GAVÀ
Es reprèn el procés participatiu per actualitzar el Pla de Turisme
El grup motor, integrat per agents de tots els sectors, aportarà idees per enfortir sinèrgies que aportin prosperitat per a la ciutat
![[Img #56550]](https://elfar.cat/upload/images/10_2024/9637_grup-motor-turisme-3-171024.jpg)
Gavà vol actualitzar el Pla de Turisme de la ciutat i per aquest motiu s'ha iniciat un procés participatiu amb agents dels diferents sectors, ja sigui restauració, comerç, empresa, pagesia o entitats "per tal que, a partir de conèixer la situació actual i tenint en compte les perspectives de futur, es presentin idees i s’estableixin sinèrgies que ens permetin redissenyar un full de ruta de cara els propers quatre anys per tal que aportin prosperitat al municipi”, ha manifestat l'alcaldessa, Gemma Badia.
Segons informa Elbruguersdigital.cat, la primera pedra del Pla de Turisme es va posar al 2018, però amb l’esclat de la pandèmia el projecte va quedar aturat. "Ara cal revisar-lo i definir amb claredat l’aposta per un model de turisme de qualitat i sostenible, tot aprofitant les fortaleses del nostre territori on tenim el privilegi de comptar amb un entorn natural divers i de gran qualitat, amb el Garraf, la platja i el Parc Agrari, i un ric patrimoni cultural”, ha remarcat l'alcaldessa.
Durant la primera trobada, José Antonio Donaire, professor de la Facultat de Turisme de Girona i recercador a l’INSETUR va assegurar que “de cara els propers anys el turisme serà un sector en auge perquè s’incrementarà el temps d’oci de la gent i Gavà té un gran potencial, no només pels seus propis atractius, sinó perquè forma part de la metròpoli de Barcelona, i això que ha d’aprofitar”. Segons Donaire, els grans reptes passen també per “crear un turisme responsable i connectat amb la natura i amb els valors humans”.
Tot seguit, es va fer l’exposició de la diagnosi de la situació actual a nivell local elaborat per la Diputació de Barcelona a través de l’empresa DNA Turisme. El seu analista, Francisco José Castillo, també va posar en valor les fortaleses del territori on, sobretot la platja, amb 1.300.000 banyistes anuals, esdevé el principal pol d’atracció, seguit de les 23.000 visites comptabilitzades al Parc Arqueològic de les Mines o l’interès que desperten determinats esdeveniments com la Fira d’Espàrrecs. Segons Castillo, “del que es tracta és d’activar mecanismes de governança per idear experiències diferencials que siguin atractives i generin fluxos de visitants al comerç i la restauració de Gavà i s’interessin també pel sector agroalimentari amb l’objectiu final de generar prosperitat social i econòmica a la població”.
Gavà vol actualitzar el Pla de Turisme de la ciutat i per aquest motiu s'ha iniciat un procés participatiu amb agents dels diferents sectors, ja sigui restauració, comerç, empresa, pagesia o entitats "per tal que, a partir de conèixer la situació actual i tenint en compte les perspectives de futur, es presentin idees i s’estableixin sinèrgies que ens permetin redissenyar un full de ruta de cara els propers quatre anys per tal que aportin prosperitat al municipi”, ha manifestat l'alcaldessa, Gemma Badia.
Segons informa Elbruguersdigital.cat, la primera pedra del Pla de Turisme es va posar al 2018, però amb l’esclat de la pandèmia el projecte va quedar aturat. "Ara cal revisar-lo i definir amb claredat l’aposta per un model de turisme de qualitat i sostenible, tot aprofitant les fortaleses del nostre territori on tenim el privilegi de comptar amb un entorn natural divers i de gran qualitat, amb el Garraf, la platja i el Parc Agrari, i un ric patrimoni cultural”, ha remarcat l'alcaldessa.
Durant la primera trobada, José Antonio Donaire, professor de la Facultat de Turisme de Girona i recercador a l’INSETUR va assegurar que “de cara els propers anys el turisme serà un sector en auge perquè s’incrementarà el temps d’oci de la gent i Gavà té un gran potencial, no només pels seus propis atractius, sinó perquè forma part de la metròpoli de Barcelona, i això que ha d’aprofitar”. Segons Donaire, els grans reptes passen també per “crear un turisme responsable i connectat amb la natura i amb els valors humans”.
Tot seguit, es va fer l’exposició de la diagnosi de la situació actual a nivell local elaborat per la Diputació de Barcelona a través de l’empresa DNA Turisme. El seu analista, Francisco José Castillo, també va posar en valor les fortaleses del territori on, sobretot la platja, amb 1.300.000 banyistes anuals, esdevé el principal pol d’atracció, seguit de les 23.000 visites comptabilitzades al Parc Arqueològic de les Mines o l’interès que desperten determinats esdeveniments com la Fira d’Espàrrecs. Segons Castillo, “del que es tracta és d’activar mecanismes de governança per idear experiències diferencials que siguin atractives i generin fluxos de visitants al comerç i la restauració de Gavà i s’interessin també pel sector agroalimentari amb l’objectiu final de generar prosperitat social i econòmica a la població”.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1