L'HOSPITALET
Els punts TIC de la ciutat atenen més de 8.000 consultes en sis mesos
Tràmits administratius com la preinscripció escolar, configuració de dispositius mòbils o gestions amb La Meva Salut són les consultes més demandades
![[Img #55445]](https://elfar.cat/upload/images/07_2024/160_whatsapp-image-2024-07-16-at-092406.jpeg)
Els cinc punts TIC de suport i acompanyament digital que hi ha a diferents punts de l'Hospitalet han atès més de 8.000 consultes relacionades amb gestions digitals i informàtiques de veïns durant els primers sis mesos d’aquest any.
Més de la meitat de les atencions realitzades entre gener i juny, 4.655, s’han registrat al punt TIC Ana Díaz Rico dels Blocs Florida, que es troba ja totalment consolidat i on durant tot l’any 2023 es van fer 8.481 gestions. El segueix en nombre de consultes ateses al TIC-Truck de Collblanc, amb 1.392.
A aquesta oferta s’hi van sumar el passat mes de febrer els tres punts MercaTIC, situats als mercats municipals del Centre, de Santa Eulàlia i de Bellvitge. En cinc mesos, cadascun d’aquests MercaTIC ha acompanyat més de 700 persones: el MercaTIC Bellvitge va atendre 785 persones; el del Centre, 729, i el de Santa Eulàlia, 735, i van sumar més de 2.000 atencions en total. A més de donar suport a la ciutadania, el projecte MercaTIC també vol dinamitzar els mercats municipals i adaptar-los als nous hàbits de consum.
Les consultes més demandades per la ciutadania són l’ajut en gestions digitals i informàtiques, com la preinscripció escolar, amb 1.092 atencions realitzades; seguides d’altres tràmits administratius amb l’Ajuntament, amb 704 atencions; el suport en la configuració de dispositius mòbils i eines de Google, amb 508; l’accés als ajuts al lloguer, amb 456; les gestions amb La Meva Salut, amb 332, o la tramitació de l’ingrés mínim vital, amb 225. També destaca l’acompanyament en la licitació de parades dels mercats municipals, amb 12 atencions.
Als punts TIC, a més, s’imparteixen píndoles formatives d’alfabetització digital bàsica, que han arribat a un miler de persones (998) aquest 2024, relacionades amb processos burocràtics com ara l’obtenció de certificats digitals, temes d’habitatge, ajuts socials o cites prèvies, entre altres.
Els punts TIC donen un servei gratuït de suport digital a la ciutadania. Tenen un doble objectiu: d’una banda, contribuir a la reducció de la bretxa digital, i, de l’altra, formar ocupacionalment joves en risc d’exclusió social de l’Hospitalet. De fet, són aquests joves els qui s’encarreguen de dinamitzar els espais i de donar suport a persones amb escasses habilitats digitals. En els darrers mesos, s’ha format un total de 12 joves de la ciutat, vuit dels quals han estat contractats.
![[Img #55445]](https://elfar.cat/upload/images/07_2024/160_whatsapp-image-2024-07-16-at-092406.jpeg)
Els cinc punts TIC de suport i acompanyament digital que hi ha a diferents punts de l'Hospitalet han atès més de 8.000 consultes relacionades amb gestions digitals i informàtiques de veïns durant els primers sis mesos d’aquest any.
Més de la meitat de les atencions realitzades entre gener i juny, 4.655, s’han registrat al punt TIC Ana Díaz Rico dels Blocs Florida, que es troba ja totalment consolidat i on durant tot l’any 2023 es van fer 8.481 gestions. El segueix en nombre de consultes ateses al TIC-Truck de Collblanc, amb 1.392.
A aquesta oferta s’hi van sumar el passat mes de febrer els tres punts MercaTIC, situats als mercats municipals del Centre, de Santa Eulàlia i de Bellvitge. En cinc mesos, cadascun d’aquests MercaTIC ha acompanyat més de 700 persones: el MercaTIC Bellvitge va atendre 785 persones; el del Centre, 729, i el de Santa Eulàlia, 735, i van sumar més de 2.000 atencions en total. A més de donar suport a la ciutadania, el projecte MercaTIC també vol dinamitzar els mercats municipals i adaptar-los als nous hàbits de consum.
Les consultes més demandades per la ciutadania són l’ajut en gestions digitals i informàtiques, com la preinscripció escolar, amb 1.092 atencions realitzades; seguides d’altres tràmits administratius amb l’Ajuntament, amb 704 atencions; el suport en la configuració de dispositius mòbils i eines de Google, amb 508; l’accés als ajuts al lloguer, amb 456; les gestions amb La Meva Salut, amb 332, o la tramitació de l’ingrés mínim vital, amb 225. També destaca l’acompanyament en la licitació de parades dels mercats municipals, amb 12 atencions.
Als punts TIC, a més, s’imparteixen píndoles formatives d’alfabetització digital bàsica, que han arribat a un miler de persones (998) aquest 2024, relacionades amb processos burocràtics com ara l’obtenció de certificats digitals, temes d’habitatge, ajuts socials o cites prèvies, entre altres.
Els punts TIC donen un servei gratuït de suport digital a la ciutadania. Tenen un doble objectiu: d’una banda, contribuir a la reducció de la bretxa digital, i, de l’altra, formar ocupacionalment joves en risc d’exclusió social de l’Hospitalet. De fet, són aquests joves els qui s’encarreguen de dinamitzar els espais i de donar suport a persones amb escasses habilitats digitals. En els darrers mesos, s’ha format un total de 12 joves de la ciutat, vuit dels quals han estat contractats.




Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1