VILADECANS
Prop d'una vintena de centres educatius implanten la filosofia 'maker'
Els alumnes han creat enguany un canal de pòdcasts
![[Img #55206]](https://elfar.cat/upload/images/07_2024/282_foto_noti_viladecanscat_1024x576_viladecanscat_3_1.png)
Aquesta setmana ha tingut lloc a l'Atrium la Jornada d’Intercanvi d’Experiències i Bones Pràctiques del projecte Creative Minds, que té l'objectiu de potenciar la transformació educativa a través de l'àmbit digital i en la que l'Ajuntament de Viladecans ha contribuit formant als equips docents de les 17 escoles participants en aquesta proposta pionera.
Durant la jornada, s’han conegut experiències d'èxit tant de dins com fora del municipi, a més de mostrar als més de 130 assistents a l'esdeveniment el projecte pilot —a més del seu propi— que han implementat al llarg del curs les escoles participants. Es tracta de la creació d'un canal de pòdcasts, feta pels alumnes de les escoles Ángela Roca, Dr. Trueta, Enxaneta, Miquel Martí i Pol, Montserratina, Pau Casals, El Garrofer, Miramar, Sales, Torre Roja, Olímpia, Josefina Castellví, Sagrada Família i Sant Gabriel. El nou mitjà permetrà emetre continguts en àudio i vídeo que es recopilaran a la seva web, a més de posicionar-se al públic en plataformes com YouTube.
“L’experiència pilot d’un pòdcast amb els i les joves de tercer d’ESO sobre la lectura obligatòria d’anglès hem vist que els genera molta motivació.”, assegura Xavier Salamí, professor de l'Institut Miramar.
Per fer possible el full de ruta, la iniciativa ha comptat amb una formació de 70 hores a 230 docents de primària i secundària, que els certifica amb un nivell B2 de Competència Digital Docent. De les 70 hores, 35 eren hores teòriques amb un o una professional i les altres 35 eren hores pràctiques en les quals, els i les docents, individualment o per grups, han hagut d’implementar un projecte pilot a l’aula posant en pràctica amb l’alumnat els coneixements adquirits.
“Tant el material com la formació que hem rebut l’equip docent són magnífics i ens permetran arrencar la nostra petita ràdio on treballar les competències lingüístiques, artístiques i emocionals”, afirma la cap d'estudis de l'Escola Montserratina, Susana Gutiérrez.
Un cop superada la formació, cada centre ha rebut un kit audiovisual (amb càmeres, micròfons, taules de so…) o bé, un kit maker (amb impressores 3D, talladora làser, viniladores…) per crear a les aules dels centres espais lligats a la fabricació digital. Així, s'han impulsat projectes que ajuden a desenvolupar entre l’alumnat experiències creatives en competències que els familiaritzen amb habilitats necessàries per al seu desenvolupament acadèmic i professional.
“Volem impulsar una activitat amb aquestes eines digitals en cada nivell i anar creant així un calaix de recursos educatius que vagi creixent per assentar les metodologies actives d’aprenentatge”, remarca el director de l'escola Can Palmer, Candi Santano.
El projecte s’ha finançat amb els fons europeus Next Generation, procedents de la subvenció Impuls digital a l’educació”per part del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. A Viladecans, l'ajuda ha estat atorgada a la Fundació Ciutat de Viladecans, per un import de 228.000 euros.
![[Img #55206]](https://elfar.cat/upload/images/07_2024/282_foto_noti_viladecanscat_1024x576_viladecanscat_3_1.png)
Aquesta setmana ha tingut lloc a l'Atrium la Jornada d’Intercanvi d’Experiències i Bones Pràctiques del projecte Creative Minds, que té l'objectiu de potenciar la transformació educativa a través de l'àmbit digital i en la que l'Ajuntament de Viladecans ha contribuit formant als equips docents de les 17 escoles participants en aquesta proposta pionera.
Durant la jornada, s’han conegut experiències d'èxit tant de dins com fora del municipi, a més de mostrar als més de 130 assistents a l'esdeveniment el projecte pilot —a més del seu propi— que han implementat al llarg del curs les escoles participants. Es tracta de la creació d'un canal de pòdcasts, feta pels alumnes de les escoles Ángela Roca, Dr. Trueta, Enxaneta, Miquel Martí i Pol, Montserratina, Pau Casals, El Garrofer, Miramar, Sales, Torre Roja, Olímpia, Josefina Castellví, Sagrada Família i Sant Gabriel. El nou mitjà permetrà emetre continguts en àudio i vídeo que es recopilaran a la seva web, a més de posicionar-se al públic en plataformes com YouTube.
“L’experiència pilot d’un pòdcast amb els i les joves de tercer d’ESO sobre la lectura obligatòria d’anglès hem vist que els genera molta motivació.”, assegura Xavier Salamí, professor de l'Institut Miramar.
Per fer possible el full de ruta, la iniciativa ha comptat amb una formació de 70 hores a 230 docents de primària i secundària, que els certifica amb un nivell B2 de Competència Digital Docent. De les 70 hores, 35 eren hores teòriques amb un o una professional i les altres 35 eren hores pràctiques en les quals, els i les docents, individualment o per grups, han hagut d’implementar un projecte pilot a l’aula posant en pràctica amb l’alumnat els coneixements adquirits.
“Tant el material com la formació que hem rebut l’equip docent són magnífics i ens permetran arrencar la nostra petita ràdio on treballar les competències lingüístiques, artístiques i emocionals”, afirma la cap d'estudis de l'Escola Montserratina, Susana Gutiérrez.
Un cop superada la formació, cada centre ha rebut un kit audiovisual (amb càmeres, micròfons, taules de so…) o bé, un kit maker (amb impressores 3D, talladora làser, viniladores…) per crear a les aules dels centres espais lligats a la fabricació digital. Així, s'han impulsat projectes que ajuden a desenvolupar entre l’alumnat experiències creatives en competències que els familiaritzen amb habilitats necessàries per al seu desenvolupament acadèmic i professional.
“Volem impulsar una activitat amb aquestes eines digitals en cada nivell i anar creant així un calaix de recursos educatius que vagi creixent per assentar les metodologies actives d’aprenentatge”, remarca el director de l'escola Can Palmer, Candi Santano.
El projecte s’ha finançat amb els fons europeus Next Generation, procedents de la subvenció Impuls digital a l’educació”per part del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. A Viladecans, l'ajuda ha estat atorgada a la Fundació Ciutat de Viladecans, per un import de 228.000 euros.































Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1