COMARCA
Transports adjudica per 9,32 milions la redacció dels projectes constructius dels accessos sud al port
L'eix ferroviari tindrà dos túnels de 3,2 quilòmetres en total i la meitat de l'eix viari serà en viaducte
![[Img #54642]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/4951_gpjfdijwmaamus4.jpg)
El Ministeri de Transports ha adjudicat per 9,32 milions d’euros, a través d'Adif, un contracte per a la redacció dels projectes de construcció dels accessos sud per tren i carretera al port de Barcelona.
El futur eix ferroviari tindrà dos túnels de 3,2 quilòmetres en total: un d'1,3 quilòmetres que connectarà amb l'estació de Can Tunis, i un altre d'1,9 quilòmetres de via doble, que anirà des de la seva connexió amb la línia de Castellbisbal-Agulles Llobregat a Barcelona-Morrot fins a la sortida en superfície a la connexió amb l'anella ferroviària, que realitzarà l'Autoritat Portuària de Barcelona.
Pel que fa a l'accés viari sud al port de Barcelona, la previsió és que la meitat sigui en viaducte.
Segons ha informat el ministeri en un comunicat, “aquesta actuació reforçarà la connexió ferroviària entre el corredor mediterrani i un dels principals ports de l'Estat, contribuint a impulsar el transport de mercaderies per ferrocarril i una mobilitat més sostenible, multimodal i competitiva".
El projecte també preveu la superestructura de les infraestructures ferroviàries, el desviament provisional de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i la seva posterior reposició, amb un traçat compatible amb una futura duplicació de la línia. En paral·lel, es definiran dues sortides d'emergència amb tres camins d'accés, serveis i obres de drenatge.
El ministeri ha adjudicat la redacció d'aquests projectes a una Unitat Temporal d’Empreses (UTE) integrada per les empreses Esteyco, Geocontrol i Saitec.
Els treballs inclouen la definició de l'enllaç de la Zona Franca-Pratenc per a la connexió entre la Zona Franca, el Port de Barcelona i el polígon industrial del Prat. La solució definida haurà de ser compatible amb el Pla Director Urbanístic (PDU) de la Terminal Logística Intermodal del Port de Barcelona i permetre la permeabilitat transversal entre les terminals a ambdós costats de l'enllaç.
![[Img #54642]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/4951_gpjfdijwmaamus4.jpg)
El Ministeri de Transports ha adjudicat per 9,32 milions d’euros, a través d'Adif, un contracte per a la redacció dels projectes de construcció dels accessos sud per tren i carretera al port de Barcelona.
El futur eix ferroviari tindrà dos túnels de 3,2 quilòmetres en total: un d'1,3 quilòmetres que connectarà amb l'estació de Can Tunis, i un altre d'1,9 quilòmetres de via doble, que anirà des de la seva connexió amb la línia de Castellbisbal-Agulles Llobregat a Barcelona-Morrot fins a la sortida en superfície a la connexió amb l'anella ferroviària, que realitzarà l'Autoritat Portuària de Barcelona.
Pel que fa a l'accés viari sud al port de Barcelona, la previsió és que la meitat sigui en viaducte.
Segons ha informat el ministeri en un comunicat, “aquesta actuació reforçarà la connexió ferroviària entre el corredor mediterrani i un dels principals ports de l'Estat, contribuint a impulsar el transport de mercaderies per ferrocarril i una mobilitat més sostenible, multimodal i competitiva".
El projecte també preveu la superestructura de les infraestructures ferroviàries, el desviament provisional de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i la seva posterior reposició, amb un traçat compatible amb una futura duplicació de la línia. En paral·lel, es definiran dues sortides d'emergència amb tres camins d'accés, serveis i obres de drenatge.
El ministeri ha adjudicat la redacció d'aquests projectes a una Unitat Temporal d’Empreses (UTE) integrada per les empreses Esteyco, Geocontrol i Saitec.
Els treballs inclouen la definició de l'enllaç de la Zona Franca-Pratenc per a la connexió entre la Zona Franca, el Port de Barcelona i el polígon industrial del Prat. La solució definida haurà de ser compatible amb el Pla Director Urbanístic (PDU) de la Terminal Logística Intermodal del Port de Barcelona i permetre la permeabilitat transversal entre les terminals a ambdós costats de l'enllaç.
















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.146