COMARCA
El Servei Local de Teleassistència arriba a les 110.000 persones usuà ries
Atén a persones vulnerables que viuen soles
![[Img #54391]](https://elfar.cat/upload/images/05_2024/2887_teleassistencia.jpg)
El Servei Local de Teleassistència que presta la Diputació ha arribat aquest mes de maig a les 110.000 persones usuà ries en actiu. Un matrimoni d’Esplugues, de 82 i 79 anys, han estat les persones que han assolit aquesta significativa xifra després de demanar la instal·lació del servei.Â
Â
Tenint en compte que el 30 d’abril de 2023 es prestava a 102.249 persones usuà ries, l’increment en aquest últim any se situa per sobre de les 600 de mitjana mensual.
Â
"El servei de teleassistència contribueix a la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any a persones que poden estar en situació de risc per raons d’edat avançada, solitud, fragilitat, salut, discapacitat o dependència", recorden des de la corporació provincial.
Â
Actualment és el servei social amb major cobertura a la provÃncia, ja que gairebé el 14% de la població major de 65 anys i més d’un 36% de la població major de 80 anys és beneficià ria.
Â
La Diputació el presta en col·laboració amb els municipis de la provÃncia, excepte Barcelona, des de 2005. El sistema de col·laboració estableix una aportació dels municipis del 53% del cost del servei, mentre que l’organisme provincial finança el 47% restant.
Â
El 2023 el servei va fer gairebé 1,5 milions de trucades i es van atendre prop de 750.000 (un 50% per comunicar informació rellevant; més del 35%, per aspectes tècnics de funcionament del servei i un 15% per demanar ajuda, destacant les emergències sanità ries i les converses per soledat). En l’à mbit preventiu, el servei ofereix consells de seguretat, salut i benestar social a través de trucades, tallers, xerrades o dÃptics informatius.
Â
De forma complementà ria, compta amb dispositius de seguretat per prevenir riscos a la llar i sobre la salut de la persona com detectors de foc o fum, caigudes, presència, entre d’altres, aixà com amb protocols especÃfics per detectar la sospita de maltractaments, conductes suïcides, caigudes recurrents o deteriorament cognitiu.
Â
Aixà mateix, durant el 2023 es van fer més de 125.000 visites domicilià ries, tant de valoració de la persona, com de seguiment i resolució d’incidències tècniques. El servei compta amb 42 unitats mòbils distribuïdes pel territori que atenen emergències socials i donen suport als serveis d’emergències sanità ries o cossos de seguretat de la comunitat.
El Servei Local de Teleassistència que presta la Diputació ha arribat aquest mes de maig a les 110.000 persones usuà ries en actiu. Un matrimoni d’Esplugues, de 82 i 79 anys, han estat les persones que han assolit aquesta significativa xifra després de demanar la instal·lació del servei.Â
Â
Tenint en compte que el 30 d’abril de 2023 es prestava a 102.249 persones usuà ries, l’increment en aquest últim any se situa per sobre de les 600 de mitjana mensual.
Â
"El servei de teleassistència contribueix a la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament les 24 hores del dia els 365 dies de l’any a persones que poden estar en situació de risc per raons d’edat avançada, solitud, fragilitat, salut, discapacitat o dependència", recorden des de la corporació provincial.
Â
Actualment és el servei social amb major cobertura a la provÃncia, ja que gairebé el 14% de la població major de 65 anys i més d’un 36% de la població major de 80 anys és beneficià ria.
Â
La Diputació el presta en col·laboració amb els municipis de la provÃncia, excepte Barcelona, des de 2005. El sistema de col·laboració estableix una aportació dels municipis del 53% del cost del servei, mentre que l’organisme provincial finança el 47% restant.
Â
El 2023 el servei va fer gairebé 1,5 milions de trucades i es van atendre prop de 750.000 (un 50% per comunicar informació rellevant; més del 35%, per aspectes tècnics de funcionament del servei i un 15% per demanar ajuda, destacant les emergències sanità ries i les converses per soledat). En l’à mbit preventiu, el servei ofereix consells de seguretat, salut i benestar social a través de trucades, tallers, xerrades o dÃptics informatius.
Â
De forma complementà ria, compta amb dispositius de seguretat per prevenir riscos a la llar i sobre la salut de la persona com detectors de foc o fum, caigudes, presència, entre d’altres, aixà com amb protocols especÃfics per detectar la sospita de maltractaments, conductes suïcides, caigudes recurrents o deteriorament cognitiu.
Â
Aixà mateix, durant el 2023 es van fer més de 125.000 visites domicilià ries, tant de valoració de la persona, com de seguiment i resolució d’incidències tècniques. El servei compta amb 42 unitats mòbils distribuïdes pel territori que atenen emergències socials i donen suport als serveis d’emergències sanità ries o cossos de seguretat de la comunitat.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1