Lunes, 15 de Septiembre de 2025

Actualizada

Domingo, 14 de Septiembre de 2025 a las 19:19:16 horas

| 190
Martes, 03 de Septiembre de 2024
COMARCA

L’Hospital Sagrat Cor de Martorell avança cap a la digitalització total dels documents clínics

L'objectiu és millorar la gestió de pacients i l’eficiència administrativa

[Img #55732]

L’Hospital Sagrat Cor de Martorell ha impulsat un procés de digitalització de documents clínics per millorar la gestió de pacients i l’eficiència administrativa. A més, ha implementat un sistema innovador de signatures digitals a tota l’àrea d’hospitalització, que permet a múltiples professionals signar informes de manera optimitzada. "Amb aquest nou sistema s’ha aconseguit un accés més ràpid i eficient a informació clínica de la persona usuària per part del personal assistencial, reduir el temps de resposta a les peticions d’informes i millorar la petjada ecològica", asseguren des de l'Ajuntament de Martorell.

 

La digitalització dels documents clínics té com a objectiu principal eliminar el flux de correu intern d’informes en paper, optimitzant i eliminant les tradicionals safates físiques utilitzades per a la gestió documental. Aquest esforç ha inclòs la digitalització completa dels circuits interns de moviment de documentació clínica dels pacients. Gràcies a aquest nou procediment, tots els informes clínics, socials i judicials es gestionen totalment de manera digital.

 

Amb aquesta transformació digital s’ha aconseguit reforçar la seguretat i protecció de les dades dels pacients, garantint al màxim la confidencialitat i integritat de la informació. D’altra banda, l’agilització del procés de signatura de documents ha permès una reducció considerable en el temps de resposta a sol·licituds d’informes judicials, per exemple, passant d’un rang de 10 a 15 dies a menys de 48 hores. "Aquesta millora substancial no només incrementa l’eficiència operativa de l’hospital, sinó que també facilita un accés més immediat i eficient per part del personal sanitari, millorant la coordinació dels equips i optimitzant la gestió de pacients", remarquen des del consistori.

 

“La implementació d’aquest nou sistema en la gestió d’informes ha suposat un canvi radical en la nostra manera de treballar. Després d’analitzar els diferents circuits interns i externs i d’anar assolint els objectius planificats, hem eliminat tasques de poc valor afegit i s’ha optimitzat el temps, invertint-lo en tasques més qualitatives que repercuteixen tant en l’atenció a l’usuari com en la gestió administrativa pròpiament”, explica la coordinadora de l’Àrea de Gestió de Pacients i la Unitat d’Atenció a l’usuari, Isabel Rivera.

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.