EL PRAT
L'Ajuntament bonificarà els impostos de la construcció de l'edifici de lloguer social a l’Eixample Sud
El Ple municipal de maig ha declarat d’especial interès l’obra que la Fundació Família i Benestar Social i Hàbitat 3 impulsa en un solar cedit pel consistori
![[Img #54610]](https://elfar.cat/upload/images/05_2024/3054_aa.jpg)
L’impuls a l’habitatge públic i a la mobilitat sostenible sobre dues rodes han estat qüestions clau en el Ple municipal de maig del Prat, celebrat la semana passada.
Amb els vots favorables de tots els grups municipals, el ple va declarar d’especial interès l’obra que està portant a terme l’UTE formada per la Fundació Família i Benestar Social i Hàbitat 3 a l’Eixample Sud per a la construcció de 135 habitatges de protecció oficial (que es destinaran a lloguer social), quatre locals comercials i 144 places d’aparcament. Això suposarà una bonificació del 95% en l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) i en la taxa per llicències.
L’Ajuntament va signar el juliol de l’any passat un conveni pel qual cedia durant 75 anys a aquesta UTE l’ús d’una parcel·la municipal ubicada a la cantonada formada entre la Ronda Sud i la Carretera de l’Aviació. La previsió és que les obres comencin aquest estiu i que l’edifici estigui acabat el 2026. Hi haurà tres tipologies d’habitatges: 19 d’una sola habitació, que tindran una superfície útil aproximada de 39 metres quadrats i es llogaran per menys de 300 euros al mes; 28 de dues habitacions, amb una superfície aproximada de 54 metres quadrats i un lloguer mensual d’uns 400 euros; i 88 de tres habitacions, que tindran una superfície d’uns 73 metres quadrats i una renda d’uns 500 euros al mes.
El projecte té un pressupost de 19,6 milions d’euros, dels quals l’UTE integrada per Fundació Família i Benestar Social i Hàbitat 3 aportarà 14,8 milions, mentre que els 4,8 milions restants provindran dels fons europeus Next Generation. Aquesta és una de les tres promocions d’habitatge públic que s’estan impulsant a l’Eixample Sud amb l’objectiu de doblar l’oferta actual d’aquesta alternativa residencial assequible, pública o social, a la ciutat.
Noves inversions per millorar la xarxa d’aigua
Així mateix, el plenari va aprovar diverses modificacions de crèdit. Entre elles, una que permet mobilitzar 180.000 euros per finançar mesures per seguir fent front a la sequera optimitzant encara més l’ús de l’aigua. Segons informen fonts municipals en un comunicat, aquesta inversió permetrà segregar la xarxa d’abastament d’aigua regenerada, dedicada a activitats com el reg, de la d’aigua potable, per poder fer-ne un millor aprofitament.
Impuls a la mobilitat sostenible
Fent un pas més en el seu compromís amb l’impuls de la mobilitat sostenible i saludable, l’Ajuntament del Prat s’ha sumat a la Declaració Europea per l’ús de la Bicicleta. El text, impulsat per la Comissió Europea i ratificat pel govern espanyol el mes passat, reconeix aquest mitjà de transport com un dels "més sostenibles, accessibles i inclusius, de baix cost i saludables" i l’entén com una "peça clau" cap a la descarbonització de la mobilitat.
El Prat és membre de la Red de Ciudades y Territorios por la bicicleta, una associació d’abast estatal integrada per entitats locals que té per objectiu convertir aquest mitjà de transport en prioritari i transformar les ciutats en espais 100% ciclables. "En aquest sentit, fa anys que al municipi es treballa per aconseguir xarxes ciclistes segures i coherents, així com per crear diferents modalitats d’aparcament per a bicicleta que facilitin que tot tipus de públics facin el salt cap a aquest mitjà que aporta beneficis tant a nivell individual com col·lectiu", remarquen des del consistori.
L’ordenança de circulació, que estableix una velocitat màxima de circulació de 30 km/h, ha convertit de facto tot el nucli urbà en territori pedalable i l’Ajuntament està treballant en traslladar els carrils bici de la vorera a la calçada allà on és possible la convivència segura amb el vehicle. En paral·lel, s’està culminant una anella de carrils bici segregats que connecta el nucli urbà amb les principals zones d’activitat econòmica del municipi i amb la platja.
A banda d’això, la ciutat disposa de més de 500 places d’estacionament de bicicletes en la via pública i 22 mòduls d’aparcament segur de Bicibox, als quals s’acaba de sumar un mòdul de gran capacitat al Mas Blau. Està previst col·locar, a més, nous mòduls d’aquest servei a l’estació de Renfe i a dues estacions de metro amb l’objectiu de facilitar la intermodalitat.
També en la línia de fer accessible la mobilitat sobre dues rodes a molts perfils de persones, el Prat es va sumar el gener de l’any passat a l’AMBici. Aquest servei metropolità i públic de bici elèctrica compartida, al qual s’han adherit una quinzena de municipis, està previst que s’integri amb el Bicing de Barcelona.
Normativa per a un paisatge urbà en evolució
Un altre dels punts destacats en l’ordre del dia de la sessió plenària estava relacionat amb el paisatge de la ciutat. Concretament, es va aprovar una actualització de l’ordenança de l’ús dels colors, els materials i altres elements, una normativa que regula les façanes de la ciutat, que data de 2004 i que, des de llavors, només havia estat modificada un cop, el 2009.
Ara, a instàncies de les àrees d’Acció Institucional i Projectes Urbans i la d’Urbanisme i Habitatge, el Ple va donar el vistiplau a un canvi que permet adequar-la a noves tipologies de construccions, com ara les plaques fotovoltaiques instal·lades en façanes o els Sistemes d’Aïllament Tèrmic Exterior, o obrir la possibilitat de crear murals artístics en façanes, així com clarificar alguns criteris.
