_lluis-alegre-director-del-area-de-mobilitat-de-la-atm.jpg)
El tramvia va desaparèixer de Barcelona el 1971. L'autobús i els cotxes el van desplaçar del paisatge urbà per l'auge dels motors d'explosió i per la falta de renovació de la seva infraestructura i material mòbil. Mentrestant, en algunes altres ciutats amb visió de futur van mantenir aquest transport que avui dia torna a ser present a més d’un centenar de poblacions europees.
A finals dels 90, la idea d'incorporar el tramvia en alguns municipis metropolitans havia madurat, ja que aquest presentava alguns avantatges que el feien particularment idoni com a mitjà de transport en aquells corredors on calia un sistema de transport amb més capacitat que un autobús, però on la demanda que s'esperava era insuficient per crear una nova línia de metro. I amb el temps el resultat els ha donat la raó.
El tramvia va promoure la transformació urbana per on circula i juga un important paper en la millora de la qualitat de l'aire i en la lluita contra el canvi climàtic. La tracció elèctrica comença a triomfar als vehicles privats i els autobusos, però el tramvia ja fa 20 anys que l'exerceix i ens ha estalviat un incomptable nombre d'emissions d'òxids de nitrogen i de diòxid de carboni.
Avui dia tenim un tramvia modern que ens permet mirar al futur amb optimisme. Tenim nous projectes en marxa; la unió de les dues xarxes Trambaix i Trambesòs per la Diagonal de Barcelona que acostarà els municipis metropolitans a l'est i oest de Barcelona, les prolongacions a Sant Feliu de Llobregat i fins al port de Badalona, i la compra de nou material mòbil per poder desplaçar 60 milions de persones, més del doble de viatgers que es transporten avui en dia.
Com no podia ser d'una altra manera, l'èxit del tramvia és col·lectiu, gràcies al magnífic equip de professionals que cada dia fan que funcionin els tramvies pels nostres carrers i als qui un dia van creure en el futur d'aquest projecte tramviari. Agraïment extensiu a totes les persones usuàries que feu d’aquest transport el més ben valorat per la seva accessibilitat, rapidesa i confortabilitat.
![[Img #53714]](https://elfar.cat/upload/images/04_2024/9706_lluis-alegre-director-del-area-de-mobilitat-de-la-atm.jpg)
El tramvia va desaparèixer de Barcelona el 1971. L'autobús i els cotxes el van desplaçar del paisatge urbà per l'auge dels motors d'explosió i per la falta de renovació de la seva infraestructura i material mòbil. Mentrestant, en algunes altres ciutats amb visió de futur van mantenir aquest transport que avui dia torna a ser present a més d’un centenar de poblacions europees.
A finals dels 90, la idea d'incorporar el tramvia en alguns municipis metropolitans havia madurat, ja que aquest presentava alguns avantatges que el feien particularment idoni com a mitjà de transport en aquells corredors on calia un sistema de transport amb més capacitat que un autobús, però on la demanda que s'esperava era insuficient per crear una nova línia de metro. I amb el temps el resultat els ha donat la raó.
El tramvia va promoure la transformació urbana per on circula i juga un important paper en la millora de la qualitat de l'aire i en la lluita contra el canvi climàtic. La tracció elèctrica comença a triomfar als vehicles privats i els autobusos, però el tramvia ja fa 20 anys que l'exerceix i ens ha estalviat un incomptable nombre d'emissions d'òxids de nitrogen i de diòxid de carboni.
Avui dia tenim un tramvia modern que ens permet mirar al futur amb optimisme. Tenim nous projectes en marxa; la unió de les dues xarxes Trambaix i Trambesòs per la Diagonal de Barcelona que acostarà els municipis metropolitans a l'est i oest de Barcelona, les prolongacions a Sant Feliu de Llobregat i fins al port de Badalona, i la compra de nou material mòbil per poder desplaçar 60 milions de persones, més del doble de viatgers que es transporten avui en dia.
Com no podia ser d'una altra manera, l'èxit del tramvia és col·lectiu, gràcies al magnífic equip de professionals que cada dia fan que funcionin els tramvies pels nostres carrers i als qui un dia van creure en el futur d'aquest projecte tramviari. Agraïment extensiu a totes les persones usuàries que feu d’aquest transport el més ben valorat per la seva accessibilitat, rapidesa i confortabilitat.










María Antonia | Viernes, 17 de Mayo de 2024 a las 12:27:13 horas
Es. Muy como y accesible y para la gente mayor como yo eso cuenta mucho gracias por acerlo posible
Accede para votar (0) (0) Accede para responder