ÀREA METROPOLITANA
TMB millora el servei d’informació a l’usuari amb pantalles que incrementen els missatges
Els primers dispositius es posen en funcionament a les estacions de Can Boixeres i Cornellà-Centre
![[Img #54202]](https://elfar.cat/upload/images/05_2024/5286_tmb240412_ph_038.jpg)
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat un procés de millora del servei als usuaris del metro que consisteix en la col·locació de pantalles que incrementen els missatges que difon l’empresa. Les estacions de la línia blava de Cornellà-Centre i Can Boixeres (l'Hospitalet) són les dues primeres on s’estrena el servei, que s’anirà ampliant de manera progressiva.
Des d’ara i fins a finals de l’any 2025 s’aniran instal·lant les 770 noves pantalles digitals a un total de 128 estacions, ja que les línies automàtiques ja disposen de panells informatius digitals. El projecte té un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu.
Les noves pantalles incrementen el tipus de missatges que es poden difondre, milloren la llegibilitat i s’adapten a les necessitats del servei. Segons ha informat l’empresa en un comunicat, els nous dispositius podran emetre diferents tipologies de temàtiques, prioritzant sempre la informació de servei però incorporant contingut corporatiu i comercial.
A més de l’hora, el sentit de pas de cada andana i el temps de pas dels dos propers trens, s’hi podrà conèixer si hi ha incidències o alteracions i, en un futur, l’ocupació dels diferents trens i la disponibilitat dels ascensors, entre altres informacions.
Les noves pantalles tindran aproximadament les mateixes dimensions de les actuals, encara que hi haurà algunes de 55 polsades que es posaran en alguns vestíbuls.
Els nous dispositius aporten nous formats d’informació, més visibles i en color que milloren la resolució, la visibilitat i llegibilitat, donen més informació i són dobles, en el cas de les andanes, ja que estan penjades del sostre i així es poden veure per ambdós costats, i simples en el cas de vestíbuls i passadissos, ja que s’instal·len a la paret.
Les informacions que s’oferiran seran més comprensibles ja que s’incorporaran pictogrames que ajuden a descodificar ràpidament els missatge, com ara el símbol de l’ascensor, la icona de perill per anunciar obres o avaria o els símbols en color de les línies de metro.
Ajuda d’Europa
El projecte, que compta amb finançament del Ministeri de Transport i de Fons Europeus, neix de la necessitat d’evolucionar el sistema d’informació a l’usuari a tota la xarxa de metro amb l’objectiu clar de millorar la qualitat de la informació a l’usuari adaptant-se a les seves necessitats i expectatives. En aquest sentit, aquest no és l’únic sistema d’informació al client que està actualitzant TMB a les seves xarxes, ja que també s’hi sumen altres projectes similars com les pantalles dinàmiques a l’interior dels nous trens o les de l’interior dels autobusos.
El projecte completat forma part del contracte de licitació amb la UTE ADMIRA-DOVER per a la instal·lació de pantalles amb l’objectiu de renovar l’actual sistema d’informació a l’usuari present a la xarxa del metro. Tot el projecte té un pressupost de 5,2 milions d’euros i compta amb fons provinents del Pla NextGenerationEU.
![[Img #54202]](https://elfar.cat/upload/images/05_2024/5286_tmb240412_ph_038.jpg)
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha començat un procés de millora del servei als usuaris del metro que consisteix en la col·locació de pantalles que incrementen els missatges que difon l’empresa. Les estacions de la línia blava de Cornellà-Centre i Can Boixeres (l'Hospitalet) són les dues primeres on s’estrena el servei, que s’anirà ampliant de manera progressiva.
Des d’ara i fins a finals de l’any 2025 s’aniran instal·lant les 770 noves pantalles digitals a un total de 128 estacions, ja que les línies automàtiques ja disposen de panells informatius digitals. El projecte té un cost de 5,2 milions d’euros i ha comptat amb finançament europeu.
Les noves pantalles incrementen el tipus de missatges que es poden difondre, milloren la llegibilitat i s’adapten a les necessitats del servei. Segons ha informat l’empresa en un comunicat, els nous dispositius podran emetre diferents tipologies de temàtiques, prioritzant sempre la informació de servei però incorporant contingut corporatiu i comercial.
A més de l’hora, el sentit de pas de cada andana i el temps de pas dels dos propers trens, s’hi podrà conèixer si hi ha incidències o alteracions i, en un futur, l’ocupació dels diferents trens i la disponibilitat dels ascensors, entre altres informacions.
Les noves pantalles tindran aproximadament les mateixes dimensions de les actuals, encara que hi haurà algunes de 55 polsades que es posaran en alguns vestíbuls.
Els nous dispositius aporten nous formats d’informació, més visibles i en color que milloren la resolució, la visibilitat i llegibilitat, donen més informació i són dobles, en el cas de les andanes, ja que estan penjades del sostre i així es poden veure per ambdós costats, i simples en el cas de vestíbuls i passadissos, ja que s’instal·len a la paret.
Les informacions que s’oferiran seran més comprensibles ja que s’incorporaran pictogrames que ajuden a descodificar ràpidament els missatge, com ara el símbol de l’ascensor, la icona de perill per anunciar obres o avaria o els símbols en color de les línies de metro.
Ajuda d’Europa
El projecte, que compta amb finançament del Ministeri de Transport i de Fons Europeus, neix de la necessitat d’evolucionar el sistema d’informació a l’usuari a tota la xarxa de metro amb l’objectiu clar de millorar la qualitat de la informació a l’usuari adaptant-se a les seves necessitats i expectatives. En aquest sentit, aquest no és l’únic sistema d’informació al client que està actualitzant TMB a les seves xarxes, ja que també s’hi sumen altres projectes similars com les pantalles dinàmiques a l’interior dels nous trens o les de l’interior dels autobusos.
El projecte completat forma part del contracte de licitació amb la UTE ADMIRA-DOVER per a la instal·lació de pantalles amb l’objectiu de renovar l’actual sistema d’informació a l’usuari present a la xarxa del metro. Tot el projecte té un pressupost de 5,2 milions d’euros i compta amb fons provinents del Pla NextGenerationEU.









Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.146