CULTURA I OCI
TerrorMolins acollirà l'estrena a l'Estat de 'La Damnée' d'Abel Danan en la seva jornada inaugural
El certamen es clausurarà amb la celebrada ‘The Rule of Jenny Pen’
![[Img #56259]](https://elfar.cat/upload/images/10_2024/9564_xqbrs9b3xatbpng.jpeg)
La 43a edició del TerrorMolins ja té pel·lÃcules d’inauguració i cloenda. Es tracta de la francesa La Damnée i la neozelandesa The Rule of Jenny Pen, respectivament, que a més competiran a la Secció Oficial del certamen. A aquestes se suma una nova tongada de propostes que formaran part de la programació del Festival de Cine de Terror de Molins de Rei 2024. Entre tots els llargmetratges hi ha sis estrenes espanyoles i una catalana; noms coneguts i reconeguts com el de James Ashcroft, Coralie Fargeat o Jayro Bustamante, grans tÃtols del cinema de gènere de la temporada com La sustancia o V/H/S/Beyond i descobriments com la irlandesa An Taibhse (The Ghost) o les nord-americanes Test Screening i Blood Star. El festival acollirà també la projecció de La matança de Texas en el 50è aniversari de la seva estrena. La pel·lÃcula de Tobe Hooper s’ha convertit en el tÃtol més emblemà tic del subgènere del terror rural, aixà com de la marató de 12 Hores de terror, origen i epicentre de l’actual TerrorMolins.
Â
La selecció de llargmetratges del TerrorMolins 2024 té un marcat protagonisme femenà que comença amb la pel·lÃcula inaugural, La Damnée, d’Abel Danan, que es projectarà el vespre del divendres 8 de novembre en estrena espanyola. Un debut contundent i claustrofòbic que transcorre en un petit apartament parisenc. Allà s’instal·la una jove marroquina per estudiar a la universitat, però quan descobreix que no està sola s’encamina perillosament a l’abisme de la bogeria.
Â
També en estrena nacional i també a Secció Oficial hi ha Rita, de Jayro Bustamante. El director guatemalenc, anterior film del qual, La llorona, va formar part de la programació del 39è TerrorMolins, adapta uns terribles fets reals —la revolta mortal d’un grup de noies en un centre de menors del paÃs centreamericà — i els porta a registres de fantasia i terror, en una proposta d’autor que va passar pel prestigiós festival Fantasia.
Â
La secció Being Different, dedicada al cinema de terror més heterodox, incorpora la primera pel·lÃcula del gènere parlada en irlandès gaèlic. Es tracta d’An Taibhse (The Ghost), de John Farrelly, situada a la Irlanda del segle XIX, a la qual una adolescent i el seu pare accepten una feina com a masovers d’una casa de camp i s’endinsen en una delicada situació d’aïllament. I a la tercera de les seccions principals, Bloody Madness, on es troben les propostes més extremes i viscerals, s’incorpora Blood Star, terror a plena llum del dia en el qual una noia és perseguida per carreteres desèrtiques per un policia psicopà tic.
Â
Sobre una altra mena d’opressió, en aquest cas estètica, tracta la que s’ha convertit en el fenomen de la temporada, i que s’incorpora a la programació del TerrorMolins com a sessió especial. La sustancia, de la directora francesa Coralie Fargeat, va obtenir el premi al millor guió al festival de Canes i es projectarà al certamen molinenc en una espectacular tarda de diumenge on també es veuran Azrael i V/H/S/Beyond.
Â
Precisament V/H/S/Beyond és una de les pel·lÃcules que entren a formar part de la selecció més desenfadada del TerrorMolins 2024. Després de V/H/S/2, V/H/S/94 i V/H/S/85, totes elles projectades al festival, la saga més lúdica i heterogènia torna a Molins de Rei amb sis noves històries on el terror i el found footage es mesclen amb la ciència-ficció.
Â
A aquesta se sumen dues estrenes estatals més com són Test Screening i Scared Shitless. Test Screening beu de referents com John Carpenter, David Cronenberg i de sèries com Stranger Things per oferir una aventura de terrors còsmics a la qual un grup d’adolescents ha de fer front a una conspiració que porta a anul·lar la voluntat dels habitants d’un petit poble. D'atra banda, a la comèdia Scared Shitles dos lampistes han d’enfrontar-se a una criatura maligna que ataca els veïns d’un edifici a través dels seus lavabos.
Â
Encapçalarà la sessió de cloenda la nova pel·lÃcula de James Ashcroft, després que el 2021 guanyés els premis a la millor direcció, guió i actriu al TerrorMolins amb la seva òpera prima, Atrapados en la oscuridad. The Rule of Jenny Pen és un duel de talents, personatges i interpretacions en forma de thriller i amb dos actors estel·lars: John Lithgow i Geoffrey Rush. El nou film d’Ashcroft, ubicat en una residència on un ancià es dedica a aterrir pacients, s’ha convertit en una de les sensacions de l’any després d’haver passat pel Fantastic Fest i haver estat catalogat com un dels films de l’any per Stephen King.
