AREA METROPOLITANA
L’any passat es van registrar 15.000 vÃctimes en sinistres de trà nsit a l’à rea metropolitana
Representen la meitat del total de les que es van produir a Catalunya
![[Img #57117]](https://elfar.cat/upload/images/11_2024/1978_moto.jpg)
Durant l’any passat, es van registrar a la metròpolis 15.000 vÃctimes en accidents de trà nsit, una xifra que suposa la meitat de les que es van produir a tot Catalunya. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha fet públiques aquestes dades coincidint amb la commemoració, el 17 de novembre, del Dia Mundial en Memòria de les VÃctimes de Trà nsit.
Â
Segons l’estudi realitzat per l’Institut Metròpoli per encà rrec de l’AMB, 46 de les 15.000 persones que varen ser vÃctimes en sinistres de trà nsit l’any 2023 van resultar mortes. Es tracta del 48% del conjunt de Catalunya en termes de vÃctimes, i el 20% en relació amb persones mortes.
Â
Tot i mantenir-se en valors sensiblement inferiors als anys previs a la pandèmia de la COVID-19, s’està tornant a produir un augment en la sinistralitat, particularment pel que fa a persones ferides greus, que han crescut un 60% en els darrers quatre anys.
Â
També s’ha produït un canvi en els darrers anys amb relació al territori on es produeixen principalment els sinistres: el pes de la ciutat de Barcelona ha anat disminuint, en contraposició, sobretot, amb els municipis de la primera corona metropolitana, on s’originen el 31% de les vÃctimes lleus i el 37% de les greus i persones mortes. De fet, les vÃctimes de sinistres de trà nsit des de la pandèmia s’han duplicat, en termes relatius, fora de la ciutat de Barcelona.
Â
En termes de lesivitat, al llarg dels perÃode 2009-2023, els motociclistes i els vianants representen el 46% i el 29% de persones mortes, respectivament, i el 48% i el 24% de persones ferides greus. De fet, la sinistralitat en motocicleta (34 vÃctimes/milió de desplaçaments en dia laborable), segueix sent el principal problema de seguretat vià ria a l’à rea metropolitana, tot i haver disminuït sensiblement els darrers anys.
Â
Aquesta disminució en la taxa de sinistralitat també s’ha produït en la de la bicicleta (tres vegades inferior a la de la moto), particularment fora de la ciutat de Barcelona i de les seves connexions, molt probablement vinculat als esforços de millora de la infraestructura pedalable local i metropolitana (Bicivia) i les condicions de seguretat generals que s’estan aplicant.
Durant l’any passat, es van registrar a la metròpolis 15.000 vÃctimes en accidents de trà nsit, una xifra que suposa la meitat de les que es van produir a tot Catalunya. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha fet públiques aquestes dades coincidint amb la commemoració, el 17 de novembre, del Dia Mundial en Memòria de les VÃctimes de Trà nsit.
Â
Segons l’estudi realitzat per l’Institut Metròpoli per encà rrec de l’AMB, 46 de les 15.000 persones que varen ser vÃctimes en sinistres de trà nsit l’any 2023 van resultar mortes. Es tracta del 48% del conjunt de Catalunya en termes de vÃctimes, i el 20% en relació amb persones mortes.
Â
Tot i mantenir-se en valors sensiblement inferiors als anys previs a la pandèmia de la COVID-19, s’està tornant a produir un augment en la sinistralitat, particularment pel que fa a persones ferides greus, que han crescut un 60% en els darrers quatre anys.
Â
També s’ha produït un canvi en els darrers anys amb relació al territori on es produeixen principalment els sinistres: el pes de la ciutat de Barcelona ha anat disminuint, en contraposició, sobretot, amb els municipis de la primera corona metropolitana, on s’originen el 31% de les vÃctimes lleus i el 37% de les greus i persones mortes. De fet, les vÃctimes de sinistres de trà nsit des de la pandèmia s’han duplicat, en termes relatius, fora de la ciutat de Barcelona.
Â
En termes de lesivitat, al llarg dels perÃode 2009-2023, els motociclistes i els vianants representen el 46% i el 29% de persones mortes, respectivament, i el 48% i el 24% de persones ferides greus. De fet, la sinistralitat en motocicleta (34 vÃctimes/milió de desplaçaments en dia laborable), segueix sent el principal problema de seguretat vià ria a l’à rea metropolitana, tot i haver disminuït sensiblement els darrers anys.
Â
Aquesta disminució en la taxa de sinistralitat també s’ha produït en la de la bicicleta (tres vegades inferior a la de la moto), particularment fora de la ciutat de Barcelona i de les seves connexions, molt probablement vinculat als esforços de millora de la infraestructura pedalable local i metropolitana (Bicivia) i les condicions de seguretat generals que s’estan aplicant.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1