COMARCA
La Diputació de Barcelona ajuda als comerciants a conèixer i complir la normativa
L’any passat les inspeccions informatives es van incrementar en un 62%
![[Img #57016]](https://elfar.cat/upload/images/11_2024/1246_botigues-4.jpeg)
La Diputació de Barcelona ha incrementat les seves inspeccions informatives als comerços de la provÃncia amb la finalitat d’informar als botiguers de la normativa vigent. Aquestes visites, que no són sancionadores, ajuden els comerciants a conèixer i complir la normativa.
Â
L’any passat les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor van fer 0,88 inspeccions informatives per cada 1.000 habitants als establiments comercials de les comarques de Barcelona, el que suposa un augment del 62,1% en relació a l’any anterior i torna a situar aquest indicador en els valors anteriors a la pandèmia.
Â
Aquesta és una de les dades de la 16 edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor, instrument impulsat per la Diputació de Barcelona per avaluar i millorar el servei que faciliten les oficines municipals d'informació i defensa del consumidor a la ciutadania.Â
Â
El Cercle analitza les dades de 41 municipis que representen 2,5 milions de ciutadans de la demarcació. Les dades s’han presentat aquesta setmana durant la Jornada de la Xarxa Local de Consum, celebrada al recinte Mundet.
Â
L’objectiu de les inspeccions informatives és explicar als comerciants la normativa vigent en matèria de consum, identificar aspectes per millorar-ne el compliment i facilitar-los informació i recursos perquè els puguin aplicar. En aquest sentit, els requeriments sobre els quals habitualment es detecta més desconeixement són l’obligació d’exposar els preus o els horaris d’obertura, el lliurament de tiquets amb totes les dades necessà ries o els requeriments de polÃtica lingüÃstica.
Â
Les inspeccions informatives són un dels recursos que la Diputació de Barcelona ofereix als ajuntaments de la demarcació i, a diferència de les inspeccions sancionadores, són de caire opcional, és a dir, cada municipi decideix quan les vol fer, en quin tipus de comerços o en quina zona del municipi.
Â
Les reclamacions dels clients
Â
La edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor confirma la tendència dels darrers anys pel que fa al tipus de consultes rebudes a les oficines municipals d’informació al consumidor.
Â
AixÃ, les consultes sobre subministraments bà sics (23,0%) i telecomunicacions (15,7%) continuen centrant bona part de les consultes tot i una lleugera reducció respecte l’any 2022 (-1,6 i -1,8 punts percentuals, respectivament). Una de cada tres consultes (34%) està relacionada amb altres serveis de consum (34,0%), mentre que es redueix el pes dels d’habitatge (5,3%), amb un descens de -0,8 punts percentuals.
Â
La Diputació de Barcelona ha incrementat les seves inspeccions informatives als comerços de la provÃncia amb la finalitat d’informar als botiguers de la normativa vigent. Aquestes visites, que no són sancionadores, ajuden els comerciants a conèixer i complir la normativa.
Â
L’any passat les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor van fer 0,88 inspeccions informatives per cada 1.000 habitants als establiments comercials de les comarques de Barcelona, el que suposa un augment del 62,1% en relació a l’any anterior i torna a situar aquest indicador en els valors anteriors a la pandèmia.
Â
Aquesta és una de les dades de la 16 edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor, instrument impulsat per la Diputació de Barcelona per avaluar i millorar el servei que faciliten les oficines municipals d'informació i defensa del consumidor a la ciutadania.Â
Â
El Cercle analitza les dades de 41 municipis que representen 2,5 milions de ciutadans de la demarcació. Les dades s’han presentat aquesta setmana durant la Jornada de la Xarxa Local de Consum, celebrada al recinte Mundet.
Â
L’objectiu de les inspeccions informatives és explicar als comerciants la normativa vigent en matèria de consum, identificar aspectes per millorar-ne el compliment i facilitar-los informació i recursos perquè els puguin aplicar. En aquest sentit, els requeriments sobre els quals habitualment es detecta més desconeixement són l’obligació d’exposar els preus o els horaris d’obertura, el lliurament de tiquets amb totes les dades necessà ries o els requeriments de polÃtica lingüÃstica.
Â
Les inspeccions informatives són un dels recursos que la Diputació de Barcelona ofereix als ajuntaments de la demarcació i, a diferència de les inspeccions sancionadores, són de caire opcional, és a dir, cada municipi decideix quan les vol fer, en quin tipus de comerços o en quina zona del municipi.
Â
Les reclamacions dels clients
Â
La edició del Cercle de Comparació Intermunicipal de les Oficines Municipals d'Informació al Consumidor confirma la tendència dels darrers anys pel que fa al tipus de consultes rebudes a les oficines municipals d’informació al consumidor.
Â
AixÃ, les consultes sobre subministraments bà sics (23,0%) i telecomunicacions (15,7%) continuen centrant bona part de les consultes tot i una lleugera reducció respecte l’any 2022 (-1,6 i -1,8 punts percentuals, respectivament). Una de cada tres consultes (34%) està relacionada amb altres serveis de consum (34,0%), mentre que es redueix el pes dels d’habitatge (5,3%), amb un descens de -0,8 punts percentuals.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1