COMARCA
La Diputació presenta unes guies per lluitar contra l’abandonament escolar prematur
Faciliten la planificació per poder oferir una orientació personalitzada a cada jove
![[Img #56374]](https://elfar.cat/upload/images/10_2024/5140_bb.jpg)
La Diputació de Barcelona ha presentat les guies SLOATE, Sistema Local d'Orientació i Acompanyament a la Trajectòria Educativa. Es tracta de quatre guies metodològiques i un glossari amb conceptes clau. En cadascuna d'elles s’hi presenten els continguts d’un component o eix de treball i s’hi ofereixen eines que es poden editar i descarregar per treballar-hi de forma personalitzada. Una metodologia estàndard per aplicar als diferents casos, de manera personalitzada, que pateixen els joves, que per diferents motius (personals, estructurals o socials) abandonen els estudis.
“El percentatge de persones en situació d’abandonament escolar prematur és elevat, com passa a Catalunya, i el problema esdevé social”, ha manifestat el diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona, Joan Galiano. És per això que “totes les administracions públiques, des dels ajuntaments a la comissió europea, identifiquen com un repte prioritari elevar les taxes de persones que continuen la seva trajectòria educativa més enllà de l’etapa obligatòria”, ha assegurat.
Segons l’Idescat l’abandonament escolar prematur a Catalunya se situa en un 14,8%. A la resta d'Espanya un 13,7 i a Europa és del 9,5.
Per a donar resposta a aquest repte, la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb ens locals de la demarcació, ha desenvolupat el Sistema Local d’Orientació i Acompanyament a la Trajectòria Educativa. (SLOATE), fruit del projecte transformador Noves Oportunitats Educatives 4.10 per a la prevenció i l'atenció a l'absentisme escolar, la lluita contra l'abandonament escolar i educatiu prematur i la promoció de noves oportunitats educatives.
![[Img #56373]](https://elfar.cat/upload/images/10_2024/1535_aa.jpg)
Les guies s’adrecen als integrants de les xarxes interprofessionals NOE (programa Noves Oportunitats Educatives) i al personal tècnic dels ens locals que vulgui construir el SLOATE. Són una eina de consulta però també de treball pràctic.
Les guies proporcionen eines pràctiques per al treball concret amb la xarxa, tant per constituir-la i desplegar-la, com per desenvolupar-hi totes les actuacions necessàries.
La metodologia proposada té una perspectiva de trajectòria educativa i és aplicable a qualsevol franja d’edat, però en aquesta primera fase s'han desenvolupat continguts i recursos centrats en la franja de 12 a 25 anys. Aquesta proposta és un resultat del Projecte Transformador NOE 4.10.
La Diputació de Barcelona ha presentat les guies SLOATE, Sistema Local d'Orientació i Acompanyament a la Trajectòria Educativa. Es tracta de quatre guies metodològiques i un glossari amb conceptes clau. En cadascuna d'elles s’hi presenten els continguts d’un component o eix de treball i s’hi ofereixen eines que es poden editar i descarregar per treballar-hi de forma personalitzada. Una metodologia estàndard per aplicar als diferents casos, de manera personalitzada, que pateixen els joves, que per diferents motius (personals, estructurals o socials) abandonen els estudis.
“El percentatge de persones en situació d’abandonament escolar prematur és elevat, com passa a Catalunya, i el problema esdevé social”, ha manifestat el diputat d’Educació de la Diputació de Barcelona, Joan Galiano. És per això que “totes les administracions públiques, des dels ajuntaments a la comissió europea, identifiquen com un repte prioritari elevar les taxes de persones que continuen la seva trajectòria educativa més enllà de l’etapa obligatòria”, ha assegurat.
Segons l’Idescat l’abandonament escolar prematur a Catalunya se situa en un 14,8%. A la resta d'Espanya un 13,7 i a Europa és del 9,5.
Per a donar resposta a aquest repte, la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb ens locals de la demarcació, ha desenvolupat el Sistema Local d’Orientació i Acompanyament a la Trajectòria Educativa. (SLOATE), fruit del projecte transformador Noves Oportunitats Educatives 4.10 per a la prevenció i l'atenció a l'absentisme escolar, la lluita contra l'abandonament escolar i educatiu prematur i la promoció de noves oportunitats educatives.
Les guies s’adrecen als integrants de les xarxes interprofessionals NOE (programa Noves Oportunitats Educatives) i al personal tècnic dels ens locals que vulgui construir el SLOATE. Són una eina de consulta però també de treball pràctic.
Les guies proporcionen eines pràctiques per al treball concret amb la xarxa, tant per constituir-la i desplegar-la, com per desenvolupar-hi totes les actuacions necessàries.
La metodologia proposada té una perspectiva de trajectòria educativa i és aplicable a qualsevol franja d’edat, però en aquesta primera fase s'han desenvolupat continguts i recursos centrats en la franja de 12 a 25 anys. Aquesta proposta és un resultat del Projecte Transformador NOE 4.10.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1