L'HOSPITALET
L'Ajuntament incrementa les sancions per deixar deixalles fora dels contenidors
Les multes per infraccions lleus poden arribar fins a 2.000 euros
![[Img #56080]](https://elfar.cat/upload/images/09_2024/1952_camion.jpg)
L’Ajuntament de l’Hospitalet ha aprovat l’ordenança reguladora de la gestió de residus municipals, una nova norma que recull tots els aspectes relacionats amb la recollida de residus a la ciutat. La norma fixa i incrementa les sancions per abandonar deixalles fora dels contenidors, dipositar bosses d’escombraries a les papereres o deixar electrodomèstics al carrer.
El ple municipal del mes de setembre ha aprovat l’ordenança amb els vots a favor del PSC i En Comú Podem, l’abstenció d’ERC+EUiA i el vot en contra del PP i VOX.
La nova ordenança regula la prevenció, recollida i transport dels residus municipals i fixa com a objectius reduir-ne la quantitat, incrementar la recollida selectiva i el reciclatge, fomentar la separació correcta de les deixalles i millorar la neteja i la qualitat de l’espai públic, entre d’altres.
La norma estableix l’obligatorietat de particulars, comerços i empreses de separar convenientment els residus i de dipositar-los als contenidors corresponents de les diferents fraccions. També s’hi inclouen els contenidors específics per a oli de cuina, residu tèxtil, piles i bateries, i la recollida porta a porta per a residus voluminosos i d’aparells elèctrics i electrònics, a banda del servei de la deixalleria per a aquests residus i d’altres.
Com a novetat, l’ordenança obliga les noves edificacions a disposar d’una cambra de residus per instal·lar-hi els diferents contenidors per fraccions de la comunitat i evitar així que les bateries ocupin espai a la via pública. Queden, però, fora d’aquesta obligació els edificis nous construïts en zones qualificades urbanísticament com a nucli antic o de densificació urbana. La cambra de residus s’haurà d’ubicar a la planta baixa de l’edifici, de manera que permeti fer la retirada i el trasllat dels contenidors fins al punt de recollida del carrer on s’aturarà el camió recol·lector.
També, amb la finalitat d’assolir els objectius de recollida selectiva establerts, l’Ajuntament podrà substituir per a determinats grups el mètode habitual de recollida de residus pel model porta a porta, així com incorporar als contenidors sistemes d’identificació de les persones usuàries.
La nova ordenança fixa i incrementa les sancions per incompliment de la normativa. Entre altres, es prohibeix abandonar residus fora o a sobre dels contenidors; dipositar dins de les papereres bosses d’escombraries, caixes o paquets; recollir, sostreure o aprofitar residus municipals sense autorització, és a dir, triar o separar deixalles dels contenidors o obrir-ne bosses, així com l’abocament de residus perillosos. Les sancions per infraccions lleus poden arribar fins a 2.000 euros; les greus, de 750 a 100.000 euros; i les molt greus, de 1.500 a 3.500.000 euros.
L’ordenança reguladora de la gestió de residus municipals va en línia amb la Directiva 2018 del Parlament Europeu, de la Llei de residus i sòls contaminants per a una economia circular i de la nova contracta de neteja viària i recollida d’escombraries de l’Hospitalet que ha d’entrar en vigor l’any 2025. Entre altres objectius, l’Ajuntament vol millorar l’estat de la neteja de l’espai públic, potenciar la recollida selectiva en qualitat i en quantitat i disposar d’una ciutat neta potenciant la corresponsabilitat de la ciutadania.
![[Img #56080]](https://elfar.cat/upload/images/09_2024/1952_camion.jpg)
L’Ajuntament de l’Hospitalet ha aprovat l’ordenança reguladora de la gestió de residus municipals, una nova norma que recull tots els aspectes relacionats amb la recollida de residus a la ciutat. La norma fixa i incrementa les sancions per abandonar deixalles fora dels contenidors, dipositar bosses d’escombraries a les papereres o deixar electrodomèstics al carrer.
El ple municipal del mes de setembre ha aprovat l’ordenança amb els vots a favor del PSC i En Comú Podem, l’abstenció d’ERC+EUiA i el vot en contra del PP i VOX.
La nova ordenança regula la prevenció, recollida i transport dels residus municipals i fixa com a objectius reduir-ne la quantitat, incrementar la recollida selectiva i el reciclatge, fomentar la separació correcta de les deixalles i millorar la neteja i la qualitat de l’espai públic, entre d’altres.
La norma estableix l’obligatorietat de particulars, comerços i empreses de separar convenientment els residus i de dipositar-los als contenidors corresponents de les diferents fraccions. També s’hi inclouen els contenidors específics per a oli de cuina, residu tèxtil, piles i bateries, i la recollida porta a porta per a residus voluminosos i d’aparells elèctrics i electrònics, a banda del servei de la deixalleria per a aquests residus i d’altres.
Com a novetat, l’ordenança obliga les noves edificacions a disposar d’una cambra de residus per instal·lar-hi els diferents contenidors per fraccions de la comunitat i evitar així que les bateries ocupin espai a la via pública. Queden, però, fora d’aquesta obligació els edificis nous construïts en zones qualificades urbanísticament com a nucli antic o de densificació urbana. La cambra de residus s’haurà d’ubicar a la planta baixa de l’edifici, de manera que permeti fer la retirada i el trasllat dels contenidors fins al punt de recollida del carrer on s’aturarà el camió recol·lector.
També, amb la finalitat d’assolir els objectius de recollida selectiva establerts, l’Ajuntament podrà substituir per a determinats grups el mètode habitual de recollida de residus pel model porta a porta, així com incorporar als contenidors sistemes d’identificació de les persones usuàries.
La nova ordenança fixa i incrementa les sancions per incompliment de la normativa. Entre altres, es prohibeix abandonar residus fora o a sobre dels contenidors; dipositar dins de les papereres bosses d’escombraries, caixes o paquets; recollir, sostreure o aprofitar residus municipals sense autorització, és a dir, triar o separar deixalles dels contenidors o obrir-ne bosses, així com l’abocament de residus perillosos. Les sancions per infraccions lleus poden arribar fins a 2.000 euros; les greus, de 750 a 100.000 euros; i les molt greus, de 1.500 a 3.500.000 euros.
L’ordenança reguladora de la gestió de residus municipals va en línia amb la Directiva 2018 del Parlament Europeu, de la Llei de residus i sòls contaminants per a una economia circular i de la nova contracta de neteja viària i recollida d’escombraries de l’Hospitalet que ha d’entrar en vigor l’any 2025. Entre altres objectius, l’Ajuntament vol millorar l’estat de la neteja de l’espai públic, potenciar la recollida selectiva en qualitat i en quantitat i disposar d’una ciutat neta potenciant la corresponsabilitat de la ciutadania.




Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1