ÀREA METROPOLITANA
L’AMBici es consolida com a complement del transport públic metropolitÃ
El servei de bicicleta metropolitana suma dos milions de viatges
![[Img #54819]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/5999_dsc_6943.jpg)
L’AMBici, el servei de bicicleta metropolità es consolda com a mitjà alternatiu al transport públic i ja suma dos milions de viatges des de la seva posada en marxa al gener de l’any passat. Les estacions més utilitzades són les que estan a prop d’altres mitjans de transport públic.Â
Â
Les dades les ha facilitat l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durant el Consell de Mobilitat. El servei de bici metropolitana compartida ja ha completat el seu desplegament i està disponible en 15 municipis de la metròpolis.
Â
Segons aquestes dades, a ciutats com el Prat, Castelldefels o Molins de Rei, els usos que se’n donen són fonamentalment interns, desplaçaments a dins de la mateixa localitat, mentre que a Esplugues, Sant Joan Despà o Sant Just Desvern és externa, per connectar amb altres municipis.
Â
Actualment el servei compta amb més de 200 estacions i les que tenen més usos són, per exemple, la de l’estació de Renfe de Castelldefels i Gavà , la del Parador i la del TRAM Walden de Sant Just Desvern, les del CAP Bernades, la Torre-roja o la de l’avinguda Generalitat de Viladecans i la de Ferrocarrils Riera de Cornellà .Â
Â
Les estacions ubicades a prop d’estacions de Renfe, TRAM, FGC o Metro són les més concorregudes. "Això consolida l’AMBici com una opció còmoda i sostenible per facilitar a la ciutadania de la metròpolis de Barcelona la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic", remarquen des de l'organisme supramunicipal.
Â
L’AMBici ha sobrepassat els 5.000 desplaçaments diaris en dies feiners, i se situa entre 3.000 i 4.000 usos diaris en dissabtes i diumenges. Durant els dies feiners de maig, les franges horà ries de més ús van ser de les 14 a les 15 hores, i de les 17 fins a les 21 hores. Durant els caps de setmana, les franges horà ries de més ús van ser a la tarda, de les 17 a les 21 hores.
Â
Actualment, l’AMBici té, aproximadament, 20.000 usuaris registrats. D’aquests, un 10% són de Castelldefels, un 9% de Viladecans, un 7% de Cornellà i un 6,8% de Gavà . A més, a l’Hospitalet, on el servei va arribar el mes passat amb 32 estacions i més de 352 bicicletes elèctriques, s’espera que les subscripcions augmentin considerablement en les properes setmanes i mesos.
Â
Amb la incorporació de l’Hospitalet al sistema, el servei ja arriba a tots els municipis on estava previst inicialment i compta amb més de 200 estacions instal·lades i gairebé 2.300 bicicletes actives.
Â
Un cop completat el desplegament, l’AMB i els 15 municipis que ja disposen del servei treballaran per estudiar possibles ampliacions, fins a assolir les 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions.
Â
Des de l’1 de març del 2023, els ciutadans poden adquirir l’abonament metropolità , que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar tots dos sistemes. Actualment, 1.121 usuaris disposen de l’abonament metropolità . Només en el passat mes de maig, 285 usuaris s’hi van subscriure.
Â
Des de la posada en marxa de l’AMBici, l’AMB i TMB també han activat cinc estacions de transferència, que faciliten la connexió entre l’AMBici i el Bicing. Entre totes sumen 17.780 desplaçaments.
Â
L’AMBici disposa de més de 7,7 milions d’euros provinents dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea a través del Fons Next Generation EU.
Â
![[Img #54821]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/3705_img_4496.jpg)
Â
Expansió de les electrolineres
Â
Durant el Consell de Mobilitat d’aquesta setmana també s’ha presentat l’estat actual del servei d’electrolineres de l’AMB, que té previst expandir-se durant el 2024 fins arribar als 102 punts de recà rrega de vehicles elèctrics i que permetrà donar servei i carregar simultà niament 367 vehicles elèctrics.
Â
En les darreres dues setmanes, el servei ha incorporat 10 noves estacions de recà rrega de vehicles elèctrics a la seva xarxa: ha arribat a 45 estacions, distribuïdes entre 27 municipis, que permeten la cà rrega simultà nia de fins a 152 vehicles.
Â
D’entre les noves electrolineres destaquen les d’Esplugues, Molins de Rei, el Papiol, Sant Just Desvern, Sant Boi i Sant Vicenç dels Horts.
