Domingo, 21 de Septiembre de 2025

Actualizada

Sábado, 20 de Septiembre de 2025 a las 16:04:54 horas

| 223
Lunes, 25 de Noviembre de 2024
L'HOSPITALET

L’Ajuntament aprova el pla que permetrà donar una resposta adequada en cas d’emergència

Contempla els diferents protocols que s’han d’aplicar en cas de risc

[Img #57239]

La Comissió Municipal de Protecció Civil de l’Hospitalet ha aprovat el Document únic de protecció civil municipal (DUPROCIM) de la ciutat, el qual estableix el marc orgànic i funcional del municipi en cas de risc col·lectiu greu. L’objectiu és prevenir i controlar els riscos sobre les persones, els béns i el medi ambient i donar una resposta eficaç i coordinada davant de situacions d’emergència, garantint la integració de les actuacions amb el sistema autonòmic de protecció civil. 

 

El DUPROCIM integra en un únic document els plans d'actuació municipals i protocols d'emergència dels principals riscos del municipi. S’estructura formalment en set documents i un annex, i preveu el Pla bàsic d’emergències municipals; els plans d’actuació municipal relacionats amb els plans especials: INUNCAT, TRANSCAT, VENCAT, SISMICAT, PLASEQCAT, NEUCAT, AEROCAT, RADCAT, INFOCAT, Pla especial d’emergències per a pandèmies i PROCICAT per a emergències en el transport de viatgers per ferrocarril, i els plans específics associats a perills concrets propis del territori o activitats del municipi.

 

Aquest document ja ha passat per la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat que va fer un informe previ amb diferents esmenes que han estat incorporades al DUPROCIM. Ara resta que l’aprovi el ple. 

 

El responsable municipal de l’emergència és l’alcalde, David Quirós, que està assessorat pel Comitè Municipal de l’Emergència i el Consell Assessor, integrat pel coordinador i els caps dels grups actuants: Bombers de la Generalitat i serveis municipals de Salut, Serveis Municipals, Serveis Socials, Voluntaris de Protecció Civil i Guàrdia Urbana. En aquest organigrama també hi és la figura del cap de premsa, que haurà de planificar la informació a la ciutadania.

 

La Comissió Municipal de Protecció Civil és un òrgan consultiu, deliberant i coordinador per a la planificació i el control de la protecció civil municipal, adscrit a l’Àrea de Seguretat i Govern Intern de l’Ajuntament, en què estan representats el sector públic (ajuntament i serveis de seguretat i emergències de la Generalitat de Catalunya) i els diferents sectors socials del municipi. És també el marc de col·laboració, coordinació i presa d’acords entre serveis municipals i administracions en matèria d’anàlisi de risc, prevenció, planificació, intervenció, informació a la població i rehabilitació.
 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.