VALLIRANA
La Diputació lliura a l’Ajuntament l’inventari municipal de camins
Dels 29 camins estudiats, 15 són aptes per al trà nsit rodat motoritzat i 14 són senders o corriols
![[Img #54692]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/2571_20240605_vallirana_camins.jpg)
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Vallirana l’inventari municipal de camins, que és l’instrument necessari per a la defensa dels camins públics. Dels 29 camins estudiats, 15 són aptes per al trà nsit rodat motoritzat i 14 són senders o corriols.
Â
L’objectiu d’aquest inventari ha estat realitzar una consulta massiva de fonts documentals històriques, fonamentalment georeferenciades i accessibles telemà ticament, per a la comprovació de l’existència històrica (immemoriabilitat), de camins existents actualment o abandonats; a més d’analitzar quina ha estat la funcionalitat històrica dels camins i també realitzar el treball de camp per a la caracterització morfològica de cada camÃ. Això ha permès trobar que, dels 29 camins estudiats, 14 presenten indicis forts de titularitat pública i 15 presenten indicis febles o parcials de titularitat pública.
Â
Segons la llei, cal que s’inventariï la totalitat dels camins de titularitat pública d’un municipi, sigui quina sigui la seva tipologia o el seu estat perquè el criteri únic d'inclusió a l’inventari és que es determini que la seva naturalesa jurÃdica de propietat pública.
Â
D'acord amb la llei, els municipis poden adquirir béns de qualsevol forma admesa en dret, però quan es tracta de camins cal fer una clara distinció entre el viari antic i el modern, ja que si bé pel que fa al viari modern les formes d’adquisició més freqüents seran les convencionals (cessió, expropiació, donació, permuta, compra), mentre que quan es tracta de camins històrics la forma habitual d’adquisició del bé és la prescripció immemorial.
La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Vallirana l’inventari municipal de camins, que és l’instrument necessari per a la defensa dels camins públics. Dels 29 camins estudiats, 15 són aptes per al trà nsit rodat motoritzat i 14 són senders o corriols.
Â
L’objectiu d’aquest inventari ha estat realitzar una consulta massiva de fonts documentals històriques, fonamentalment georeferenciades i accessibles telemà ticament, per a la comprovació de l’existència històrica (immemoriabilitat), de camins existents actualment o abandonats; a més d’analitzar quina ha estat la funcionalitat històrica dels camins i també realitzar el treball de camp per a la caracterització morfològica de cada camÃ. Això ha permès trobar que, dels 29 camins estudiats, 14 presenten indicis forts de titularitat pública i 15 presenten indicis febles o parcials de titularitat pública.
Â
Segons la llei, cal que s’inventariï la totalitat dels camins de titularitat pública d’un municipi, sigui quina sigui la seva tipologia o el seu estat perquè el criteri únic d'inclusió a l’inventari és que es determini que la seva naturalesa jurÃdica de propietat pública.
Â
D'acord amb la llei, els municipis poden adquirir béns de qualsevol forma admesa en dret, però quan es tracta de camins cal fer una clara distinció entre el viari antic i el modern, ja que si bé pel que fa al viari modern les formes d’adquisició més freqüents seran les convencionals (cessió, expropiació, donació, permuta, compra), mentre que quan es tracta de camins històrics la forma habitual d’adquisició del bé és la prescripció immemorial.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190