L'HOSPITALET
La vuitantena d'alumnes del Programa d’adaptació curricular acaben el curs
Són estudiants amb especials dificultats d’aprenentatge
![[Img #54662]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/1237_240604-3.jpg)
Un total de 80 alumnes de tercer i quart d’ESO del Programa d’adaptació curricular (PAC) de l'Hospitalet han superat els estudis d’aquest curs.
El PAC forma part del Pla educatiu d’entorn de l’Ajuntament i està enfocat a evitar l’abandonament escolar i a obrir expectatives de formació i qualificació posterior de joves amb especials dificultats d’aprenentatge. El grau d’aprofitament i no abandonament de l’alumnat que participa en el projecte se situa, al llarg dels cursos, al voltant del 90%.
El projecte treballa amb vuit instituts de la ciutat, amb 10 alumnes per grup: Eduard Fontserè, Torras i Bages, Margarida Xirgu, Rubió i Ors, Eugeni d’Ors, Europa, Bellvitge i Escola Gornal.
Els joves distribueixen la seva jornada lectiva entre el seu institut i El Llindar, on assisteixen de dos a tres dies per setmana. En aquestes jornades participen en tallers professionalitzadors d’art, tèxtil, cuina, fotografia, fusteria, noves tecnologies, serralleria, electricitat, automoció, educació física, formació i orientació laboral.
El programa dona suport educatiu i personal a adolescents que tenen dificultats per adaptar-se al ritme de l’institut i construir un projecte educatiu i personal de futur.
L’objectiu, segons fonts municipals, és evitar l’abandonament escolar, a través d’un acompanyament molt personalitzat, i generar expectatives formatives i personals. Les jornades s’adapten a les possibilitats reals de cadascú, i ofereixen un ventall de tallers professionals que ajuden a adquirir hàbits de treball i a millorar les habilitats socials i personals.
![[Img #54662]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/1237_240604-3.jpg)
Un total de 80 alumnes de tercer i quart d’ESO del Programa d’adaptació curricular (PAC) de l'Hospitalet han superat els estudis d’aquest curs.
El PAC forma part del Pla educatiu d’entorn de l’Ajuntament i està enfocat a evitar l’abandonament escolar i a obrir expectatives de formació i qualificació posterior de joves amb especials dificultats d’aprenentatge. El grau d’aprofitament i no abandonament de l’alumnat que participa en el projecte se situa, al llarg dels cursos, al voltant del 90%.
El projecte treballa amb vuit instituts de la ciutat, amb 10 alumnes per grup: Eduard Fontserè, Torras i Bages, Margarida Xirgu, Rubió i Ors, Eugeni d’Ors, Europa, Bellvitge i Escola Gornal.
Els joves distribueixen la seva jornada lectiva entre el seu institut i El Llindar, on assisteixen de dos a tres dies per setmana. En aquestes jornades participen en tallers professionalitzadors d’art, tèxtil, cuina, fotografia, fusteria, noves tecnologies, serralleria, electricitat, automoció, educació física, formació i orientació laboral.
El programa dona suport educatiu i personal a adolescents que tenen dificultats per adaptar-se al ritme de l’institut i construir un projecte educatiu i personal de futur.
L’objectiu, segons fonts municipals, és evitar l’abandonament escolar, a través d’un acompanyament molt personalitzat, i generar expectatives formatives i personals. Les jornades s’adapten a les possibilitats reals de cadascú, i ofereixen un ventall de tallers professionals que ajuden a adquirir hàbits de treball i a millorar les habilitats socials i personals.




Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.15