Martes, 04 de Noviembre de 2025

Actualizada

Martes, 04 de Noviembre de 2025 a las 13:19:48 horas

| 231
Lunes, 29 de Abril de 2024
EL PRAT

La platja es reorganitza davant del tancament judicial del vial al trànsit privat

Les guinguetes estaran concentrades al principi i es reforçaran les línies d'autobús

[Img #53945]

El 17 de maig es tancarà al trànsit de vehicles particulars el passeig de la platja del Prat, a partir de la darrera rotonda. Aquesta mesura respon a quatre sentències del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, confirmades en ferm pel Tribunal Suprem, a instàncies de la Direcció General de Costes, que determinen que l’antic vial es consideri legalment platja. Les sentències prohibeixen, per tant, la circulació i estacionament de vehicles privats i només hi permeten el trànsit rodat de serveis.

 

Així, la platja del Prat quedarà estructurada en dos trams, tal i com han explicat al Prat Ràdio els tinents d’alcaldia d’Acció Ambiental, Quim Bartolomé, i de Mobilitat, Juan Pedro Pérez. D’una banda, entre el Centre de Vela i la rotonda que donava accés al passeig, serà una platja amb equipaments i serveis, com les guinguetes, amb un ús més intensiu. Més enllà, fins al Remolar, la platja serà més natural i anirà recuperant paulatinament el seu aspecte més primigeni i menys artificial.

 

"Aquesta és la resposta municipal a les sentències judicials, que sumades a la regressió que pateix la platja des de fa anys, agreujada per l’emergència climàtica, posen la platja del Prat en perill", expliquen des del consistori en un comunicat. "Davant d’aquests desafiaments, l’Ajuntament impulsa un nou model de platja que garanteixi la seva permanència i que les futures generacions de pratencs i pratenques la puguin seguir gaudint", apunten les mateixes fonts.

 

En aquest sentit, l’antic vial de cotxes s’anirà naturalitzant en els propers anys per esdevenir un passeig més agradable per a les persones i les bicicletes.

 

"Amb mesures com aquestes s’avança cap a una platja més natural, més endreçada i més accessible en transport públic", remarquen des de l'Ajuntament, Aquesta transformació arrenca enguany amb diferents mesures com el tancament del passeig al trànsit de vehicles privats. En compliment de les sentències judicials, només hi podran circular els autobusos, els vehicles de serveis i els que accedeixin al Centre de Recuperació d’Animals Marins (CRAM). El control d’accés es farà amb personal especial a l’inici del passeig (darrera rotonda) i després s’automatitzarà. L’antic vial esdevindrà així un passeig per a vianants i bicicletes.

 

Una altra de les mesures serà els aparcaments gratuïts per a vehicles del Prat. Es mantindran els grans aparcaments a l’inici de la platja, amb prioritat per a residents, que aparcaran gratis. En temporada de bany, de juny a agost, els vehicles de fora del Prat pagaran per aparcar-hi. En total hi haurà unes 850 places, un nombre superior, per exemple, al de les platges de Viladecans i Gavà.

 

També hi hauran quatre autobusos per hora en temporada alta, i més grans. S’augmentaran les freqüències de pas dels busos que van a la platja, com a mínim quatre per hora, els caps de setmana de juny, juliol i agost. El PR3 hi anirà cada dia de l’1 de juny al 31 d’agost. A més, el 18 de maig començarà a funcionar la nova línia PR5– Platja Exprés, que substituirà l’actual llançadora i el Platja Exprés. Aquesta línia tindrà vehicles de gran capacitat, de 18 metres de llarg. A més, s’està treballant amb l’AMB perquè un bus arribi a la platja tot l’any. Els autobusos arribaran fins al final del passeig, com els darrers anys.
     

Per últim, es reubicaran les guinguetes. Per facilitar-hi l’accés, se situaran a la zona més propera als aparcaments de l’inici, abans de la darrera rotonda d’accés al passeig.

 

Una solució per a la manca de sorra

 

A més a més, l’Ajuntament del Prat ha reclamat reiteradament als governs de l’Estat que presentin propostes per combatre de forma estructural la regressió de la platja, més enllà de l’aportació anual de sorra. El consistori vol mesures més sostenibles i duradores. També exigeix a Aigües Ter Llobregat que faci l’aportació a la qual està obligada i que encara no ha fet. Aquesta pressió de l’Ajuntament comença a fer efectes: l’any vinent el port abocarà sorra amb un gra més gruixut per evitar que els corrents marins se l’enduguin tan ràpidament com els darrers anys. Aquesta aportació de gra gruixut es farà cada cinc anys.

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.