L’AMBici, el servei de bicicleta metropolità es consolda com a mitjà alternatiu al transport públic i ja suma dos milions de viatges des de la seva posada en marxa al gener de l’any passat. Les estacions més utilitzades són les que estan a prop d’altres mitjans de transport públic.Â
Â
Les dades les ha facilitat l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durant el Consell de Mobilitat. El servei de bici metropolitana compartida ja ha completat el seu desplegament i està disponible en 15 municipis de la metròpolis.
Â
Segons aquestes dades, a ciutats com el Prat, Castelldefels o Molins de Rei, els usos que se’n donen són fonamentalment interns, desplaçaments a dins de la mateixa localitat, mentre que a Esplugues, Sant Joan Despà o Sant Just Desvern és externa, per connectar amb altres municipis.
Â
Actualment el servei compta amb més de 200 estacions i les que tenen més usos són, per exemple, la de l’estació de Renfe de Castelldefels i Gavà , la del Parador i la del TRAM Walden de Sant Just Desvern, les del CAP Bernades, la Torre-roja o la de l’avinguda Generalitat de Viladecans i la de Ferrocarrils Riera de Cornellà .Â
Â
Les estacions ubicades a prop d’estacions de Renfe, TRAM, FGC o Metro són les més concorregudes. "Això consolida l’AMBici com una opció còmoda i sostenible per facilitar a la ciutadania de la metròpolis de Barcelona la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic", remarquen des de l'organisme supramunicipal.
Â
L’AMBici ha sobrepassat els 5.000 desplaçaments diaris en dies feiners, i se situa entre 3.000 i 4.000 usos diaris en dissabtes i diumenges. Durant els dies feiners de maig, les franges horà ries de més ús van ser de les 14 a les 15 hores, i de les 17 fins a les 21 hores. Durant els caps de setmana, les franges horà ries de més ús van ser a la tarda, de les 17 a les 21 hores.
Â
Actualment, l’AMBici té, aproximadament, 20.000 usuaris registrats. D’aquests, un 10% són de Castelldefels, un 9% de Viladecans, un 7% de Cornellà i un 6,8% de Gavà . A més, a l’Hospitalet, on el servei va arribar el mes passat amb 32 estacions i més de 352 bicicletes elèctriques, s’espera que les subscripcions augmentin considerablement en les properes setmanes i mesos.
Â
Amb la incorporació de l’Hospitalet al sistema, el servei ja arriba a tots els municipis on estava previst inicialment i compta amb més de 200 estacions instal·lades i gairebé 2.300 bicicletes actives.
Â
Un cop completat el desplegament, l’AMB i els 15 municipis que ja disposen del servei treballaran per estudiar possibles ampliacions, fins a assolir les 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions.
Â
Des de l’1 de març del 2023, els ciutadans poden adquirir l’abonament metropolità , que facilita l’ús conjunt del servei AMBici i del Bicing i que estableix unes condicions preferents per als usuaris que vulguin utilitzar tots dos sistemes. Actualment, 1.121 usuaris disposen de l’abonament metropolità . Només en el passat mes de maig, 285 usuaris s’hi van subscriure.
Â
Des de la posada en marxa de l’AMBici, l’AMB i TMB també han activat cinc estacions de transferència, que faciliten la connexió entre l’AMBici i el Bicing. Entre totes sumen 17.780 desplaçaments.
Â
L’AMBici disposa de més de 7,7 milions d’euros provinents dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat per la Unió Europea a través del Fons Next Generation EU.
Â
Â
Expansió de les electrolineres
Â
Durant el Consell de Mobilitat d’aquesta setmana també s’ha presentat l’estat actual del servei d’electrolineres de l’AMB, que té previst expandir-se durant el 2024 fins arribar als 102 punts de recà rrega de vehicles elèctrics i que permetrà donar servei i carregar simultà niament 367 vehicles elèctrics.
Â
En les darreres dues setmanes, el servei ha incorporat 10 noves estacions de recà rrega de vehicles elèctrics a la seva xarxa: ha arribat a 45 estacions, distribuïdes entre 27 municipis, que permeten la cà rrega simultà nia de fins a 152 vehicles.
Â
D’entre les noves electrolineres destaquen les d’Esplugues, Molins de Rei, el Papiol, Sant Just Desvern, Sant Boi i Sant Vicenç dels Horts.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.34