Martes, 16 de Septiembre de 2025

Actualizada

Martes, 16 de Septiembre de 2025 a las 07:44:44 horas

| 296
Lunes, 18 de Noviembre de 2024
AREA METROPOLITANA

L’any passat es van registrar 15.000 víctimes en sinistres de trànsit a l’àrea metropolitana

Representen la meitat del total de les que es van produir a Catalunya

[Img #57117]

Durant l’any passat, es van registrar a la metròpolis 15.000 víctimes en accidents de trànsit, una xifra que suposa la meitat de les que es van produir a tot Catalunya. L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha fet públiques aquestes dades coincidint amb la commemoració, el 17 de novembre, del Dia Mundial en Memòria de les Víctimes de Trànsit.

 

Segons l’estudi realitzat per l’Institut Metròpoli per encàrrec de l’AMB, 46 de les 15.000 persones que varen ser víctimes en sinistres de trànsit l’any 2023 van resultar mortes. Es tracta del 48% del conjunt de Catalunya en termes de víctimes, i el 20% en relació amb persones mortes.

 

Tot i mantenir-se en valors sensiblement inferiors als anys previs a la pandèmia de la COVID-19, s’està tornant a produir un augment en la sinistralitat, particularment pel que fa a persones ferides greus, que han crescut un 60% en els darrers quatre anys.

 

També s’ha produït un canvi en els darrers anys amb relació al territori on es produeixen principalment els sinistres: el pes de la ciutat de Barcelona ha anat disminuint, en contraposició, sobretot, amb els municipis de la primera corona metropolitana, on s’originen el 31% de les víctimes lleus i el 37% de les greus i persones mortes. De fet, les víctimes de sinistres de trànsit des de la pandèmia s’han duplicat, en termes relatius, fora de la ciutat de Barcelona.

 

En termes de lesivitat, al llarg dels període 2009-2023, els motociclistes i els vianants representen el 46% i el 29% de persones mortes, respectivament, i el 48% i el 24% de persones ferides greus. De fet, la sinistralitat en motocicleta (34 víctimes/milió de desplaçaments en dia laborable), segueix sent el principal problema de seguretat viària a l’àrea metropolitana, tot i haver disminuït sensiblement els darrers anys.

 

Aquesta disminució en la taxa de sinistralitat també s’ha produït en la de la bicicleta (tres vegades inferior a la de la moto), particularment fora de la ciutat de Barcelona i de les seves connexions, molt probablement vinculat als esforços de millora de la infraestructura pedalable local i metropolitana (Bicivia) i les condicions de seguretat generals que s’estan aplicant.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.