La 43a edició del TerrorMolins ja té pel·lÃcules d’inauguració i cloenda. Es tracta de la francesa La Damnée i la neozelandesa The Rule of Jenny Pen, respectivament, que a més competiran a la Secció Oficial del certamen. A aquestes se suma una nova tongada de propostes que formaran part de la programació del Festival de Cine de Terror de Molins de Rei 2024. Entre tots els llargmetratges hi ha sis estrenes espanyoles i una catalana; noms coneguts i reconeguts com el de James Ashcroft, Coralie Fargeat o Jayro Bustamante, grans tÃtols del cinema de gènere de la temporada com La sustancia o V/H/S/Beyond i descobriments com la irlandesa An Taibhse (The Ghost) o les nord-americanes Test Screening i Blood Star. El festival acollirà també la projecció de La matança de Texas en el 50è aniversari de la seva estrena. La pel·lÃcula de Tobe Hooper s’ha convertit en el tÃtol més emblemà tic del subgènere del terror rural, aixà com de la marató de 12 Hores de terror, origen i epicentre de l’actual TerrorMolins.
Â
La selecció de llargmetratges del TerrorMolins 2024 té un marcat protagonisme femenà que comença amb la pel·lÃcula inaugural, La Damnée, d’Abel Danan, que es projectarà el vespre del divendres 8 de novembre en estrena espanyola. Un debut contundent i claustrofòbic que transcorre en un petit apartament parisenc. Allà s’instal·la una jove marroquina per estudiar a la universitat, però quan descobreix que no està sola s’encamina perillosament a l’abisme de la bogeria.
Â
També en estrena nacional i també a Secció Oficial hi ha Rita, de Jayro Bustamante. El director guatemalenc, anterior film del qual, La llorona, va formar part de la programació del 39è TerrorMolins, adapta uns terribles fets reals —la revolta mortal d’un grup de noies en un centre de menors del paÃs centreamericà — i els porta a registres de fantasia i terror, en una proposta d’autor que va passar pel prestigiós festival Fantasia.
Â
La secció Being Different, dedicada al cinema de terror més heterodox, incorpora la primera pel·lÃcula del gènere parlada en irlandès gaèlic. Es tracta d’An Taibhse (The Ghost), de John Farrelly, situada a la Irlanda del segle XIX, a la qual una adolescent i el seu pare accepten una feina com a masovers d’una casa de camp i s’endinsen en una delicada situació d’aïllament. I a la tercera de les seccions principals, Bloody Madness, on es troben les propostes més extremes i viscerals, s’incorpora Blood Star, terror a plena llum del dia en el qual una noia és perseguida per carreteres desèrtiques per un policia psicopà tic.
Â
Sobre una altra mena d’opressió, en aquest cas estètica, tracta la que s’ha convertit en el fenomen de la temporada, i que s’incorpora a la programació del TerrorMolins com a sessió especial. La sustancia, de la directora francesa Coralie Fargeat, va obtenir el premi al millor guió al festival de Canes i es projectarà al certamen molinenc en una espectacular tarda de diumenge on també es veuran Azrael i V/H/S/Beyond.
Â
Precisament V/H/S/Beyond és una de les pel·lÃcules que entren a formar part de la selecció més desenfadada del TerrorMolins 2024. Després de V/H/S/2, V/H/S/94 i V/H/S/85, totes elles projectades al festival, la saga més lúdica i heterogènia torna a Molins de Rei amb sis noves històries on el terror i el found footage es mesclen amb la ciència-ficció.
Â
A aquesta se sumen dues estrenes estatals més com són Test Screening i Scared Shitless. Test Screening beu de referents com John Carpenter, David Cronenberg i de sèries com Stranger Things per oferir una aventura de terrors còsmics a la qual un grup d’adolescents ha de fer front a una conspiració que porta a anul·lar la voluntat dels habitants d’un petit poble. D'atra banda, a la comèdia Scared Shitles dos lampistes han d’enfrontar-se a una criatura maligna que ataca els veïns d’un edifici a través dels seus lavabos.
Â
Encapçalarà la sessió de cloenda la nova pel·lÃcula de James Ashcroft, després que el 2021 guanyés els premis a la millor direcció, guió i actriu al TerrorMolins amb la seva òpera prima, Atrapados en la oscuridad. The Rule of Jenny Pen és un duel de talents, personatges i interpretacions en forma de thriller i amb dos actors estel·lars: John Lithgow i Geoffrey Rush. El nou film d’Ashcroft, ubicat en una residència on un ancià es dedica a aterrir pacients, s’ha convertit en una de les sensacions de l’any després d’haver passat pel Fantastic Fest i haver estat catalogat com un dels films de l’any per Stephen King.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1