![[Img #54610]](https://elfar.cat/upload/images/05_2024/3054_aa.jpg)
L’impuls a l’habitatge públic i a la mobilitat sostenible sobre dues rodes han estat qüestions clau en el Ple municipal de maig del Prat, celebrat la semana passada.
Amb els vots favorables de tots els grups municipals, el ple va declarar d’especial interès l’obra que està portant a terme l’UTE formada per la Fundació Família i Benestar Social i Hàbitat 3 a l’Eixample Sud per a la construcció de 135 habitatges de protecció oficial (que es destinaran a lloguer social), quatre locals comercials i 144 places d’aparcament. Això suposarà una bonificació del 95% en l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) i en la taxa per llicències.
L’Ajuntament va signar el juliol de l’any passat un conveni pel qual cedia durant 75 anys a aquesta UTE l’ús d’una parcel·la municipal ubicada a la cantonada formada entre la Ronda Sud i la Carretera de l’Aviació. La previsió és que les obres comencin aquest estiu i que l’edifici estigui acabat el 2026. Hi haurà tres tipologies d’habitatges: 19 d’una sola habitació, que tindran una superfície útil aproximada de 39 metres quadrats i es llogaran per menys de 300 euros al mes; 28 de dues habitacions, amb una superfície aproximada de 54 metres quadrats i un lloguer mensual d’uns 400 euros; i 88 de tres habitacions, que tindran una superfície d’uns 73 metres quadrats i una renda d’uns 500 euros al mes.
El projecte té un pressupost de 19,6 milions d’euros, dels quals l’UTE integrada per Fundació Família i Benestar Social i Hàbitat 3 aportarà 14,8 milions, mentre que els 4,8 milions restants provindran dels fons europeus Next Generation. Aquesta és una de les tres promocions d’habitatge públic que s’estan impulsant a l’Eixample Sud amb l’objectiu de doblar l’oferta actual d’aquesta alternativa residencial assequible, pública o social, a la ciutat.
Noves inversions per millorar la xarxa d’aigua
Així mateix, el plenari va aprovar diverses modificacions de crèdit. Entre elles, una que permet mobilitzar 180.000 euros per finançar mesures per seguir fent front a la sequera optimitzant encara més l’ús de l’aigua. Segons informen fonts municipals en un comunicat, aquesta inversió permetrà segregar la xarxa d’abastament d’aigua regenerada, dedicada a activitats com el reg, de la d’aigua potable, per poder fer-ne un millor aprofitament.
Impuls a la mobilitat sostenible
Fent un pas més en el seu compromís amb l’impuls de la mobilitat sostenible i saludable, l’Ajuntament del Prat s’ha sumat a la Declaració Europea per l’ús de la Bicicleta. El text, impulsat per la Comissió Europea i ratificat pel govern espanyol el mes passat, reconeix aquest mitjà de transport com un dels "més sostenibles, accessibles i inclusius, de baix cost i saludables" i l’entén com una "peça clau" cap a la descarbonització de la mobilitat.
El Prat és membre de la Red de Ciudades y Territorios por la bicicleta, una associació d’abast estatal integrada per entitats locals que té per objectiu convertir aquest mitjà de transport en prioritari i transformar les ciutats en espais 100% ciclables. "En aquest sentit, fa anys que al municipi es treballa per aconseguir xarxes ciclistes segures i coherents, així com per crear diferents modalitats d’aparcament per a bicicleta que facilitin que tot tipus de públics facin el salt cap a aquest mitjà que aporta beneficis tant a nivell individual com col·lectiu", remarquen des del consistori.
L’ordenança de circulació, que estableix una velocitat màxima de circulació de 30 km/h, ha convertit de facto tot el nucli urbà en territori pedalable i l’Ajuntament està treballant en traslladar els carrils bici de la vorera a la calçada allà on és possible la convivència segura amb el vehicle. En paral·lel, s’està culminant una anella de carrils bici segregats que connecta el nucli urbà amb les principals zones d’activitat econòmica del municipi i amb la platja.
A banda d’això, la ciutat disposa de més de 500 places d’estacionament de bicicletes en la via pública i 22 mòduls d’aparcament segur de Bicibox, als quals s’acaba de sumar un mòdul de gran capacitat al Mas Blau. Està previst col·locar, a més, nous mòduls d’aquest servei a l’estació de Renfe i a dues estacions de metro amb l’objectiu de facilitar la intermodalitat.
També en la línia de fer accessible la mobilitat sobre dues rodes a molts perfils de persones, el Prat es va sumar el gener de l’any passat a l’AMBici. Aquest servei metropolità i públic de bici elèctrica compartida, al qual s’han adherit una quinzena de municipis, està previst que s’integri amb el Bicing de Barcelona.
Normativa per a un paisatge urbà en evolució
Un altre dels punts destacats en l’ordre del dia de la sessió plenària estava relacionat amb el paisatge de la ciutat. Concretament, es va aprovar una actualització de l’ordenança de l’ús dels colors, els materials i altres elements, una normativa que regula les façanes de la ciutat, que data de 2004 i que, des de llavors, només havia estat modificada un cop, el 2009.
Ara, a instàncies de les àrees d’Acció Institucional i Projectes Urbans i la d’Urbanisme i Habitatge, el Ple va donar el vistiplau a un canvi que permet adequar-la a noves tipologies de construccions, com ara les plaques fotovoltaiques instal·lades en façanes o els Sistemes d’Aïllament Tèrmic Exterior, o obrir la possibilitat de crear murals artístics en façanes, així com clarificar alguns criteris.




Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15