ÀREA METROPOLITANA
L'AMB estrena un nou visor de rutes pedalables
Aquesta eina digital conté un planificador d'itineraris per desplaçar-se en bicicleta de manera còmoda i segura
![[Img #54937]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/123_20150225-23.jpg)
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha posat en marxa el nou visor de rutes pedalables, una eina digital que aglutina un conjunt de dades geogrà fiques amb informació exhaustiva i precisa de la infraestructura ciclista a la metròpolis. A més, conté un planificador de rutes per desplaçar-se en bicicleta de manera còmoda i segura per tot el territori metropolità .
Actualment, el visor recopila prop de 4.000 km de xarxa pedalable, amb un major detall a Barcelona i en els 15 municipis metropolitans que tenen actiu el servei de bicicleta metropolitana compartida, l’AMBici. Aquests municipis són: l’Hospitalet, Cornellà , el Prat, Esplugues, Sant Feliu, Sant Joan DespÃ, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Bo, Viladecans, Gavà , Castelldefels, Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet.
Entre les rutes disponibles, al visor hi ha 2.900 km de trama urbana, principalment infraestructura pedalable (carrils bici, carrers 30 o carrers compartits), i 545 km de Bicivia, la xarxa pedalable de la metròpolis de Barcelona, impulsada per l’AMB. A més, també mostra els principals serveis públics de la bicicleta: el Bicibox, el Bicing i l’AMBici, i permet consultar les dades bà siques de les estacions i la seva disponibilitat.
Â
![[Img #54923]](https://elfar.cat/upload/images/06_2024/7931_imatge-visor-bicicleta.jpg)
Â
En el cas del planificador de rutes, permet escollir entre una ruta amb bicicleta particular o de l’AMBici, fent coincidir aixà la ruta amb les estacions disponibles, sempre que l’origen i la destinació siguin al territori metropolità . Un cop introduïts l’origen i la destinació, el planificador té en compte les especificacions i particularitats de la bicicleta i mostra tres opcions de ruta: la més rà pida, que evita vies d’alta ocupació i prioritza la infraestructura ciclista; la més segura, que prioritza els carrils bici segregats; i la més plana, que minimitza el pendent de l’itinerari.
Â
Està previst que durant els propers tres anys el visor i el planificador es completin afegint progressivament més exhaustivitata en les rutes pedalables de la resta de municipis metropolitans i incloent amb major detall 2.800 nous quilòmetres d’infraestructura pedalable al model de dades.
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha posat en marxa el nou visor de rutes pedalables, una eina digital que aglutina un conjunt de dades geogrà fiques amb informació exhaustiva i precisa de la infraestructura ciclista a la metròpolis. A més, conté un planificador de rutes per desplaçar-se en bicicleta de manera còmoda i segura per tot el territori metropolità .
Actualment, el visor recopila prop de 4.000 km de xarxa pedalable, amb un major detall a Barcelona i en els 15 municipis metropolitans que tenen actiu el servei de bicicleta metropolitana compartida, l’AMBici. Aquests municipis són: l’Hospitalet, Cornellà , el Prat, Esplugues, Sant Feliu, Sant Joan DespÃ, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Bo, Viladecans, Gavà , Castelldefels, Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet.
Entre les rutes disponibles, al visor hi ha 2.900 km de trama urbana, principalment infraestructura pedalable (carrils bici, carrers 30 o carrers compartits), i 545 km de Bicivia, la xarxa pedalable de la metròpolis de Barcelona, impulsada per l’AMB. A més, també mostra els principals serveis públics de la bicicleta: el Bicibox, el Bicing i l’AMBici, i permet consultar les dades bà siques de les estacions i la seva disponibilitat.
Â
Â
En el cas del planificador de rutes, permet escollir entre una ruta amb bicicleta particular o de l’AMBici, fent coincidir aixà la ruta amb les estacions disponibles, sempre que l’origen i la destinació siguin al territori metropolità . Un cop introduïts l’origen i la destinació, el planificador té en compte les especificacions i particularitats de la bicicleta i mostra tres opcions de ruta: la més rà pida, que evita vies d’alta ocupació i prioritza la infraestructura ciclista; la més segura, que prioritza els carrils bici segregats; i la més plana, que minimitza el pendent de l’itinerari.
Â
Està previst que durant els propers tres anys el visor i el planificador es completin afegint progressivament més exhaustivitata en les rutes pedalables de la resta de municipis metropolitans i incloent amb major detall 2.800 nous quilòmetres d’infraestructura pedalable al model de dades.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.34