COMARCA
El Pla Educatiu d’Entorn reflexiona sobre l’èxit de l’alumnat i la igualtat d’oportunitats
Martorell acull una jornada on tècnics i polítics han reflexionat sobre el futur de l’educació
![[Img #54452]](https://elfar.cat/upload/images/05_2024/2676_img_1720-scaled.jpg)
L’Auditori Joan Cererols de Martorell ha acollit la tercera Jornada del Pla Educatiu d’Entorn del Baix Llobregat, en la que han participat representants polítics i tècnics de diferents municipis de la comarca relacionats amb el món de l’educació. L’objectiu de la trobada ha estat reflexionar sobre l’èxit educatiu, a través de la cohesió social i la igualtat d’oportunitats.
A la jornada hi han estat presents representants de centres educatius i dels ajuntaments de Martorell, Sant Andreu de la Barca, Olesa de Montserrat, Sant Feliu, Sant Vicenç dels Horts, Sant Joan Despí, Gavà, Viladecans, Castelldefels, Sant Boi, Esplugues, Cornellà i el Prat.
La directora de l’equip Llengua Interculturalitat i Cohesió Social (LIC) del Baix Llobregat, Maria Rosa Pujol, ha assegurat que la jornada ha servit per “compartir idees i reflexions al voltant de com podem vincular els aprenentatges de l’alumnat dins i fora del centre educatiu; així com per fer visible el treball en xarxa, un altre dels objectius dels Plans d’Entorn”.
De la seva banda, l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha dit que “l’objectiu és formar integralment els estudiants durant el seu procés d’aprenentatge" i ha afegit que "sabem que a les aules hi ha una part molt important del seu procés d’aprenentatge però també a fora", tot assegurant que "hi ha tota una sèrie d’agents que estem implicats en la seva formació”.
En aquest sentit, Fonollosa ha posat en valor el programa Martorell Educa 360, com una de les experiències d’èxit del Pla d’Entorn del municipi. “Un programa d’activitats extraescolars públiques, gratuïtes i universals, amb la participació de 1.600 nois que gaudeixen d’un ampli catàleg d’activitats. El més interessant és que el 63% d’aquest no havia fet mai una extraescolar. A més, és un programa universal perquè tothom hi pugui conviure, no segreguem”, ha manifestat l’alcalde.
Els Plans Educatius d’Entorn són fruit de la cooperació entre el departament d’Ensenyament i els municipis i tenen com a objectiu l’èxit educatiu de tot l’alumnat i la cohesió social mitjançant l’equitat, l’educació intercultural, el foment de la convivència i l’ús de la llengua catalana.
A més, pretenen influenciar també els àmbits familiars, tot cercant la implicació de les famílies en el procés educatiu; l’educació formal, establint ponts entre els diferents centres; l’educació no formal o activitats fora d’horari lectiu; i l’educació informal, que té lloc per exemple a Internet.
L’Auditori Joan Cererols de Martorell ha acollit la tercera Jornada del Pla Educatiu d’Entorn del Baix Llobregat, en la que han participat representants polítics i tècnics de diferents municipis de la comarca relacionats amb el món de l’educació. L’objectiu de la trobada ha estat reflexionar sobre l’èxit educatiu, a través de la cohesió social i la igualtat d’oportunitats.
A la jornada hi han estat presents representants de centres educatius i dels ajuntaments de Martorell, Sant Andreu de la Barca, Olesa de Montserrat, Sant Feliu, Sant Vicenç dels Horts, Sant Joan Despí, Gavà, Viladecans, Castelldefels, Sant Boi, Esplugues, Cornellà i el Prat.
La directora de l’equip Llengua Interculturalitat i Cohesió Social (LIC) del Baix Llobregat, Maria Rosa Pujol, ha assegurat que la jornada ha servit per “compartir idees i reflexions al voltant de com podem vincular els aprenentatges de l’alumnat dins i fora del centre educatiu; així com per fer visible el treball en xarxa, un altre dels objectius dels Plans d’Entorn”.
De la seva banda, l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha dit que “l’objectiu és formar integralment els estudiants durant el seu procés d’aprenentatge" i ha afegit que "sabem que a les aules hi ha una part molt important del seu procés d’aprenentatge però també a fora", tot assegurant que "hi ha tota una sèrie d’agents que estem implicats en la seva formació”.
En aquest sentit, Fonollosa ha posat en valor el programa Martorell Educa 360, com una de les experiències d’èxit del Pla d’Entorn del municipi. “Un programa d’activitats extraescolars públiques, gratuïtes i universals, amb la participació de 1.600 nois que gaudeixen d’un ampli catàleg d’activitats. El més interessant és que el 63% d’aquest no havia fet mai una extraescolar. A més, és un programa universal perquè tothom hi pugui conviure, no segreguem”, ha manifestat l’alcalde.
Els Plans Educatius d’Entorn són fruit de la cooperació entre el departament d’Ensenyament i els municipis i tenen com a objectiu l’èxit educatiu de tot l’alumnat i la cohesió social mitjançant l’equitat, l’educació intercultural, el foment de la convivència i l’ús de la llengua catalana.
A més, pretenen influenciar també els àmbits familiars, tot cercant la implicació de les famílies en el procés educatiu; l’educació formal, establint ponts entre els diferents centres; l’educació no formal o activitats fora d’horari lectiu; i l’educació informal, que té lloc per exemple a Internet.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1